Yakuza: Like a Dragon har snälla systemkrav

Robot
Yakuza: Like a Dragon har snälla systemkrav

Pc-versionen långtifrån maffiatuff.

#yakuza-like-a-dragon


Medlem

Det där är säkerligen för 1080p60. Nu har de säkert putsat Dragon Engine en del sista tre åren, men jag upplevde att Kiwami 2 var relativt tungdrivet - får runt 50 FPS average i 1440p med 3700X och överklockat 1070 Ti.

Ska i alla fall bli sjukt kul, vem har inte drömt om att bli konditorimiljonär i Yokohama, liksom?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det släpps väl även till PS4 10:e november?

Ser fram emot det här spelet, även fast jag blivit rätt utmattad efter att ha spelat igenom fyra spel i serien på ganska kort tid. Men det här har ju åtminstone ett nytt fightingsystem som kan fräscha upp saker och ting.

Redaktör
Skrivet av Påskmust:

Det släpps väl även till PS4 10:e november?

Ser fram emot det här spelet, även fast jag blivit rätt utmattad efter att ha spelat igenom fyra spel i serien på ganska kort tid. Men det här har ju åtminstone ett nytt fightingsystem som kan fräscha upp saker och ting.

Yes, jag missade PS4. Fixat!


signatur
Testpilot
Skrivet av Arzei:

Det där är säkerligen för 1080p60. Nu har de säkert putsat Dragon Engine en del sista tre åren, men jag upplevde att Kiwami 2 var relativt tungdrivet - får runt 50 FPS average i 1440p med 3700X och överklockat 1070 Ti.

Ska i alla fall bli sjukt kul, vem har inte drömt om att bli konditorimiljonär i Yokohama, liksom?

Håller med. Lirar Kiwami 2 för tillfället med mitt 1060 och ligger på runt 40ish FPS då jag spelar i 1440p.

Frågan är om man behöver spela igenom tidigare Yakuza titlar först, i så fall lär det ta ett tag till jag kommer "ifatt".

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Frågan är om man behöver spela igenom tidigare Yakuza titlar först, i så fall lär det ta ett tag till jag kommer "ifatt".

Jag tror att det är ganska lugnt - ny huvudkaraktär och ny stad gör att man nog kan se detta som sin egen grej, även om jag vet att Kiryu och Majima finns med i storyn i någon form.

Eftersom vi inte verkar få Remastered Collection eller Y6 på PC det här året så hoppar jag in i detta, får avsluta Kiryus berättelse vid senare tillfälle.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Det där är säkerligen för 1080p60. Nu har de säkert putsat Dragon Engine en del sista tre åren, men jag upplevde att Kiwami 2 var relativt tungdrivet - får runt 50 FPS average i 1440p med 3700X och överklockat 1070 Ti.

Ska i alla fall bli sjukt kul, vem har inte drömt om att bli konditorimiljonär i Yokohama, liksom?

Känns som att Kiwami 2 var jävligt opolerat. 1080p30 på One X kändes ju inte alls kul. Med lite tur så blir Like a Dragon åtminstone 4K30 eller 1440p60 på Series X. Men hoppas på 4K60.

Medlem

För jämförelse så ser kraven för Kiwami 2 ut enligt nedan:

Recommended
CPU: Intel Core i7-6700, 3.4 GHz / AMD Ryzen 7 1700, 3.7 GHz
RAM: 16 GB
GPU: GeForce GTX 1070, 8 GB / Radeon RX Vega 56, 8GB
Storage: 42 GB

Så nog verkar de ha optimerat Like a Dragon bättre, om man förutsätter att de siktar mot samma upplösning och framerate.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Så nog verkar de ha optimerat Like a Dragon bättre, om man förutsätter att de siktar mot samma upplösning och framerate.

När dom utvecklade Yakuza 6 så sa dom att det skulle ta tre spel innan nya spelmotorn var "färdig". Den har nu använts till Yakuza 6, Kiwami 2, Judgement och så Like a Dragon.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

När dom utvecklade Yakuza 6 så sa dom att det skulle ta tre spel innan nya spelmotorn var "färdig". Den har nu använts till Yakuza 6, Kiwami 2, Judgement och så Like a Dragon.

Glöm inte det finfina spelet Judgment också.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Glöm inte det finfina spelet Judgment också.

Det gjorde jag inte?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det gjorde jag inte?

Det gjorde du inte, det är jag som är blind


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det släpps väl även till PS4 10:e november?

Ser fram emot det här spelet, även fast jag blivit rätt utmattad efter att ha spelat igenom fyra spel i serien på ganska kort tid. Men det här har ju åtminstone ett nytt fightingsystem som kan fräscha upp saker och ting.

Är halvvägs igenom fyran. Sträckspelar också igenom hela serien 😄 So far gillar jag Zero, Kiwami 2 och 3an mest. I den ordningen. 😁

Medlem
Skrivet av androsynth:

Är halvvägs igenom fyran. Sträckspelar också igenom hela serien 😄 So far gillar jag Zero, Kiwami 2 och 3an mest. I den ordningen. 😁

Blir alltid lite varm inombords när fler hittar till denna underbara spelserie!
Yakuza 5 är nog favoriten, med Yakuza 0 på en värdig andraplats. Drömmen vore om alla spelen hade gjorts om i nya grafikmotorn precis som Kiwami-versionerna.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Blir alltid lite varm inombords när fler hittar till denna underbara spelserie!
Yakuza 5 är nog favoriten, med Yakuza 0 på en värdig andraplats. Drömmen vore om alla spelen hade gjorts om i nya grafikmotorn precis som Kiwami-versionerna.

Wow, 5an är verkligen otroligt bra. På Part 2, Chapter 3 nu. Jag älskar hur otroligt varierat det är. Ska snart ut och jaga 😁

Medlem
Skrivet av androsynth:

Wow, 5an är verkligen otroligt bra. På Part 2, Chapter 3 nu. Jag älskar hur otroligt varierat det är. Ska snart ut och jaga 😁

Riktigt härligt att höra, hoppas det håller i sig ända till slutet. 5:an har den längsta main-storyn av alla 7 spelen.

Se upp för bjärven!


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1
Skriv svar