Inxile har två nya rollspel på gång

Robot
Inxile har två nya rollspel på gång

Wasteland 4? Torment: Tides of Numenera 2?

#brian-fargo, #inxile, #wasteland-3


Medlem

En remake på Fo1 & 2, kanske?

Man kan alltid drömma...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Lite effort på grafiken tack.

Medlem
Skrivet av Dunder:

En remake på Fo1 & 2, kanske?

Man kan alltid drömma...

Nu när både studios och rättigheter finns under samma tak så har åtminstone alla juridiska krångligheter eliminerats

Edit: jag ser nog dock hellre att Brian Fargo får göra nya Fallout-spel i samma stuk som dom äldre/Wasteland. Ettan och tvåan är fullt spelbara än idag, även om dom inte är det vackraste katten dragit in

Medlem

Hopaps på något nytt till wasteland 3, klarade det i helgen som var, och sjukt jäkla roligt spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Hopaps på något nytt till wasteland 3, klarade det i helgen som var, och sjukt jäkla roligt spel.

Najs, vad landade det på för speltid?

Medlem
Skrivet av miffot:

Hopaps på något nytt till wasteland 3, klarade det i helgen som var, och sjukt jäkla roligt spel.

Ja verkligen, mitt GOTY än så länge


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Nu när både studios och rättigheter finns under samma tak så har åtminstone alla juridiska krångligheter eliminerats

Edit: jag ser nog dock hellre att Brian Fargo får göra nya Fallout-spel i samma stuk som dom äldre/Wasteland. Ettan och tvåan är fullt spelbara än idag, även om dom inte är det vackraste katten dragit in

Ja, precis, och Obsidian kanske kan få göra ett New Vegas 2 också.

Huruvida Fo1/2 är spelbara idag... Visst, det går, men de har verkligen förtjänat en remake.
Med tanke på att InXile är upptagna med Wasteland-serien istället, så känns det inte särskilt troligt att de skulle börja på Fallout-serien också.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Najs, vad landade det på för speltid?

Jag landade på 35 timmar, då spelade jag lättaste också då jag vilel sätta mig in i det då jag är ovan med denna typ av rpg.
Men helt klart kommer det blir en till spel omgång på högre svårighetsgrad.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Jag landade på 35 timmar, då spelade jag lättaste också då jag vilel sätta mig in i det då jag är ovan med denna typ av rpg.
Men helt klart kommer det blir en till spel omgång på högre svårighetsgrad.

Ah, jag kör inte heller på så svårt. Men har inte kört så himla långt än. Kul än så länge dock. Särskilt då jag startade från början igen med en karaktär som ser ut som min dotter. Märkte att det gick att göra gubbarna riktigt små.

Medlem

Wasteland 3 är ganska bra, finns dock en hel del buggar. Hade gärna sett Fallout 2 remake.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, precis, och Obsidian kanske kan få göra ett New Vegas 2 också.

Huruvida Fo1/2 är spelbara idag... Visst, det går, men de har verkligen förtjänat en remake.
Med tanke på att InXile är upptagna med Wasteland-serien istället, så känns det inte särskilt troligt att de skulle börja på Fallout-serien också.

Frågan är dock om dom verkligen skulle börja hinta om fyran precis efter att trean släppts. Jag tror dom har något annat i görningen, även om det antagligen skulle förbli en våt dröm att det rör sig om ett Fallout haha

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Frågan är dock om dom verkligen skulle börja hinta om fyran precis efter att trean släppts. Jag tror dom har något annat i görningen, även om det antagligen skulle förbli en våt dröm att det rör sig om ett Fallout haha

Vill minnas att Brian pratade lite smått om nästa Wasteland i intervjun i Dropped Frames-podcasten, så jag är hyfsat säker på att det är nästa Wasteland som "är väldigt tidigt i utvecklingen".

Skulle gissa på att det andra RPG:et är något de kunnat jobba på parallellt med Wasteland 3 för att hålla alla sysselsatta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vill minnas att Brian pratade lite smått om nästa Wasteland i intervjun i Dropped Frames-podcasten, så jag är hyfsat säker på att det är nästa Wasteland som "är väldigt tidigt i utvecklingen".

Skulle gissa på att det andra RPG:et är något de kunnat jobba på parallellt med Wasteland 3 för att hålla alla sysselsatta.

Aha sedär ja. Visst brukar man starta utvecklingen av uppföljare kort efter release, men det kan inte höra till vanligheterna att man tillkännager det så här tidigt 😅

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Aha sedär ja. Visst brukar man starta utvecklingen av uppföljare kort efter release, men det kan inte höra till vanligheterna att man tillkännager det så här tidigt 😅

Tillkännagivit har man väl inte riktigt gjort Snarare hintat om något som de flesta redan antar kommer komma så småningom, särskilt nu när man har en helt annan budget att arbeta med.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Tillkännagivit har man väl inte riktigt gjort Snarare hintat om något som de flesta redan antar kommer komma så småningom, särskilt nu när man har en helt annan budget att arbeta med.

Ja jo, "tillkännagivit" var väl kanske inte det bästa ordet jag kunde välja haha, menar mer som du skriver att dom hintat om det. Men det är ändå ovanligt att det kommer ett ord om det från officiellt håll så här tidigt.

Medlem

Hoppas det blir bättre än Wasteland 3. 😉

Medlem

Dom har ju en VR-shooter i beta nu. Verkar vara ett lite mindre projekt och man kan ju fundera på om det funkar som ett proof-of-concept internt för dom för att göra ett VR-rpg eller något liknande.

https://store.steampowered.com/app/1176640/Frostpoint_VR_Prov...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av miffot:

Hopaps på något nytt till wasteland 3, klarade det i helgen som var, och sjukt jäkla roligt spel.

De håller på med DLC!

Vad det gäller deras övriga spel så är deras nästa ett stort AAA RPG med vad som sägs vara väldigt stor budget. inXile har rekryterat våldsamt med bra folk, nya lokaler o grejer sedan uppgången i XGS. Det är ju det här man har väntat på för både inXile och Obsidian; enorm talang som för första gången kan fokusera på att göra de spel de vill utan att fundera på finansiering eller budgetrestriktioner.

Det kommer bli grymt!


signatur

Jump in.

Medlem

Ett av RPG spelen är ett VR spel.
inxile är inte främmande med VR, dom har ett antal VR spel under bältet och har nyligen släppt deras nästa VR spel Frostpoint i open beta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar