PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Save7heDay:

Bokade mitt på Mediamarkt i augusti, jag får en vid släpp den 19e nov. Bekräftat via mail och telefon.

https://www.bildtagg.se/file/thumb/sky9cr4m1fzg59h1lq7rrhfc

Det där är ingen bekräftelse. Står likadant för mig på webhallen. Det atår bara att din artikel ändrats på datumet aom du beställt

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Jag har fått mail om både PS5 och XSX från Webhallen om ändrade datum till releasedagarna på båda två.

Samma här. Dock tror jag inte det är en bekräftelse alls. Utan att produkten har fått ändrat releasedatum när dom gick ut med det.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Jag har fått mail om både PS5 och XSX från Webhallen om ändrade datum till releasedagarna på båda två.

Samma här. Dock tror jag inte det är en bekräftelse alls. Utan att produkten har fått ändrat releasedatum när dom gick ut med det.

Edit - Läste ett mail nyss att allt ska vara grönt med min order. Webhallen. Fick det nyss.

Min fråga i mailet var om allt var grönt och att jag får xbox när det släpps. Fick svaret att allt ska vara grönt med min order.

Skumt svar dock.

Medlem

Jag förbokade av Webhallen 7e maj 2020, jag har inte fått något mail om ändrade datum. Väl inne på Webhallen "mina sidor" så står det PS5an har "lanseras" 30 nov, och att handkontrollen "lanseras" 31 december...Däremot längre ner så står det att båda har release 19 nov, tror inget av detta betyder något faktiskt. Webhallen vet helt enkelt inget ännu, det är vad jag tror

Medlem
Skrivet av denza:

Det där är ingen bekräftelse. Står likadant för mig på webhallen. Det atår bara att din artikel ändrats på datumet aom du beställt

Japp, men är bekräftat via telefon också.

Detta mail kom innan, sen det andra, ska be om att få ett mail där dem bekräfta det som sagts över telefon

Alla bokningar innan den 15e augusti får ps5 den 19e. Dom som skedde från 15 - 17e-ish får i dec och dem efter 17e får kvartal 1 2021 sa han via telefon

Medlem

Jag bokade min PS5a på kvällen den 18 September hos MediaMarkt.
Mailade ett tag senare å svaret jag fick var att den skulle skickas någon gång i december.
Kändes dock som ett tomt generiskt massutskicks-svar.

Fanns det fysiska exemplar att köpa av PS4an på releasedagen hos tex Elgiganten?

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Jag bokade min PS5a på kvällen den 18 September hos MediaMarkt.
Mailade ett tag senare å svaret jag fick var att den skulle skickas någon gång i december.
Kändes dock som ett tomt generiskt massutskicks-svar.

Fanns det fysiska exemplar att köpa av PS4an på releasedagen hos tex Elgiganten?

PS4 fanns väl inte över disk på 3~6 månader om jag inte missminner mig helt.

Undantaget några ex som typ såldes vid midnattsrelease på några butiker.

Bokade på Dustin och inte hört något ännu

Medlem
Skrivet av Chippen1983:

Jag var idag i kontakt med mediamarkt och fick bekräftat att beställningarna som gjordes ifrån april 2019 till november 2019 kommer få första leveransen av Playstation 5.

Dom som la beställningen senare kommer få vänta till december eller någon gång under första kvartalet 2021.

Det är vad jag fick höra. Inget är väl hugget i sten så det kan ju komma ändras.

Stämmer inte!
Jag beställde slutet på Juni 2020 och fick följande svar.
Hej ******,

Din bokning är fortfarande gilltig. Din order beräknas vara redo för att hämtas på releasedagen.

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

*******
MediaMarkt Kundservice

Medlem
Skrivet av bestone:

Stämmer inte!
Jag beställde slutet på Juni 2020 och fick följande svar.
Hej ******,

Din bokning är fortfarande gilltig. Din order beräknas vara redo för att hämtas på releasedagen.

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

*******
MediaMarkt Kundservice

Kika mina bilder på sida 8, mail från idag och bekräftat för 2a gången via telefon

Medlem
Skrivet av Chippen1983:

Jag var idag i kontakt med mediamarkt och fick bekräftat att beställningarna som gjordes ifrån april 2019 till november 2019 kommer få första leveransen av Playstation 5.

Dom som la beställningen senare kommer få vänta till december eller någon gång under första kvartalet 2021.

Det är vad jag fick höra. Inget är väl hugget i sten så det kan ju komma ändras.

Skrivet av bestone:

Stämmer inte!
Jag beställde slutet på Juni 2020 och fick följande svar.
Hej ******,

Din bokning är fortfarande gilltig. Din order beräknas vara redo för att hämtas på releasedagen.

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

*******
MediaMarkt Kundservice

Det här är väl soppan vissa ÅF vill slippa genom att inte svara ännu.

Så... vilket av dessa svar stämmer ...?

Medlem
Skrivet av whoo:

Det här är väl soppan vissa ÅF vill slippa genom att inte svara ännu.

Så... vilket av dessa svar stämmer ...?

Enda sätet är att vänta tills release datum antar jag.

Medlem

Bokade hos MM 17e Sep 2020 00:30 och fått mailsvar:
” Hej,

Du är en av dem som får den på releasedagen.

Varuhuset meddelar dig via mail så fort den är redo för avhämtning. Håll koll på skräpposten med.

Med vänlig hälsning,

MediaMarkt Kundservice”

Medlem
Skrivet av bestone:

Stämmer inte!
Jag beställde slutet på Juni 2020 och fick följande svar.
Hej ******,

Din bokning är fortfarande gilltig. Din order beräknas vara redo för att hämtas på releasedagen.

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

*******
MediaMarkt Kundservice

Det var som fan. Ja hoppas du får hämta på release dagen då. Konstigt hur han formulerade sig till mig.
Dom kanske inte vet med 100% förs dom vet hur många dom får in.

Medlem

Uppdaterade xbox.com hela dagen idag, plötsligt dök "Förbeställ" knappen upp och jag lyckades lägga en beställning av Series X.
Sedan när jag gick tillbaka till den sidan så var knappen borta.
Hade jag tur och knep någons avbokning tror ni?

Förbeställt
Beräknat leveransdatum den 10 november

Står det.

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Ungefär 09.40 den 17:e förbokade jag

Intressant, lade min order 2 timmar efter dig.. Får se om vi får något vid release eller ens i år, har inte hört något än. Är ytterst tveksam dock.

Medlem
Skrivet av Foppa82:

Bokade hos MM 17e Sep 2020 00:30 och fått mailsvar:
” Hej,

Du är en av dem som får den på releasedagen.

Varuhuset meddelar dig via mail så fort den är redo för avhämtning. Håll koll på skräpposten med.

Med vänlig hälsning,

MediaMarkt Kundservice”

Jag beställde den 18/9 2020 och fick svar från deras kundtjänst idag.
Min order ligger för leverans under december.
Det verkar som om det är ett lotteri.

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Jag beställde den 18/9 2020 och fick svar från deras kundtjänst idag.
Min order ligger för leverans under december.
Det verkar som om det är ett lotteri.

Hur är det ett lotteri om han beställde en dag innan dig och får den i November och du i December?

Medlem
Skrivet av Lokander:

Hur är det ett lotteri om han beställde en dag innan dig och får den i November och du i December?

Att man kan beställa en enhet i september och få den vid release medans andra som bokat långt innan får leverandatum långt in på nästa år.
Så man måste ha tur att ha bokat från rätt företag.

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Att man kan beställa en enhet i september och få den vid release medans andra som bokat långt innan får leverandatum långt in på nästa år.
Så man måste ha tur att ha bokat från rätt företag.

Ah, trodde du menade att det var lotteri från just MM, gotcha

NuZ
Testpilot

Föll för frestelsen. Bokade xbox på Elgiganten med All access. Vart ska man boka PS5an? Många skriver här i tråden Mediamarkt. Är det där som stört chans o få en i år är eller?

Edit: Fick mail av Elgiganten och tydligen Resursbank som då hanterar All access betalningen. Valde att hämta i butik och ska hämta den 10e november. Nu är det bara att fåtag i en PS5a då.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Lokander:

Ah, trodde du menade att det var lotteri från just MM, gotcha

Ja jag var lite otydlig.
Sorry!

Medlem

Verkar som att Sony först igår började informera om allokeringen av PS5 till releasedagen:

https://www.videogameschronicle.com/news/sony-has-started-inf...

Intressant att vissa återfösäljare ändå har varit snabba med att meddela "confirms"....

Medlem
Skrivet av glennuendo:

Intressant, lade min order 2 timmar efter dig.. Får se om vi får något vid release eller ens i år, har inte hört något än. Är ytterst tveksam dock.

Ja, det är lite jobbigt som sagt.
Jag har mailat med NetOnNet och frågat om de kan se om jag får på release eller inte, de ger ett svar som är positivt men med ett kanske inbakat, som stressar ihjäl mig. "Du borde få", "om du fått igenom en förhandsbokning får du antagligen" och "om allt går som det ska" är några fraser som inte ger mig någon trygghet alls.

Medlem

kollade status på mina bokningar på webhallen igår kväll och upptäckte att de var avbeställda. samma sak har hänt min vän.
bokade i 4juni så var ganska tidig med bokningen
någon annan som råkat ut för samma sak?

Inaktiv
Skrivet av caretaker:

kollade status på mina bokningar på webhallen igår kväll och upptäckte att de var avbeställda. samma sak har hänt min vän.
bokade i 4juni så var ganska tidig med bokningen
någon annan som råkat ut för samma sak?

Yepp, min ligger med som avbeställd. De vägrar att aktivera den igen

Medlem
Skrivet av caretaker:

kollade status på mina bokningar på webhallen igår kväll och upptäckte att de var avbeställda. samma sak har hänt min vän.
bokade i 4juni så var ganska tidig med bokningen
någon annan som råkat ut för samma sak?

Skrivet av anon_327736:

Yepp, min ligger med som avbeställd. De vägrar att aktivera den igen

Gör ni mig orolig med, min ligger visserligen kvar som Mottagen men man vill inte att ens beställning ska försvinna . . . . . .

Medlem
Skrivet av caretaker:

kollade status på mina bokningar på webhallen igår kväll och upptäckte att de var avbeställda. samma sak har hänt min vän.
bokade i 4juni så var ganska tidig med bokningen
någon annan som råkat ut för samma sak?

Men va? Har du fått något förklaring till det?
Min order är från juni den med, men efter ditt datum - och min ligger fortfarande som "Mottagen".

EDIT:
"Mina bokningar" skriver du i plural, hade du bokat flera stycken?

Inaktiv
Skrivet av rhswe:

Men va? Har du fått något förklaring till det?
Min order är från juni den med, men efter ditt datum - och min ligger fortfarande som "Mottagen".

EDIT:
"Mina bokningar" skriver du i plural, hade du bokat flera stycken?

Nu kan jag bara prata för mig själv men jag hade 1 ps5 bokad som blev avbeställd.

Medlem
Skrivet av rhswe:

Men va? Har du fått något förklaring till det?
Min order är från juni den med, men efter ditt datum - och min ligger fortfarande som "Mottagen".

EDIT:
"Mina bokningar" skriver du i plural, hade du bokat flera stycken?

bokade båda den digitala och den med cd läsare då jag inte bestämt vilken modell jag skulle köpa beställde även game and watch super mario men den ligger kvar. ska ringa dem nu och kolla vad som hänt men de sa till min vän som råkat ut för samma sak att de kan inget göra och att det är han själv som har avbokat.

Skriv svar