EA Play till Xbox Game Pass Ultimate (på konsol) den 10 november

Robot
EA Play till Xbox Game Pass Ultimate (på konsol) den 10 november

Samma dag som Series X och S lanseras.

#ea-play, #xbox


Medlem

Underbart! Dags att köra igenom Mass Effect spelen.

Tips till folket som vill fylla på några månader GP till en billigare peng. EA Play konverteras till GP i ration 3:1. Dvs köper du ett års prenumeration den 9/11 så konverterar den 1 års medlemskap till 4 månader GP - för 250kr. Är att rekommendera.

Ambassadör
Xbox

Mycket trevligt! Kollade igenom EA Play's katalog och hittade iaf ett tiotal spel som jag inte spelat och är sugen på.

December är det för övrigt för PC.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Underbart! Dags att köra igenom Mass Effect spelen.

Tips till folket som vill fylla på några månader GP till en billigare peng. EA Play konverteras till GP i ration 3:1. Dvs köper du ett års prenumeration den 9/11 så konverterar den 1 års medlemskap till 4 månader GP - för 250kr. Är att rekommendera.

228 kr nu
https://www.cdkeys.com/xbox-live/memberships/ea-access-12-mon...

Går det fylla på för två år?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det vet jag faktiskt inte. Det får du googla min vän.

Skrivet av Eken77:

Jag förstår fortfarande inte varför man ska köpa en XBOX? När spelen med den senaste tekniken kommer till PS5. Kör gamepass på datorn och lägg pengarna på senaste tekniken med de senaste spelen.

Uruselt argument. Om du ska fylla de timmar på nya spel får du vänta länge för de släpps absolut inte så tätt in på som du får det att låta. Undrar om du använder samma argument när du kollar serier och lyssnar på musik, att du bara lyssnar på nya låtar/ser på nya serier och aldrig går tillbaka till gamla låtar/serier.

Dex
Medlem

Lite synd att inte EAs nya spel som t.ex. FIFA21 också ingår i EA Play! Då jäklar hade man skaffat direkt

Medlem

@dex20: EA Play Pro har den, i mina ögon, dyngan. Men det kanske inte går att få via GP? Enda idrottspelet värt namnet har varit Caveman Ughlympics ^^

Medlem
Skrivet av Eken77:

Jag förstår fortfarande inte varför man ska köpa en XBOX? När spelen med den senaste tekniken kommer till PS5. Kör gamepass på datorn och lägg pengarna på senaste tekniken med de senaste spelen.

Med senaste tekniken menar du en snabbare ssd annars vet jag inte om den har någon bättre hårdvara men oavsett så känns det lite skevt att välja ett underhållningssystem baserat på hårddisken. Sen förutsätter du att alla har eller vill ha en gaming pc vilket jag inte tror.

Inaktiv
Skrivet av Eken77:

Jag förstår fortfarande inte varför man ska köpa en XBOX? När spelen med den senaste tekniken kommer till PS5. Kör gamepass på datorn och lägg pengarna på senaste tekniken med de senaste spelen.

Känns som denna kommentar (Finns ingen anledning att köpa Xbox, köp PS!) dyker upp på ungefär varannan artikel på FZ.se oavsett vad den handlar om.

Själv har jag spelat PC till 95%(lite Nintendo också) senaste 15 åren då jag tycker de bästa spelen finns där. NHL är väl det jag saknat... PS-exklusiviteter har jag testat hos polare och tycker de är helt ok men inte värt att köpa en konsol för.

Nu för första gången på år och dagar är jag lite småsugen på en konsol igen. Vad det lutar åt? Xbox series X. Varför? Game pass. Extremt prisvärt och med nyheten om Zenimax innebär det även att Xbox just blev världsledande inom den personliga favoritgenren RPG(Icke jRPGs! ). Så istället för att betala Sonys 80euro/spel betalar jag ett tillägg på 35 spänn/månaden utöver PC game pass och kan spela alla spel på PC, konsol och Android.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_118566:

Känns som denna kommentar (Finns ingen anledning att köpa Xbox, köp PS!) dyker upp på ungefär varannan artikel på FZ.se oavsett vad den handlar om.

Mycket tröttsamt.


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av Eken77:

Jag förstår fortfarande inte varför man ska köpa en XBOX? När spelen med den senaste tekniken kommer till PS5. Kör gamepass på datorn och lägg pengarna på senaste tekniken med de senaste spelen.

Alla har sina skäl att köpa den eller den spelmaskinen, spelar ingen roll om det är pc, Switch, Playstation, Xbox eller nåt annat. Finns inget generellt svar, det du ser storheten i passar inte alls för vissa andra.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_118566:

Känns som denna kommentar (Finns ingen anledning att köpa Xbox, köp PS!) dyker upp på ungefär varannan artikel på FZ.se oavsett vad den handlar om.

Själv har jag spelat PC till 95%(lite Nintendo också) senaste 15 åren då jag tycker de bästa spelen finns där. NHL är väl det jag saknat... PS-exklusiviteter har jag testat hos polare och tycker de är helt ok men inte värt att köpa en konsol för.

Nu för första gången på år och dagar är jag lite småsugen på en konsol igen. Vad det lutar åt? Xbox series X. Varför? Game pass. Extremt prisvärt och med nyheten om Zenimax innebär det även att Xbox just blev världsledande inom den personliga favoritgenren RPG(Icke jRPGs! ). Så istället för att betala Sonys 80euro/spel betalar jag ett tillägg på 35/spänn i månaden utöver PC game pass och kan spela alla spel på PC, konsol och Android.

Förutom alla AAA-titlar som inte tillhör Microsoft, de får du ändå betala 80 euro extra för.

Inaktiv
Skrivet av lars_kongo:

Förutom alla AAA-titlar som inte tillhör Microsoft, de får du ändå betala 80 euro extra för.

Har svårt att tro att PC-spelen nästan kommer dubbleras i pris på grund av att en ny konsolgeneration lanseras men den som lever får se!

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Känns som denna kommentar (Finns ingen anledning att köpa Xbox, köp PS!) dyker upp på ungefär varannan artikel på FZ.se oavsett vad den handlar om.

Själv har jag spelat PC till 95%(lite Nintendo också) senaste 15 åren då jag tycker de bästa spelen finns där. NHL är väl det jag saknat... PS-exklusiviteter har jag testat hos polare och tycker de är helt ok men inte värt att köpa en konsol för.

Nu för första gången på år och dagar är jag lite småsugen på en konsol igen. Vad det lutar åt? Xbox series X. Varför? Game pass. Extremt prisvärt och med nyheten om Zenimax innebär det även att Xbox just blev världsledande inom den personliga favoritgenren RPG(Icke jRPGs! ). Så istället för att betala Sonys 80euro/spel betalar jag ett tillägg på 35 spänn/månaden utöver PC game pass och kan spela alla spel på PC, konsol och Android.

Det är intressant hur vissa här inne tycks sitta med spåkulor. De vet exakt hur utfallet ska bli nästa generation. Det är liksom i november allt avgörs. Det är då historien börjar och slutar. Det är då alla spel kommer samtidigt. Det blir inga mer uppköp av studios av varken Sony eller MS, inga nya IPn som avtäcks, inga nya tjänster som presenteras, inga nya funktioner eller tillbehör kommer att komma.

Nästa generation har inte ens börjat men vissa tycks ta ut "segern" i förskott. Svårslagen humor.

Det är liksom inte så att både Sony och MS har massa ess i rockärmen de närmsta tio åren. Spännande och intressanta tider att leva i. Det kommer bli en jämnare kamp denna generation vilket är kul att följa.

Inaktiv
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det är intressant hur vissa här inne tycks sitta med spåkulor. De vet exakt hur utfallet ska bli nästa generation. Det är liksom i november allt avgörs. Det är då historien börjar och slutar. Det är då alla spel kommer samtidigt. Det blir inga mer uppköp av studios av varken Sony eller MS, inga nya IPn som avtäcks, inga nya tjänster som presenteras, inga nya funktioner eller tillbehör kommer att komma.

Nästa generation har inte ens börjat men vissa tycks ta ut "segern" i förskott. Svårslagen humor.

Det är liksom inte så att både Sony och MS har massa ess i rockärmen de närmsta tio åren. Spännande och intressanta tider att leva i. Det kommer bli en jämnare kamp denna generation vilket är kul att följa.

Jag håller med dig. Har lite svårt att se vad man vinner på att redan innan lansering "låsa in" sig hos ett företag.

Ska bli kul att se vad som händer framöver!

Dex
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det är intressant hur vissa här inne tycks sitta med spåkulor. De vet exakt hur utfallet ska bli nästa generation. Det är liksom i november allt avgörs. Det är då historien börjar och slutar. Det är då alla spel kommer samtidigt. Det blir inga mer uppköp av studios av varken Sony eller MS, inga nya IPn som avtäcks, inga nya tjänster som presenteras, inga nya funktioner eller tillbehör kommer att komma.

Nästa generation har inte ens börjat men vissa tycks ta ut "segern" i förskott. Svårslagen humor.

Det är liksom inte så att både Sony och MS har massa ess i rockärmen de närmsta tio åren. Spännande och intressanta tider att leva i. Det kommer bli en jämnare kamp denna generation vilket är kul att följa.

Nu gör du ju samma sak som du anklagar dom andra för som sitter med "spåkulor". Hur vet du att det kommer bli en jämnare kamp denna generationen?

Jag förstår vad du menar, men det blev lite roligt när du själv gjorde det.

Ska helt klart bli intressant och se dom kommande åren och denna hösten kommer bli väldigt dyr med både nya konsoler, nya grafikkort och nya cpu:er från AMD.

Good time to be alive (but expensive) as a gamer!

Medlem
Skrivet av dex20:

Nu gör du ju samma sak som du anklagar dom andra för som sitter med "spåkulor". Hur vet du att det kommer bli en jämnare kamp denna generationen?

Jag förstår vad du menar, men det blev lite roligt när du själv gjorde det.

Ska helt klart bli intressant och se dom kommande åren och denna hösten kommer bli väldigt dyr med både nya konsoler, nya grafikkort och nya cpu:er från AMD.

Good time to be alive (but expensive) as a gamer!

Okej. Ska vi ägna oss åt hårklyveri så ändrar jag mig. Jag antar att det blir en jämnare kamp. Det finns mycket som tyder på det.

Dex
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Okej. Ska vi ägna oss åt hårklyveri så ändrar jag mig. Jag antar att det blir en jämnare kamp. Det finns mycket som tyder på det.

Ja nu på för hand känns det väldigt intressant då båda väljer väldigt olika strategier, men det kommer nog fungera bra för båda!

Inaktiv

Svårt att se hur något som kostar 20 kr per månad skulle vara ett trumfkort, men det är ju trevligt att det ingår, absolut. Nu får fler en ursäkt att spela A Way Out och Unravel 1&2, mycket trevliga spel

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_328494:

Svårt att se hur något som kostar 20 kr per månad skulle vara ett trumfkort, men det är ju trevligt att det ingår, absolut. Nu får fler en ursäkt att spela A Way Out och Unravel 1&2, mycket trevliga spel

Ja grabbarna sitter just nu och spelar Unravel 2 den ena fick i födelsedagspresent på PS4. Bara spelat 1an själv och 2an är ju lika galet snyggt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ajdå, mitt EA Play som precis förnyades 12 mån framåt helt i onödan då?

Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Ajdå, mitt EA Play som precis förnyades 12 mån framåt helt i onödan då?

Det konverteras till GP med en ratio på 3:1.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Känns som denna kommentar (Finns ingen anledning att köpa Xbox, köp PS!) dyker upp på ungefär varannan artikel på FZ.se oavsett vad den handlar om.

Själv har jag spelat PC till 95%(lite Nintendo också) senaste 15 åren då jag tycker de bästa spelen finns där. NHL är väl det jag saknat... PS-exklusiviteter har jag testat hos polare och tycker de är helt ok men inte värt att köpa en konsol för.

Nu för första gången på år och dagar är jag lite småsugen på en konsol igen. Vad det lutar åt? Xbox series X. Varför? Game pass. Extremt prisvärt och med nyheten om Zenimax innebär det även att Xbox just blev världsledande inom den personliga favoritgenren RPG(Icke jRPGs! ). Så istället för att betala Sonys 80euro/spel betalar jag ett tillägg på 35 spänn/månaden utöver PC game pass och kan spela alla spel på PC, konsol och Android.

@Eken77 dyker upp på alla nyheter om iaf Xbox vad jag sett och slänger ur sig Playstation fanboy kommentarer

Kommer själv att göra hoppet från Playstation till xbox denna generation. PS exklusiva titlar har inte varit något för mig, Spiderman var ett tråkigt öppet ryggsäckletartornklättrarspel, God of War hade en grymt bra story men gameplay lyckades inte hålla mig kvar tillräckligt för att spela klart det. Dem spel jag spelar mest har än så länge släppts på båda konsoler, får se hur det blir nu då det är mycket Bethesda spel och Doom jag spelar. Men annars är det just GamePass som suger över mig till Xbox denna generation

Och då även fast jag även har en PC som jag spelar mest på, konsoler spelar jag sällan på men barnen använder den ofta. Känns lite som att om man kör xbox så kommer jag lättare kunna spela tillsammans med dem när jag sitter på den stationära PCn och dem sitter vid laptoppen och xboxen

Medlem

Jag har både Game Pass OCH EA Access (EA Play?). Ska jag avsluta något när detta händer eller vad ska JAG göra!?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

När fans av andra format tvingas förminska och säga att det kostar 20 kr per månad(det blir det enbart om man tar ett helt år) vet man att det är en bra deal. Finns ingen tvekan.

Har även hört argumentet nu att Game Pass har för många spel. Det blir svårt för folk att välja, därför är det negativt för dem. Likt Netflix och Spotify stämmer väl det. Men valfriheten är fin tycker jag. Fungerar bra.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har både Game Pass OCH EA Access (EA Play?). Ska jag avsluta något när detta händer eller vad ska JAG göra!?

Ditt game pass kommer att förlängas.

1
Skriv svar