Neil Druckmann antyder att väntan på The Last of Us 2-multiplayern kommer "vara värt det"

Robot
Neil Druckmann antyder att väntan på The Last of Us 2-multiplayern kommer "vara värt det"

Factions ströks ur The Last of Us 2 sent i utvecklingen.

#factions, #the-last-of-us, #the-last-of-us-part-ii, #thelastofusday


Inaktiv

Ett rent mästerverk som jag njöt av varenda sekund men jag har inget större behov av att spela multiplayer i spelet. Blir dock sugen på att se vad man gör av det

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Ett rent mästerverk som jag njöt av varenda sekund men jag har inget större behov av att spela multiplayer i spelet. Blir dock sugen på att se vad man gör av det

Håller med Helt fantastiskt spel. Jag satt med gåshud under sluttexterna.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Ett rent mästerverk som jag njöt av varenda sekund men jag har inget större behov av att spela multiplayer i spelet. Blir dock sugen på att se vad man gör av det

Skrivet av marsson90:

Håller med Helt fantastiskt spel. Jag satt med gåshud under sluttexterna.

Håller med!

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Ett rent mästerverk som jag njöt av varenda sekund men jag har inget större behov av att spela multiplayer i spelet. Blir dock sugen på att se vad man gör av det

Hörru! Jag gillade inte spelet därför får inte du heller göra det!!!

Medlem

Efter hur besviken jag blev på single player så nej tack, kommer inte röra det.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Inaktiv
Skrivet av Fiigaro:

Hörru! Jag gillade inte spelet därför får inte du heller göra det!!!

Hehe, det var en bra imitation av en Xbox-spelare under releaseveckan av The Last of Us Part 2, kul

Medlem

Mästerverk till spel! Avslutade denna generationen väl!
Hoppas på kul mp och nån ps5 upgrade visuellt

NuZ
Testpilot

Gillade inte alls spelet lika mycket som 1an på PS3. Om jag ska vara ärlig tyckte jag det var ett skitspel (story mässigt). Dock bra visuellt och bra skådisar. Märktes lite att de ville casha in på 1ans fantastiska framgång.

Men ska väl bli kul o testa MP sen. I 1an så nötte jag mp rätt mycket. Blev väl gratis på ps3 för ett tag sedan också va?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tror inte att jag kommer att röra multiplayern. Storyn är alldeles för tung (och dyster) för att de ska locka att jazza runt i samma värld.

Grubblar fortfarande över vad jag tycker om spelet. Tror att jag både älskar och hatar det i ordens fulla bemärkelse. Älskar det för hur välspelat det är och hur det känslomässigt investerad jag blir. Hatar det för genvägen som det tar för att nå mina känslor. Samt för att genuint ville uppleva vad spelet tvingade mig att uppleva. Smärta finns det nog av i livet ändå.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Gillade inte alls spelet lika mycket som 1an på PS3. Om jag ska vara ärlig tyckte jag det var ett skitspel (story mässigt). Dock bra visuellt och bra skådisar. Märktes lite att de ville casha in på 1ans fantastiska framgång.

Haha trollar du nu? XD "..det märktes att dom ville casha in".

Helt klart ett av generationens främsta hantverk, oavsett hur nöjda eller missnöjda folk är över den annorlunda approachen till berättandet.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Tror inte att jag kommer att röra multiplayern. Storyn är alldeles för tung (och dyster) för att de ska locka att jazza runt i samma värld.

Grubblar fortfarande över vad jag tycker om spelet. Tror att jag både älskar och hatar det i ordens fulla bemärkelse. Älskar det för hur välspelat det är och hur det känslomässigt investerad jag blir. Hatar det för genvägen som det tar för att nå mina känslor. Samt för att genuint ville uppleva vad spelet tvingade mig att uppleva. Smärta finns det nog av i livet ändå.

Jag upplevde också att det kändes tydligt ibland att dom skapade situationer som var lite väl fokuserade på att skapa sympati, det tog ett tag innan jag släppte på känslorna men till slut så brydde jag mig om alla huvudkaraktärer och kände mig helt nöjd med slutet.

Jag kände nog aldrig att spelet var för mörkt som vissa beskriver det, jag upplevde det extremt välbalanserat faktist.

Men känslorna som man känner under spelets gång är det som gjorde spelet till ett mästerverk, det skapar respekt för spel som medium och slår film i handling och påverkan eftersom att man också är delaktig.

Klar 10 av 10, även om jag var omotiverad ca 2 timmat under spelets gång. Den delen behövdes nog för att resten av spelet skulle fungera bra.

Viktigt spel för spel som medium.

NuZ
Testpilot
Skrivet av kabukishaman:

Haha trollar du nu? XD "..det märktes att dom ville casha in".

Helt klart ett av generationens främsta hantverk, oavsett hur nöjda eller missnöjda folk är över den annorlunda approachen till berättandet.

Spoiler

Nae varför skulle jag de? Det är väl tydligt att hantverket inte var i samma nivå som 1an och de körde alla knep i boken för stt skapa sympati osv. Som t.ex Joels gravsten och när Abby hittar alla döda. Lixom... hon slog ihjäl Joel med en golfklubba ffs o så står hon o bölar över andra döda när det är ganska uppenbart att hon lider av en störning.

Nae spelet är inte alls lika snyggt regisserat som 1an som är ett mästerverk. 2an är för mig ett hopkok av clisher *stavning* och leva på fans. Men ja om MP blir lika rolig som 1an så kommer jag lätt lägga många timmar på att huka mig och säga ”i patch you up”

La ett stycke under spoiler. /// uber


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

It's not a lake, it's an ocean

Spelet var kanske årtiondets besvikelse för mig så jag är verkligen inte ett dugg intresserad av att återvända. Jag har gått vidare, som det heter.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag vet att spelet var dränkt i störande, extremt uppenbar, feminist agenda, men tycker samtidigt om man kan se förbi det, så var spelet jävligt bra,

tyckte nästan att andra halvan var roligare än den med Ellie? Just för hon är så deppig och psycho? Hon andra är ändå empatisk?

Men ärligt, visst jag gillade inte undertonerna, som dom flesta "vita killar", som blivit favorit personer till skulden för värdens alla problem, men spelet i sig, var ju snyggt, högt kvalite, roligt, nästan för långt, men ändå inte. Så är det bara ideellt ni stör er, eller är det verkligen bara spelet?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Skönt att få det bekräftat ännu en gång att dom håller på och utvecklar det kommer kötta The Last of Us Remastered Multiplayer nu på Playstation 5 för att förbereda mig

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Tyvärr hittas inget sånt. Men enligt din gamla signatur hette du itsnuz_ vilket du nu verkar ha bytt

Nae jag är online nu
Bara itsnuz, t lvl 27 och första trophie var i RDR eller Uncharted så borde synas. Har inga sekretess inställningar heller

Edit: Jag itsnuz, grabben skipz2010 och andra grabben zacz2014. Är vän med båda så du lär se mig.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nae varför skulle jag de? Det är väl tydligt att hantverket inte var i samma nivå som 1an och de körde alla knep i boken för stt skapa sympati osv. Som t.ex Joels gravsten och när Abby hittar alla döda. Lixom... hon slog ihjäl Joel med en golfklubba ffs o så står hon o bölar över andra döda när det är ganska uppenbart att hon lider av en störning.

Nae spelet är inte alls lika snyggt regisserat som 1an som är ett mästerverk. 2an är för mig ett hopkok av clisher *stavning* och leva på fans. Men ja om MP blir lika rolig som 1an så kommer jag lätt lägga många timmar på att huka mig och säga ”i patch you up”

Ja, första spelet har inga "tricks" alls för att väcka empati. Speciellt inte de första 15 minuterna av spelet, eller? Ska du kritisera 2an för något sådant kan du väl åtminstone rikta samma kritik mot ettan.

Medlem

Ettan var intressantare eftersom det är originalet. 2 an var mycket samma. Men jag ser med intresse på multiplayern för det kan dom verkligen förbättra("eftersom det var så simpelt").

Medlem

Hoppar nog det. Försökte spela om det efter att verkligen tvingat mig igenom det första ggn. Lät till o med andra spela vissa banor för att jag tyckte det va så...kan inte riktigt sätta ord på det. Det går bara inte. Fantastiskt ibland till fullkomligt uruselt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Alienshade:

Ettan var intressantare eftersom det är originalet. 2 an var mycket samma. Men jag ser med intresse på multiplayern för det kan dom verkligen förbättra("eftersom det var så simpelt").

MP i 1an var ju amazing <3 ”I patch you up!”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers

Tråd rensad på käbbel.


signatur
Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag vet att spelet var dränkt i störande, extremt uppenbar, feminist agenda, men tycker samtidigt om man kan se förbi det, så var spelet jävligt bra,

tyckte nästan att andra halvan var roligare än den med Ellie? Just för hon är så deppig och psycho? Hon andra är ändå empatisk?

Men ärligt, visst jag gillade inte undertonerna, som dom flesta "vita killar", som blivit favorit personer till skulden för värdens alla problem, men spelet i sig, var ju snyggt, högt kvalite, roligt, nästan för långt, men ändå inte. Så är det bara ideellt ni stör er, eller är det verkligen bara spelet?

Spelade vi samma spel? Exakt var i spelet antyddes det att "vita killar" bar skulden till allt som var fel? Joel slaktade förvisso en massa eldflugor i Salt Lake City, men han utmålas verkligen inte som ett monster. Man förstod i ettan varför han gjorde som han gjorde och det framgår på nytt här. Han ligger i någon slags gråskala och kan vara både god och ond beroende på situation och perspektiv.

I detta spel stöter man på en väldigt många personer som begår grymma handlingar. De har olika hudfärg och kön (i ettan så får man bara döda en kvinna och det är i en cut scene). Ledaren för W.L.F. är en svart man. Seraphites ledare vet jag inte om man får se, men de tre som stack ut i spelet var två vita kvinnor och en svart man. Spelets två huvudpersoner begår även de en väldig massa bestialiska handlingar och de är, som alla vet, kvinnor.

Jag kanske har helt fel glasögon på mig, men jag kan inte se att vita män utmålas som värre än några andra i detta spel.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av HaZe303:

Jag vet att spelet var dränkt i störande, extremt uppenbar, feminist agenda, men tycker samtidigt om man kan se förbi det, så var spelet jävligt bra,

tyckte nästan att andra halvan var roligare än den med Ellie? Just för hon är så deppig och psycho? Hon andra är ändå empatisk?

Men ärligt, visst jag gillade inte undertonerna, som dom flesta "vita killar", som blivit favorit personer till skulden för värdens alla problem, men spelet i sig, var ju snyggt, högt kvalite, roligt, nästan för långt, men ändå inte. Så är det bara ideellt ni stör er, eller är det verkligen bara spelet?

Den här diskussionen har visserligen förts i recensionstråden, men det är berättelsen och dess struktur med medvetna inslag för att chocka och väcka avsmak hos spelaren som störde mig mest. Samt tempot. Spelet var minst 5 timmar för långt.

Rent tekniskt är det fantastiskt, men det räcker inte för att göra ett spel jättebra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag rörde aldrig multiplayerdelen i det första spelet och är väl inte speciellt intresserad den här gången heller. Vet att det var väldigt många som gillade det dock så blir iaf å följa vad som utannonseras.

Jag tillhör helt klart skaran som hyllar storydelen för jäklars vad jag tyckte om den. Spelar om det för närvarande och den drar in mig fullständigt.
För mörk värld dock, i en apokalyps!? Kan det bli det?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag rörde aldrig multiplayerdelen i det första spelet och är väl inte speciellt intresserad den här gången heller. Vet att det var väldigt många som gillade det dock så blir iaf å följa vad som utannonseras.

Jag tillhör helt klart skaran som hyllar storydelen för jäklars vad jag tyckte om den. Spelar om det för närvarande och den drar in mig fullständigt.
För mörk värld dock, i en apokalyps!? Kan det bli det?

Världen i filmen/boken Vägen är nästan för mörk. Världen i The Last of Us-spelen innehåller förvisso infekterade galningar, men känns ändå väldigt mycket mer hoppfull än Vägen, där alla utom kannibalerna svälter.

Medlem
Skrivet av Popski:

Världen i filmen/boken Vägen är nästan för mörk. Världen i The Last of Us-spelen innehåller förvisso infekterade galningar, men känns ändå väldigt mycket mer hoppfull än Vägen, där alla utom kannibalerna svälter.

Jaså? Inte sett/läst. Kanske värt att kolla in?

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jaså? Inte sett/läst. Kanske värt att kolla in?

Du kanske känner till filmen med dess originaltitel, The Road? Det är från början en bok av Cormac MacCarthy och både boken och filmen är ruskiga men samtidigt väldigt bra. Inte särskilt uppmuntrande dock. Första The Last of Us bygger delvis på boken/filmen (uppblandat med bl.a. Children of Men, 28 dagar senare, Tjuvarnas stad, True Grit och Road to Perdition).

Medlem

Inte spelat klart storyn än, mycket annat kom mellan tyvärr men får ta mig i kragen, men jag ser definitivt fram mot detta. Spelade grymt mycket factions i ettan, lyckas de förbättra det men mer customization och progress, kanske ett läger man kan bygga och utveckla, samt mer spelare så kommer det bli grymt.

Medlem
Skrivet av Popski:

Du kanske känner till filmen med dess originaltitel, The Road? Det är från början en bok av Cormac MacCarthy och både boken och filmen är ruskiga men samtidigt väldigt bra. Inte särskilt uppmuntrande dock. Första The Last of Us bygger delvis på boken/filmen (uppblandat med bl.a. Children of Men, 28 dagar senare, Tjuvarnas stad, True Grit och Road to Perdition).

Mjaa har nog kanske hört talas om den iaf. Låter ju intressant så får nog kika påt lite närmare. Tackar:).

1
Skriv svar