Xbox Games with Gold - Oktober

Ambassadör
Xbox
Xbox Games with Gold - Oktober

Ny månad, nya spel som ingår med Xbox Live Gold (eller Xbox Game Pass Ultimate) prenumerationen. I oktober kan vi plocka hem fyra spel med lite skräcktema så här i Halloween-tider. Även denna månad får vi ett OG Xbox-spel, vilket alltid är väldigt trevligt!

Alla Xbox 360/OG Xbox-spel som erbjuds som Games with Gold fungerar också på Xbox One via bakåtkompatibilitet, så som vanligt 4 spel att plocka hem för Xbox One-spelare.

Xbox One:

Slayaway Camp: Butcher's Cut (1-31 okt)

Maid of Sker (16 okt - 15 nov)

Xbox 360:

Costume Quest (16-31 okt)

OG Xbox:

Sphinx and the Cursed Mummy (1-15 okt)

#xbox #games-with-gold #nyhetstips


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Costume Quest kan jag VERKLIGEN rekommendera! Mycket trevligt spel! Även uppföljaren är fint!

Kan väl också nämnas att ALLA spelen även kommer att fungera på Xbox Series S/X!

Undrar vad för format de kommer att köra på GwG när nästa generation är etablerad.. Ett spel från varje generation?


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Costume Quest kan jag VERKLIGEN rekommendera! Mycket trevligt spel! Även uppföljaren är fint!

Kan väl också nämnas att ALLA spelen även kommer att fungera på Xbox Series S/X!

Undrar vad för format de kommer att köra på GwG när nästa generation är etablerad.. Ett spel från varje generation?

Bakåtkompatibiliteten är fantastiskt trevligt på Xbox, som backloggare och digital samlare så är det ett måste! Alla sparfiler som följer med över generationsgränserna icke att förglömma.

Behåller de Gold så är det nog troligt att det blir ett från varje generation ganska ofta ja, fränt! När BC-teamet är klara med övergången till Series X|S så lär de gå tillbaka och lägga till ännu fler spel till BC-programmet från OG/360-eran.


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Bakåtkompatibiliteten är fantastiskt trevligt på Xbox, som backloggare och digital samlare så är det ett måste! Alla sparfiler som följer med över generationsgränserna icke att förglömma.

Behåller de Gold så är det nog troligt att det blir ett från varje generation ganska ofta ja, fränt! När BC-teamet är klara med övergången till Series X|S så lär de gå tillbaka och lägga till ännu fler spel till BC-programmet från OG/360-eran.

Ja, även om jag tror att GwG kommer att byta form, så tror jag också att det är något de inte "kan" gå ifrån i dagsläget.. Men vi får väl se vad de har tänkt ut


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Ja, även om jag tror att GwG kommer att byta form, så tror jag också att det är något de inte "kan" gå ifrån i dagsläget.. Men vi får väl se vad de har tänkt ut

Ja det blir spännande!


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Ja det blir spännande!

Onekligen!


signatur

Ad hoc addendum

1
Skriv svar