Torchlight III lämnar early access efter bara fyra månader, släpps i oktober

Robot
Torchlight III lämnar early access efter bara fyra månader, släpps i oktober

Har fått en hel del ris på Steam.

#nyhetstips, #torchlight-3


Medlem

Inte väntat mig detta, någon som lirat det senaste tiden om dem updpaterat det flitigt?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Frågan är vad det har fått tummen ner för? Buggar? Jag gillade verkligen både Torchlight 1 & 2. Mysiga spel att lira på vintern med en kopp varm choklad eller te

Medlem

Spelade en del, hel del buggar, men tycker inte det var så farligt. Däremot så har dom strulat till själva gameplay med massa konstiga moment. Som att bygga en bas.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kyrre:

Frågan är vad det har fått tummen ner för? Buggar? Jag gillade verkligen både Torchlight 1 & 2. Mysiga spel att lira på vintern med en kopp varm choklad eller te

För att det var ett annat spel (hette inte ens Torchlight 3 utan Torchlight Frontiers) från början som var MMO-influerat och allmänt skit, ärligt talat. I början av året döpte de om spelet till Torchlight 3 och har sen dess gjort om spelet till att påminna mer om de första två. Verkar dock fortfarande vara långt ifrån samma upplevelse...

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Frågan är vad det har fått tummen ner för? Buggar? Jag gillade verkligen både Torchlight 1 & 2. Mysiga spel att lira på vintern med en kopp varm choklad eller te

Tror det är det som många klagat över. Att det inte är speciellt likt Torchlight 1 eller 2. Det tillsammans med buggar och obalanserat spel som mycket liknar något gjort för mobiler.

Jag skulle gissa på att de lyckats åtgärda buggar och obalans men att förändra hela grunden i spelet för att få det mer likt 1:an och 2:an tror jag inte de lyckats göra på ett par månader.

Jag har dock inte spelat spelet.

Gen
Medlem
Skrivet av Kyrre:

Frågan är vad det har fått tummen ner för? Buggar? Jag gillade verkligen både Torchlight 1 & 2. Mysiga spel att lira på vintern med en kopp varm choklad eller te

Tror du kommer att bli besviken om du förväntar dig en fortsättning på Torchlight 2, detta är tydligen en bra bit ifrån spelet enligt alla reviews. Älskade 1an och 2an men kommer inte att köpa 3an.

Medlem

Skräp jämfört med tidigare spel
Undvik köp


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Skräp jämfört med tidigare spel
Undvik köp

Utveckla varför?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Skräp jämfört med tidigare spel
Undvik köp

Så sant som det är sagt. Väldigt själlöst och linjärt jämfört med tidigare titlar. Många Steam recensenter anklagar det för att vara ett mobil-spel i förklädnad och även om jag inte vill gå så långt har det inget att tillföra ARPG genren annat än ett känt namn.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hade hellre sett att Torchlight 3 var f2p mmo som det var tänkt att vara. De kunde ha kört liknande modell som PoE.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag ser den här bilden...

och läser under: "To save Novastraia, Torchlight III players will need to gather their wits and brave the frontier in search of fame, glory and new adventures to become the legends the world needs them to be."

Jag tror tyvärr aldrig att jag sett något mindre engagerande och jag tänker något i stil med: "Jag men kom och köp vårat spel! Här kan man spela som någon typ hjälte eller så, sen finns det landskap mm. och roliga djur och massa olika monster man kan hacka och slasha på!"

Djupet i den plotten får ju Overwatch att framstå som Tolkien i jämförelse.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ender:

Jag ser den här bilden...
https://pwimages-a.akamaihd.net/arc/03/85/038570faeec5df8bee2...

och läser under: "To save Novastraia, Torchlight III players will need to gather their wits and brave the frontier in search of fame, glory and new adventures to become the legends the world needs them to be."

Jag tror tyvärr aldrig att jag sett något mindre engagerande och jag tänker något i stil med: "Jag men kom och köp vårat spel! Här kan man spela som någon typ hjälte eller så, sen finns det landskap mm. och roliga djur och massa olika monster man kan hacka och slasha på!"

Djupet i den plotten får ju Overwatch att framstå som Tolkien i jämförelse.

Haha 😂

Spelade bara första spelet på PC och det var jättebra. Så ni som testat 3an i ea, är det så himla kasst som det framstår som?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot
Skrivet av NuZ:

Haha 😂

Spelade bara första spelet på PC och det var jättebra. Så ni som testat 3an i ea, är det så himla kasst som det framstår som?

Ja. Det är ganska svårt att förklara varför tycker jag, helst om man inte är sugen på att skriva en lång jäkla novel.

Vill dock inte skriva för mycket heller då jag inte spelade early access - utan jag testade den stängda alpfan och betan. Kan ju ha hänt en del sedan dess.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ja. Det är ganska svårt att förklara varför tycker jag, helst om man inte är sugen på att skriva en lång jäkla novel.

Vill dock inte skriva för mycket heller då jag inte spelade early access - utan jag testade den stängda alpfan och betan. Kan ju ha hänt en del sedan dess.

Ok ok, spelet typ tappat ”känslan” alltså?! Tack för svar iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha 😂

Spelade bara första spelet på PC och det var jättebra. Så ni som testat 3an i ea, är det så himla kasst som det framstår som?

HAr inte provat än, men jag gillade både ettan och tvåan ändå, de var lite mysiga, men det fanns ändå ingenting som lockade mig att stanna. Spelade båda ett tag vardera bara, för att sedan bara lägga ner för att lockas mer av något annat, och det är väl där jag känner att det var för ytligt och oengagerade för mig redan då. Det fanns liksom inget att vilja upptäcka, inga världar jag längtade efter att utforska och inga mysterier som behövde nystas upp....det bara...var. Hack and slash.

Därför har jag svårt att uppbringa någon större entusiasm över trean, även ifall jag faktiskt skulle vilja.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ender:

HAr inte provat än, men jag gillade både ettan och tvåan ändå, de var lite mysiga, men det fanns ändå ingenting som lockade mig att stanna. Spelade båda ett tag vardera bara, för att sedan bara lägga ner för att lockas mer av något annat, och det är väl där jag känner att det var för ytligt och oengagerade för mig redan då. Det fanns liksom inget att vilja upptäcka, inga världar jag längtade efter att utforska och inga mysterier som behövde nystas upp....det bara...var. Hack and slash.

Därför har jag svårt att uppbringa någon större entusiasm över trean, även ifall jag faktiskt skulle vilja.

Ok förstår hur du menar, även om min upplevelse av 1an var annorlunda. Så 3an är ”själlöst” kanske då? Läser mycket på steam listan där och många säger som du och f2p element lyser igenom. Hoppas på FZ res. så man får en uppfattning sen innan ev. Köp


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Får känslan av att 30€ är överpris för detta spel, kanske blir billigare vid release?

Medlem

spelade första månaden under EA, det vart faktist väldigt kul problemet vart att builds vart väldigt limiterat då dock tror jag dom revampat allt och fixat jättemycket.

Endgame existerade ej direkt utan fanns bara en akt.

Jag tänker dock säga en sak och det är att bossarna är väldigt bra designade där det inte handlar om att stå och slå som en idiot utan du ska rulla och dodgar mekaniker 24/7.

Och den designpunkten gjorde dom riktiga bossarna riktigt roliga.

Dock vet jag ej hur det är nu.

Medlem

Testade i alpha eller beta, men det kändes så jäkla ofärdigt att jag la ner efter någon halvtimme. Sen tyckte jag valen av karaktärer kändes lite för dagis, för en gubbe i sina - påstått - bästa år.
Så även om jag gillat spelserien tidigare, känner jag inte att man kommer våga köpa detta vid release. Kanske om man ser att det patchats på lite, fått något dlc och kommer på rea.
Men ungar lär kunna älska det


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av skymf:

Testade i alpha eller beta, men det kändes så jäkla ofärdigt att jag la ner efter någon halvtimme. Sen tyckte jag valen av karaktärer kändes lite för dagis, för en gubbe i sina - påstått - bästa år.

Var lite halvintresserad av spelet men när jag såg en klass som bygger järnvägar så slutade jag bry mig. Jösses. Med så många idéer man kan ha på klasser och så väljer de något sådant... nej tack.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Var lite halvintresserad av spelet men när jag såg en klass som bygger järnvägar så slutade jag bry mig. Jösses. Med så många idéer man kan ha på klasser och så väljer de något sådant... nej tack.

Just den för steampunk-ingenjören kändes helt ok när man spelade dock. Men förstår din reaktion

Medlem

Det är helt ospelbart på 32:9, allt är inzoomat. Utvecklaren skrev på Steamforumet att dom troligtvis inte kommer göra något åt det. Så jag gjorde en refund.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

1
Skriv svar