Varan-TV kickstarter för ny säsong

Medlem
Varan-TV kickstarter för ny säsong

Varanteatern kör en kickstarter kampanj för att spela in en ny säsong av Varan-TV. Dom väljer kickstarter för att kunna ha fria tyglar.

Citat:

Men att försöka sälja in Varan-TV till en tevekanal eller en strömningstjänst idag vore dödsdömt. Varan-TV byggde på att vi gjorde precis vad vi kände för, utan någon som helst tanke på vad tevetittaren skulle tycka. Då blev det uppenbarligen ganska kul för er. Därav denna Kickstarter-kampanj.

Citat:

"Ted Borg, Tord och Romeo, Jan-Erik Ström, Farbror Vattenmelon, Skräddaren säger nej, Chris de Kök och Dramaläraren kommer garanterat att dyka upp på ett eller annat sätt. Det lovar vi."

Kickstartern lanserades idag och har redan samlat in 3x målet.

https://www.kickstarter.com/projects/varantv/stod-varan-tv

Bland det bästa som gjorts för svensk TV.

"When you snatt the daim, you just snatt it and run!"


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Bästa nyheterna på länge! Ska nog undanvara ett par hundringar till dessa genialiska herrar.
- "Men vad gör han? Aj, aj, aj, han lägger bajs i maten"
- "Ja, han blir stressad tror jag. Precis som i VM -95 när grekerna höll på att vinna och la damm i potatisgratängen"

Medlem

Redan uppe i 1 miljon! Kuuuuul!

It's not a lake, it's an ocean

Kissochbajslowski vad kul! Verkar ju bli av också med tanke på takten i insamlingen.

"Det är ju allmänt känt, tror jag, att den gamle gubben Noak var en riktig snuskhummer."


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Önskar jag hade mycket pengar att backa detta och få en roll eller vara statist.

Black farmers är deras bästa!


signatur

IDKFA

Medlem

Fan va skönt! Hoppas de samlar ihop över 3 miljoner så det blir en ny säsong i någon form.

Medlem

Nostalgi!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Jag tror på lämmeltågen.
Och på en ny säsong av Varan-TV.

Största svenska kulturgärningen sen Romeo Olsson proffsdikt.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Ska bli jävligt intressant att se hur detta blir. Misstänker att samhällsklimatet blivit för lättkränkt för saker som farbror vattenmelon osv men man kan ju hoppas att de går all in

Skribent

Poesistugan är en riktig klassiker:
"Tycker du själv att den var bra? För det var den alltså inte."
"Jag har kommit för att fisa dig i ansiktet"
"Hans bländvita skinkor smärrrrrtande nära mitt ansikte"

Eller skräddaren:
"Där blir det nej, ett bestämt nej, skräddaren säger NEJ!"

Eller bortamatchen mot Nangiala IF i korpfotbollen:
"Då kan du ta höger här och köra in i närmsta bergvägg så är vi framme sen"

Killen som hoppar av skolan för att bli ninja
Historieprofessorn som vinklar allt till porr och gruppsex.

Det här är bara vad jag kommer ihåg på rak arm. Nog hade serien sina dalar men topparna var höga. Kan bli bra eftersom de förhoppningsvis kan göra som de vill utan att någon ska toppstyra projektet och stryka material som de anser någon kan eventuellt uppfatta som stötande. Jag litar fullt på att grabbarna vet själv var gränsen ska dras.

Medlem

Aldrig hört talas om men de ser ju inte ut att behöva någon hjälp i alla fall.

Medlem

Skräddaren säger ja!


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Skribent

Haha, den här tråden fick mig att hoppa ner i kaninhålet och nu sitter jag och youtubar Kreml High och annat som jag totalt glömt bort.

Finns på SVTplay i Öppet arkiv för den som vill se. Personligen tycker jag andra säsongen är bättre än den första.
https://www.svtplay.se/varan-tv?tab=season-1-14251048

Skribent

Sveriges fulaste landslag.
Bengan Johanssons videodagbok.
Tyskarna från Lund.
Astrid Lindgren parodierna.
De små mellanspelen med "Viktig Information".

Den här passar ju in bra i dagens klimat

KoP
Medlem

Kreml High! WAAAH!

It's not a lake, it's an ocean

Ett av de mer bisarra inslagen är den helt out of the blue-sketchen med uppstoppade djur och klipp med simmande delfiner med den lugna berättarrösten:

"... and eventually the dolphins will die. In alphabetical order: Domino, followed by Flipper and at last their leader, Colin Nutley."

En god vän intervjuade Fredrik Åkerman i radio under vår gymnasietid och bad honom göra Ted Borg för våra lyssnare. Han vägrade. "Nej, fan, det gör jag inte bara." Men han berättade om hur oerhört mycket tid de lagt ned på serierna. Jag minns inga siffror nu, men vi reagerade för vilket jobb de lagt ned.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

2 miljoner nu

Medlem

2,3 miljoner på knappt en vecka är inte illa. Hoppas bara att de når över 3 miljoner så det blir en hel serie. Fantastiskt humorgäng som lyst med sin frånvaro allt för länge nu.

Medlem

Nu har dom startat en "julkalender" på kickstarter-sidan med en ny uppdatering kl 20 varje kväll fram tills kampanjen är över.
Första är en video med Felix Herngren:

https://www.kickstarter.com/projects/varantv/stod-varan-tv/po...

Medlem

Nu har de passerat 3 miljoner kronor, med 5 dagar kvar. Detta betyder att vi kommer få en hel serie!

Gnällkuk

Kul! Varan-TV i all ära, men de är fortfarande en bra bit ifrån Killinggänget när det begav sig.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Frilansare

Skräddaren approves.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kul! Varan-TV i all ära, men de är fortfarande en bra bit ifrån Killinggänget när det begav sig.

Vad gäller svensk komedi så finns det inget som slår Nilecity eller Percy Tårar. Helt annan nivå än resten

Ook
Bibliotekarie (UU)

Varanteaterns kampanj gick i mål i går med drygt 4 miljoner och det ser ut att bli en till säsong med lite extra.

https://www.kickstarter.com/projects/varantv/stod-varan-tv

Det går att stödja kampanjen också i efterhand även om vissa saker, pledges, inte är tillgängliga men en del paket (T-shirts, tavelpaket m.m.) finns fortfarande kvar. Man kan även köpa Farbror Vattenmelon-paketet om man har 85 tkr.

https://app.crowdox.com/projects/varantv/stod-varan-tv

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Vad gäller svensk komedi så finns det inget som slår Nilecity eller Percy Tårar. Helt annan nivå än resten

Personligen skulle jag slänga in Stereo där också. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det blev en tredje säsong på SVT:

https://www.dn.se/kultur/varanteatern-gor-comeback-fansen-har...

Citat:

Ni fick ihop 5,5 miljoner kronor, ändå valde ni att skriva kontrakt med public service som nu kommer att finansiera hela serien. Varför gjorde ni det inte själva?

– Vi insåg tidigt att vi har väldigt höga ambitioner med det här, vi ville ha en snygg och välproducerad serie där scenerna känns så mustiga och levande att man ska kunna smaka och lukta hur det känns, förklarar Åkerman.

– De pengar som blev över efter alla administrativa avgifter och kostnaden för att skicka ut en massa tröjor, tavlor och annan merch till våra fans hade helt enkelt inte räckt, berättar Thomson.

För resterande kampanjpengar kommer gruppen i stället att parallellt producera ett exklusivt extramaterial, berättar Magnus Thomson.

– Vi står i stor tacksamhetsskuld till våra fans, inte bara finansiellt. Hur ger man något tillbaka som är tillräckligt bra? Ska vi göra en dokumentärfilm, en bok eller en app? Det har vi inte bestämt ännu, men vi är överens om att vi vill göra något riktigt bra, säger Thomson.

Undrar lite hur de som satsade pengar kommer att ställa sig till det här?

Frilansare
Skrivet av filbunke:

Det blev en tredje säsong på SVT:

https://www.dn.se/kultur/varanteatern-gor-comeback-fansen-har...

Undrar lite hur de som satsade pengar kommer att ställa sig till det här?

Haha va!? Så SvT som först tackade nej gled in med sin feta skattepengapåse när succén väl var ett faktum, och varanerna tar deras erbjudande?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha va!? Så SvT som först tackade nej gled in med sin feta skattepengapåse när succén väl var ett faktum, och varanerna tar deras erbjudande?

Inte första gången som en kickstarterkampanj leder till att en aktör hoppar in och tar över. Facebook... Oculus...

En tv-serie kostar ju mycket mer än vad de fick ihop via kickstarter, så man kan ju förstå att de tackade ja till SVT, men man får ju hoppas att miljonerna gick till mer än bara ett berg av plankstekar...

Frilansare
Skrivet av filbunke:

Inte första gången som en kickstarterkampanj leder till att en aktör hoppar in och tar över. Facebook... Oculus...

En tv-serie kostar ju mycket mer än vad de fick ihop via kickstarter, så man kan ju förstå att de tackade ja till SVT, men man får ju hoppas att miljonerna gick till mer än bara ett berg av plankstekar...

Så är det. Men extra pikant nu när kickstartarna får betala två gånger, dels via crowdfundningen och dels via skattsedeln.

12
Skriv svar