Xbox-topp: Starfield till "Xbox och pc", rykte skvallrar om release 2021

Robot
Xbox-topp: Starfield till "Xbox och pc", rykte skvallrar om release 2021

Ytterligare en påstådd bild har läckt.

#bethesda, #starfield, #xbox


NuZ
Testpilot

Hmmm spännande! Men är de klart då?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Stadia please

Medlem

Ja det finns väl ingen anledning att nämna en PS-release i Xbox Wire, så skulle tro att det det släpps dit med om det redan varit under utveckling i flera år

Backloggens befriare
Skrivet av NuZ:

Hmmm spännande! Men är de klart då?

Med tanke på att Morrowind som släpptes för snart 20år sedan inte är klart, så gissar jag på nej


signatur

Ad hoc addendum

Avstängd
Skrivet av robbis:

Stadia please

Ännu mer uteslutet än PS5. Xcloud via Game pass isåfall om du vill streama.

Dex
Medlem

Väldigt svårt och säga vilken platform man helst skulle vilja spela spelet på då man typ inte vet ett smack om gameplay, men måste man gissa skulle jag nog tro PC.

Medlem
Skrivet av dex20:

Väldigt svårt och säga vilken platform man helst skulle vilja spela spelet på då man typ inte vet ett smack om gameplay, men måste man gissa skulle jag nog tro PC.

Spel från Bethesda Game Studios har utan tvekan varit bäst på PC i ~20 år nu, pga diverse olika anledningar men främst tack vare deras Construction Set och det starka stödet för moddar. Starfield kommer med stor sannolikhet inte bryta den trenden.

NuZ
Testpilot
Skrivet av keffkebab:

Med tanke på att Morrowind som släpptes för snart 20år sedan inte är klart, så gissar jag på nej

Haha


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Skulle vara väldigt märkligt att släppa det på PS5. Ser inte vad MS har att vinna på det, istället för att folk skaffar Game Pass.

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Skulle vara väldigt märkligt att släppa det på PS5. Ser inte vad MS har att vinna på det, istället för att folk skaffar Game Pass.

Jag tror på tidsexklusivt typ i ett år eller något för Xbox. Tror som du att detta blir ett ess för att få folk att skriva upp sig på game pass. Ser inte varför MS skulle köpa Bethesda och sen bara låta dem fortsätta släppa spelen som vanligt. Det hade varit korkat ur affärssynpunkt.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Skulle vara väldigt märkligt att släppa det på PS5. Ser inte vad MS har att vinna på det, istället för att folk skaffar Game Pass.

Mer potentiella kunder som inte vill/kan köpa xbox och inte då heller skaffar gamepass. Vilket i sin tur skulle betyda mer klirr i kassan för Microsoft.
Microsoft bryr ju sig trots allt inte om vad man spelar på.

Tldr: Ms vinner pengar


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Dex
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Skulle vara väldigt märkligt att släppa det på PS5. Ser inte vad MS har att vinna på det, istället för att folk skaffar Game Pass.

Eftersom Bethesda förmodligen redan har ett avtal med Sony för att släppa det på PS5 så är det nog billigare och bättre att bara låta dom göra det och få in massa pengar på försäljning. Om det är bekräftat att det kommer på PS5 sedan tidigare?

Helt nya spel som inte har annonserats ut kommer det nog vara en sak dock och ska bli intressant och se vad Microsoft kommer göra.

Medlem

Då Microsoft redan gått ut med att säga att alla redan utannonserade titlar och dess planerade plattformar inte kommer att påverkas av köpet så Starfield borde då fortfarande komma till PS5.

Avstängd

Är inte Microsoft ganska desperata? Kollar man konkurrentens sida och vad JM skriver så handlar allt om MS. Jag är personligen bara intresserad av ny teknik och är inte ett dugg intresserad av gammal skåpmat från MS. Det vore mycket roligare om Stadia slog MS på fingrarna då de bara jobbar med gammal skåpmat.

Medlem
Skrivet av Checker:

Mer potentiella kunder som inte vill/kan köpa xbox och inte då heller skaffar gamepass. Vilket i sin tur skulle betyda mer klirr i kassan för Microsoft.
Microsoft bryr ju sig trots allt inte om vad man spelar på.

Tldr: Ms vinner pengar

Tror snarare de får mer pengar på att låsa folk till deras ekosystem Xbox (konsol, PC, moln) än att släppa ett spel på en konsol där de får betala en avgift till Sony.

Skrivet av Winzi:

Då Microsoft redan gått ut med att säga att alla redan utannonserade titlar och dess planerade plattformar inte kommer att påverkas av köpet så Starfield borde då fortfarande komma till PS5.

Tur de inte utannonserat att detta skulle komma till PS5 då.

Skrivet av dex20:

Eftersom Bethesda förmodligen redan har ett avtal med Sony för att släppa det på PS5

Varför förmodar du det?

Medlem

Jag är egentligen inget fan av plattformsexklusiva titlar men hoppas för Xbox/MS skull att de låser det till Xbox/PC. Sony behöver lite mer konkurrens än hur det var med PS4 och Xbox One där Sony helt klart hade flest ess i rockärmen (läs exklusiva titlar).

För egen del så blir det till att lira på PC och vi kan ju hoppas att Microsoft fortsatt väljer att släppa sina titlar på Steam.

Avstängd

Jag tycker det är så kul med FZ som verkar vara opartiska för spelbranschen. Tittar man på konkurrenten med JM som skriver så även om nyheten handlar om Playstation så ska han ändå skriva 10 rader om hur bra MS är. Det är skrattretande och inte snyggt direkt. Tack för en bra tidning.

Medlem

När man trycker på 1Up knappen läggs 2 gillningar. Någon mer som märkt detta?

Ha. Just när jag skrivit det så funkar det normalt igen. Moving on.

Medlem
Skrivet av dex20:

Väldigt svårt och säga vilken platform man helst skulle vilja spela spelet på då man typ inte vet ett smack om gameplay, men måste man gissa skulle jag nog tro PC.

För mig är det helt klart PC för moddar och tangentbord + mus. Handkontroller fungerar även bra på PC om det råkar vara ett sådant spel. Visserligen stöder åtminstone Skyrim SE moddar på Xbox One (mera begränsat än PC), PS4 (mycket begränsat) och Switch (vet inte hur begränsat, men kräver CFW vilket kan vara omöjligt med nyare firmwave).


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Ännu mer uteslutet än PS5. Xcloud via Game pass isåfall om du vill streama.

Bethesda är ju en av de större aktörerna på stadia just nu tillsammans med Ubisoft så ser det inte som en omöjlighet i framtiden. Dock kommer jag vilja spela det day one så då blir det på gamepass på pc. Streama på xCloud är idag helt värdelöst jämfört med Stadia.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Eken77:

Jag tycker det är så kul med FZ som verkar vara opartiska för spelbranschen. Tittar man på konkurrenten med JM som skriver så även om nyheten handlar om Playstation så ska han ändå skriva 10 rader om hur bra MS är. Det är skrattretande och inte snyggt direkt. Tack för en bra tidning.

Du kan ju omöjligt hävda att GR och just JM är partiska? Är ju en lika opartisk och bra tidning som denna. FZ har dock tusen gånger bättre hemsida och community

Edit: Samt på FZ så tror jag att personliga påhopp inte är ok även mot en konkurrent


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd
Skrivet av robbis:

Bethesda är ju en av de större aktörerna på stadia just nu tillsammans med Ubisoft så ser det inte som en omöjlighet i framtiden. Dock kommer jag vilja spela det day one så då blir det på gamepass på pc. Streama på xCloud är idag helt värdelöst jämfört med Stadia.

Och varför skulle MS hjälpa Stadia när de säger att Google och Amazon är deras största konkurrenter?

Resonemangen efter MS:s uppköp är bland de mest underliga i modern tid. Hehe... Nä, jag vet inte vad jag ska säga. 😋😅

Medlem

släpp skiten så ni kan börja fokusera på viktigare spel

Medlem

Ett spel som dom inte har pratat nånting alls om sen det utannonserades låter inte direkt lovande.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tur de inte utannonserat att detta skulle komma till PS5 då.

Hm, hade för mig att Todd Howard sa att det skulle komma till all next gen när dem annonserade ut spelet på E3 2018 men han kanske bara menade next gen generellt.
Samtidigt så måste (mest troliga iaf) en PS5 version vara under utveckling då Sony ville förhandla om en tidsexklusivitet för spelet innan MS köpte hela Bethesta dvs.

Vi får väl se, men jag är hoppfull att det släpps till alla. Det verkar vara ett spel som skulle bli en säljare på vilken plattform den än kommer släppas på.

Avstängd
Skrivet av Eken77:

Jag tycker det är så kul med FZ som verkar vara opartiska för spelbranschen. Tittar man på konkurrenten med JM som skriver så även om nyheten handlar om Playstation så ska han ändå skriva 10 rader om hur bra MS är. Det är skrattretande och inte snyggt direkt. Tack för en bra tidning.

Njaaa. Skulle inte säga gr är opartiska. Däremot lyser JMs bias (fanboyism) genom ganska mycket när han skriver artiklar.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Eken77:

Är inte Microsoft ganska desperata?

Nej.

Däremot ganska smarta affärsmän.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Jag är egentligen inget fan av plattformsexklusiva titlar men hoppas för Xbox/MS skull att de låser det till Xbox/PC. Sony behöver lite mer konkurrens än hur det var med PS4 och Xbox One där Sony helt klart hade flest ess i rockärmen (läs exklusiva titlar).

För egen del så blir det till att lira på PC och vi kan ju hoppas att Microsoft fortsatt väljer att släppa sina titlar på Steam.

Inte omöjligt att det släpps på Steam.

Men lurar på om det kanske ändå inte passar bättre som skönt konsol/sofflir, än koncentrerat PC-lir (säger jag som är främst PC-lirare)?

Det bästa (men kanske inte troligaste) är om det kommer över allt, så man kan spela var man vill.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Inte omöjligt att det släpps på Steam.

Men lurar på om det kanske ändå inte passar bättre som skönt konsol/sofflir, än koncentrerat PC-lir (säger jag som är främst PC-lirare)?

Det bästa (men kanske inte troligaste) är om det kommer över allt, så man kan spela var man vill.

Moddar! Kommer ju först på PC även om det i Skyrim kom senare till konsolerna. Dock med mindre omfattande grejer.

1
Skriv svar