Phil Spencer tror på fler konsolgenerationer bortom Xbox Series X och S

Robot
Phil Spencer tror på fler konsolgenerationer bortom Xbox Series X och S

Tror "absolut" att det kommer mer.

#microsoft, #phil-spencer, #xbox


Medlem

Ja det hoppas jag verkligen då jag vägrar streaming tjänster helt. Jag vill äga mina spel och lirar helst från fysiskt lagringsmedium. På PC blir det digitalt dock men jag vill "äga" spelet och ha det samlat i mitt bibliotek. Streaming undviker jag likt HIV.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag tycker att Xbox och Playstation ska övergå till mindre PC maskiner. De kan lätt göra en liten ful burk som har Windows eller något liknande installerat och komponenter som går att spela med och ta över PC marknaden. Jättemånga skulle gärna köpa en konsol som de kan använda som en PC. Anledningen till varför jag inte köper konsoler är att min PC har allt jag behöver och om jag vill använda min tv så använder jag en hdmi kabel istället för att köpa en konsol. Ett spels population skulle bli enormt stor om det inte krävdes crossplay för att spela mellan konsol och pc.

Medlem

Jag är mycket nöjd med hans uttalande!

Medlem
Skrivet av pizzaishot:

Jag tycker att Xbox och Playstation ska övergå till mindre PC maskiner. De kan lätt göra en liten ful burk som har Windows eller något liknande installerat och komponenter som går att spela med och ta över PC marknaden. Jättemånga skulle gärna köpa en konsol som de kan använda som en PC. Anledningen till varför jag inte köper konsoler är att min PC har allt jag behöver och om jag vill använda min tv så använder jag en hdmi kabel istället för att köpa en konsol. Ett spels population skulle bli enormt stor om det inte krävdes crossplay för att spela mellan konsol och pc.

Jo det är lite konstigt att Microsoft nu inte passar på och fixar att man kan använda Series X och S som en PC. Då hade det känns betydligt mer överkomligt att läggar några tusenlappar på en konsol. Tycker jag ofta hör folk köpt en konsol som mest bara får stå och samla damm. Vore ju schyst då att ha ett annat användningsområde på hårdvaran.

Medlem

Han sa inte fler generationer.
Han sa fler/mer hårdvara.
Ganska viktig skillnad.

Medlem

Så trött på xbox vars hårdvara inte håller måttet. Suttit i flera timmar för att försöka få igång min xbox one x, efter en uppdatering låste den sig och har suttit fast en loop av error 102, 105 osv. Jag verkar inte vara ensam om dessa problem heller

NuZ
Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Ja det hoppas jag verkligen då jag vägrar streaming tjänster helt. Jag vill äga mina spel och lirar helst från fysiskt lagringsmedium. På PC blir det digitalt dock men jag vill "äga" spelet och ha det samlat i mitt bibliotek. Streaming undviker jag likt HIV.

Va? HIV som är så kul!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av snubben:

Så trött på xbox vars hårdvara inte håller måttet. Suttit i flera timmar för att försöka få igång min xbox one x, efter en uppdatering låste den sig och har suttit fast en loop av error 102, 105 osv. Jag verkar inte vara ensam om dessa problem heller

Måndagsex?

Aldrig haft några problem med min One X. Och då har den säkert varit igång i tusentals timmar sammanlagt. Otroligt stabil och tyst. Kanske något seg i menyerna på sistone, men det blir bättre med Series X.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Jo det är lite konstigt att Microsoft nu inte passar på och fixar att man kan använda Series X och S som en PC. Då hade det känns betydligt mer överkomligt att läggar några tusenlappar på en konsol. Tycker jag ofta hör folk köpt en konsol som mest bara får stå och samla damm. Vore ju schyst då att ha ett annat användningsområde på hårdvaran.

1. De går back på maskinerna, så finns inget intresse från varken Microsoft eller Sony, att låta användarna installera vanliga desktopsystem på konsolerna.

Se på PS3 för hur Sony ändrade sig, och tog tillbaka möjligheten att använda konsolen som dator med funktionen Other OS.*1

2. Även om de kör AMD64-kod, så är de inte PC-kompatibla maskiner.

*1: Kan rekommendera att se denna video som bakgrund till detta, som beskriver alla problem där Sony hackades grovt av många sura användare när de tog bort funktionen OtherOS:


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Inaktiv

Lyssnade på en diskussion på Linus Tech Tips eller någon av deras mindre kanaler där det kom upp hur Microsoft kanske kommer att gå in i samma modell som med mobiltelefoner. Att man prenumererar på en konsol och när den sedan är klar så startar man en ny prenumeration på två år och får en ny xbox. Så kan de därefter göra mindre uppgraderingar till konsolen istället för större hopp och kan då erbjuda i stil med en 1080 box, en för 1440 och en 4k så väljer man vilken nivå man vill ligga på.

Det låter väldigt rimligt med tanke på hur Xbox nu positionerar sig och om de skulle köra på denna modellen så vet jag inte om Sony skulle kunna anpassa sig för det.

Medlem

Jag ska varumärkesskydda "PS11" och casha in när Sony kommer om vill köpa det av mig.

Cash flow 2060!

Medlem
Skrivet av snubben:

Så trött på xbox vars hårdvara inte håller måttet. Suttit i flera timmar för att försöka få igång min xbox one x, efter en uppdatering låste den sig och har suttit fast en loop av error 102, 105 osv. Jag verkar inte vara ensam om dessa problem heller

Ladda ner offline updatering, lägg den på en usb, reparera med den, så lär det funka sen.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Lyssnade på en diskussion på Linus Tech Tips eller någon av deras mindre kanaler där det kom upp hur Microsoft kanske kommer att gå in i samma modell som med mobiltelefoner. Att man prenumererar på en konsol och när den sedan är klar så startar man en ny prenumeration på två år och får en ny xbox. Så kan de därefter göra mindre uppgraderingar till konsolen istället för större hopp och kan då erbjuda i stil med en 1080 box, en för 1440 och en 4k så väljer man vilken nivå man vill ligga på.

Det låter väldigt rimligt med tanke på hur Xbox nu positionerar sig och om de skulle köra på denna modellen så vet jag inte om Sony skulle kunna anpassa sig för det.

Låter som en både vettigt och rimlig modell (ivf. som ett av alternativen).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Måndagsex?

Läste två "s" och tänkte tacka ja


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar