Digital Foundry om Ori and the Will of the Wisps på Switch: "Total triumf"

Robot
Digital Foundry om Ori and the Will of the Wisps på Switch: "Total triumf"
Medlem

Riktigt intressant och bra video. Det var den som övertygade mig att köpa spelet på switch. Jag hade aldrig trott att det skulle rulla på 60 fps.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Querth:

Riktigt intressant och bra video. Det var den som övertygade mig att köpa spelet på switch. Jag hade aldrig trott att det skulle rulla på 60 fps.

Nej, jag är förbluffad. Hade ju tekniska problem på Xbox One (t.o.m. X) innan release (när jag recenserade), och även om det rättades till är detta tämligen magiskt. Mer sånt, tack!


signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox

Moon Studios är hyfsat duktiga. Series X-versionen kommer att köras i 4K 120 fps och HDR.


signatur

Jump in.

Medlem

Fantastiskt spel! Lyrisk!

Lirar på min bärbara dator med superfint flyt, och rullar även perfekt på mina Xbox 1 X. Kanske det släpptes några månader för tidigt innan det var helt färdigoptimerat?

Funkar iaf. hur fint som helst idag, och tycker det är verkligen ett grymt trevligt spel!

Nu till frågan; funderar på att köpa det även till mina Switch för att kunna spela handhållet, men det förutsätter att det kan synka "state" med spelet på PC och Xbox. Någon som vet om det kommer fungera?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Köpte och spelade igenom förra veckan på min Switch. Fantastiskt spel på alla sätt. Rekommenderas varmt!


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Waliant:

Köpte och spelade igenom förra veckan på min Switch. Fantastiskt spel på alla sätt. Rekommenderas varmt!

Har du spelat det tidigare på PC eller Xbox?

Vet du om spelsaves kan synkas till Switch-versionen?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Det är helt otroligt, och det absolut vackraste jag sett i spelform någonsin. Kan knappt ta in vad mina ögon ser. Tv-spelens motsvarighet till konstens Mona Lisa.

1
Skriv svar