Det kan bli svårt att få tag på ett Playstation 5 i år

Medlem

Tycker det borde vara simpelt. Man har XXXX Förbokningar, Sony säger "tjena ni får XXXX på release day" Okej då meddelar vi dessa XXXX som förbokat att dom får sin konsol på release day och dessa XXXX att deras förbokning lever men för nästa sändning längre fram ny info kommer bla bla bla

Medlem

Elgiganten körde ju dock "USA" style, jag bokade en kl 10:01 så får väl hoppas man lyckades där

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Tycker det borde vara simpelt. Man har XXXX Förbokningar, Sony säger "tjena ni får XXXX på release day" Okej då meddelar vi dessa XXXX som förbokat att dom får sin konsol på release day och dessa XXXX att deras förbokning lever men för nästa sändning längre fram ny info kommer bla bla bla

Till ÅF's försvar så verkar det som att Sony inte är så bra på att meddela exakt tilldelning.
Och vad dom än säger så finns ju inget som säger att det blir så.

Tror ÅF är rädda för att lova saker dom inte kan hålla och sen får PR-shit.

Medlem

Såhär säger Komplett: (spoiler dom är clueless)

På grund av de stora mängder beställning vi redan fått och då vi just nu inte heller har fått bekräftat precis hur många enheter vi kommer få in kan jag dessvärre inte garantera att ni kommer kunna motta denna vid release
lagerstatus på er ordersidan uppdateras kommer ni även kunna se precis när denna bör vara hos er

Medlem
Skrivet av whoo:

Till ÅF's försvar så verkar det som att Sony inte är så bra på att meddela exakt tilldelning.
Och vad dom än säger så finns ju inget som säger att det blir så.

Tror ÅF är rädda för att lova saker dom inte kan hålla och sen får PR-shit.

Den kan jag absolut förstå, skulle någon lova mig ett PS5 och sen sitter jag där i mina gaming kalsonger och har tagit ut semester och inget kommer, OJHA BAD PR

Medlem

Det verkar ju dock som att Elgiganten har lite mer koll? Eller gissade dom bara när dom skulle stänga förbokningarna ?

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Det verkar ju dock som att Elgiganten har lite mer koll? Eller gissade dom bara när dom skulle stänga förbokningarna ?

Skulle säga att de gissar. Webhallen har ju också stängt förbokningar för Ps5 disc edition, den står listad som Tillfälligt fullbokad.
Jag tror just nu att det är Sony som inte har bekräftat antal enheter för alla återförsäljare (det är trotsallt 2 månader kvar), men däremot så verkar det som att även om t.ex. Webhallens inköpschef skulle veta, så går de inte ut med den informationen till deras kundtjänst-agenter.
Frågade tidigare gällande Nvidia 3000-korten, när de kommer få in 3080 TUF OC. Svaret var bara "Vet inte" hela tiden. Men Asus själva har gått ut med informationen när det är planerat att skickas till återförsäljare, och andra återförsäljare har gått ut med info när de får in nästa leverans.

Så jag skulle nog säga att vill man fråga någon ÅF gällande leveransstatus/info, så är Webhallen inte den man ska vända sig till om man vill ha ett annat svar än "Vet ej".

Medlem

Vi är många i båten som bokade via webhallen bra länge sedan, tror att vi sitter säkert dock. Det är mer de som hoppade på PS5 när det började komma "riktiga" nyheter, som bilder etc som kanske ligger risigt till.

Man kan ju annars fråga sig: Är det någon här som hade en förhandsbokning lagd och fått någon indikation från Webhallen att de inte kommer få någon? Tror man får chilla lite eller helt enkelt vänta. Inget är ju katastrof om man inte får, precis som 3080. Detta är lyxprodukter, inte mat och vatten. Sicket ilandsproblem alltså...

Medlem

Nåväl visst är det i-landsproblem absolut, inte så att jag dör om jag inte får en PS5a...Men man kan ta det på allvar ändå

Jag lovar att skriva här när jag får bekräftat om jag får en PS5a eller inte ifrån Komplett, webhallen, elgiganten.

Uppskattar om andra också vill skriva så fort ni får bekräftelse så har vi lite koll på vad som händer

Medlem

Beställde förra veckan från komplett. Står nu i ordern att förväntat leveransdatum är 27/9. Återkommer med recension av enheten på söndag.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Nåväl visst är det i-landsproblem absolut, inte så att jag dör om jag inte får en PS5a...Men man kan ta det på allvar ändå

Jag lovar att skriva här när jag får bekräftat om jag får en PS5a eller inte ifrån Komplett, webhallen, elgiganten.

Uppskattar om andra också vill skriva så fort ni får bekräftelse så har vi lite koll på vad som händer

Fick ett mail från Inet under dagen där dom bekräftar att jag tilldelas en enhet på lansering, så jag var uppenbarligen fel ute med att ÅF inte skulle våga göra sådana löften.

Bokade 2020-03-10.

Medlem
Skrivet av whoo:

Fick ett mail från Inet under dagen där dom bekräftar att jag tilldelas en enhet på lansering, så jag var uppenbarligen fel ute med att ÅF inte skulle våga göra sådana löften.

Bokade 2020-03-10.

Bara att hoppas Webhallen också får iväg ett sådant snart.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Bara att hoppas Webhallen också får iväg ett sådant snart.

Detsamma, handlar inte om jag får en på release, då det spelar mindre roll egentligen, handlar om att veta när man får den

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Nåväl visst är det i-landsproblem absolut, inte så att jag dör om jag inte får en PS5a...Men man kan ta det på allvar ändå

Jag lovar att skriva här när jag får bekräftat om jag får en PS5a eller inte ifrån Komplett, webhallen, elgiganten.

Uppskattar om andra också vill skriva så fort ni får bekräftelse så har vi lite koll på vad som händer

Skriver också när jag hör nåt och jag kollade fel en dag på förhandsbokningen av den med skivläsare, 18/4-19 kl 12.13 bokade jag, så att det finns nån referens till andras bokningar när jag vet om jag får/inte får. Har även en digital bokad 16/6-20 kl 12.32. Båda på webhallen.

Medlem

Jag fick mail från Mediamarkt tidigare idag då de skrev att datumet på min order uppdaterats.
Datumet i mailet var 19/11 och jag bokade konsollen för mindre än en vecka sen.

Medlem
Skrivet av whoo:

Fick ett mail från Inet under dagen där dom bekräftar att jag tilldelas en enhet på lansering, så jag var uppenbarligen fel ute med att ÅF inte skulle våga göra sådana löften.

Bokade 2020-03-10.

Bokade 3/9 och mejl från Inet om att jag inte kommer få en på release fan också Aja det är inte hela världen. Hoppas på att min bokning på Webhallen levererar annars är det helt kört.

Medlem
Skrivet av whoo:

Fick ett mail från Inet under dagen där dom bekräftar att jag tilldelas en enhet på lansering, så jag var uppenbarligen fel ute med att ÅF inte skulle våga göra sådana löften.

Bokade 2020-03-10.

Vilken typ av enhet?

Själv fick jag ingen tilldelning. skivläsare bokad mitten av maj-2020.

citat från sweclockers:

"Vad f***n, bokade min på Inet 4e jan och ingen tilldelning."

Medlem

Boka för ett år sedan precis, inställd på att jag får vänta och inget farligt med det heller, folk måste lära sig slappna av mera, och inte bete sig som idioter i sånna här samanhang.(Läst väldigt mycket folk som klagar/grinar om just detta)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Boka för ett år sedan precis, inställd på att jag får vänta och inget farligt med det heller, folk måste lära sig slappna av mera, och inte bete sig som idioter i sånna här samanhang.(Läst väldigt mycket folk som klagar/grinar om just detta)

Så du menar att om folk inte är som dig och reagerar som dig så är man automatiskt en idiot ?
Mitt liv går inte under om jag inte får en PS5 på releaseday, men är jag taggad likt en 5åring dagen innan julafton
fast att jag är över 40år gammal ? har jag barnsligt mycket känslor över att få unboxa och plugga in min PS5 på releaseday?
OHJA...är jag lite barnslig och kanske omogen ? kanske! är jag en MYCKET passionerad gamer? OHJA...är jag idiot ? mja jag tycker faktiskt inte det

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Så du menar att om folk inte är som dig och reagerar som dig så är man automatiskt en idiot ?
Mitt liv går inte under om jag inte får en PS5 på releaseday, men är jag taggad likt en 5åring dagen innan julafton
fast att jag är över 40år gammal ? har jag barnsligt mycket känslor över att få unboxa och plugga in min PS5 på releaseday?
OHJA...är jag lite barnslig och kanske omogen ? kanske! är jag en MYCKET passionerad gamer? OHJA...är jag idiot ? mja jag tycker faktiskt inte det

Låter man sig påverka sig av det, ja det tycker jag


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Ok då får vi agree to dissagree helt enkelt.

Medlem

Webhallen
PS5 med skivläsare: 190418 kl. 12.13 (leverans mellan release och jul, samma mail som så många andra)
PS5 utan skivläsare: 200616 kl. 12.32 (leverans mellan release och jul, samma mail som så många andra)

Elgiganten
Xbox Series X: 200922 kl. 16.26 (levereras vid launch om inget oplanerat händer)

Medlem
Skrivet av laban005:

PS5 utan skivläsare: 200616 kl. 12.32 (leverans mellan release och jul, samma mail som så många andra)

Fan vad irriterande, själv bokade jag digital PS5 16/06/2020 09:17, dvs ca 3 timmar innan dig men på Komplett, och de säger leverans 3:e mars. Komplett äger väl dessutom webhallen. Suck.....

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Fan vad irriterande, själv bokade jag digital PS5 16/06/2020 09:17, dvs ca 3 timmar innan dig men på Komplett, och de säger leverans 3:e mars. Komplett äger väl dessutom webhallen. Suck.....

Fan det låter riktigt trist, det blir intressant hur både kunder och återförsäljare tänker när nästkommande generation ska lanseras, jag kände mig sinnessjuk när jag la upp första bokningen i april 2019 men det var ju tydligen helt rätt (om man nu valde webhallen då).

Skriv svar