Gran Turismo 7 siktar på 4K och 60 fps

Robot
Gran Turismo 7 siktar på 4K och 60 fps
jbx
Medlem

Som Forza 7 gjorde för 3 år sedan? Great!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Håller tummarna att det släpps innan PS6 kommer!

Medlem

Vad tycker du e nästa steg då. Typ ingen som har 8k apparater och dem seom finns ute i handel är sämre än en grym 4k oled tv
av Lg. Har Lg G8 65 som beställdes för den var för dyr 80 tusen men den är helt klart värt pengarna då den slår allt i sin väg o
lär göra de närmaste 5åren. Ska du få något bättre så är det Lgs flaggskepp från 2020 modellerna som gäller men den kostar
300papp i butik.

NuZ
Testpilot

Senaste GT jag spela var 5an tror jag. Det tappade helt känslan efter 2an på psx. 2an rankar jag som världens bästa racingspel fortfarande


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

8k 120 fps annars blir det inget köp.

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Senaste GT jag spela var 5an tror jag. Det tappade helt känslan efter 2an på psx. 2an rankar jag som världens bästa racingspel fortfarande

Håller helt med dig! Helvete vad vi lirade 2:an, tveklöst bästa racing spelet någonsin!

On topic: Ser väl bra ut men det brukar väl i princip alltid racingspel göra. Jag har ingen 4k tv ändå men kul för de som har!

Medlem

Verkar vara dynamiska upplösningar som gäller för PS5. Det skulle innebära att det håller 60 men sänker upplösningen där det krävs. Kanske är bästa lösningen.

Inaktiv

Gött för den som märker någon skillnad, ingen aning om vilken fps eller upplösning bilspel jag kört senaste åren haft, tycker alla har flutit på hur fint som helst , allt från Gran Turismo, Forza och Need For Speed

Medlem

Har inte Gran Turismo tappat sin grej längs vägen?
Efter Forza visat att man kan släppa bra, snyggt och uppdaterat racingspel med jämna mellanrum, istället för var 5-7e år som GT, så undrar man ju varför det alltid ta sån tid för GT??

Inaktiv
Skrivet av jbx:

Som Forza 7 gjorde för 3 år sedan? Great!

Att ett spel är 4K 60 fps säger inte mycket. I princip alla spel skulle kunna köras i 4K om de offrar tillräckligt mycket av polygoner och texturer osv, därför finns det viss problematik nu när konsolspelarna hakat upp sig på 4K 60 fps att en del utvecklare i slutändan kommer göra ett fulare spel för att nå 4K 60 fps.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Har inte Gran Turismo tappat sin grej längs vägen?
Efter Forza visat att man kan släppa bra, snyggt och uppdaterat racingspel med jämna mellanrum, istället för var 5-7e år som GT, så undrar man ju varför det alltid ta sån tid för GT??

Håller med haft svårt att återvända till GT efter att prövat på forza horizon 4 och motorsport 7.

Medlem

Senaste GT Sport var fantastiskt på alla vis och ett stort steg framåt från de gamla titlarna i fråga om grafik och fysik. Om man i dagsläget avfärdar GT-serien så tror jag inte att man har spelat den senaste titeln i serien.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Är det fortfarande så man börjar med nån billig bil som man köper delar till och arbetar sig uppåt? Gillade det konceptet, det var skoj.
Gillar även när man kunde låte AI:n köra ens bil medans man gjorde annat. Vet inte vilket GT jag körde sist.

jbx
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Att ett spel är 4K 60 fps säger inte mycket. I princip alla spel skulle kunna köras i 4K om de offrar tillräckligt mycket av polygoner och texturer osv, därför finns det viss problematik nu när konsolspelarna hakat upp sig på 4K 60 fps att en del utvecklare i slutändan kommer göra ett fulare spel för att nå 4K 60 fps.

Håller med!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

För mig personligen så känns 1080p el. 1440p i 120Hz mer lockande.

Medlem

"Siktar på" brukar aldrig vara ett bra tecken. Känns inte särskilt next-gen när man börjar kompromissa tekniskt redan innan konsolen är släppt. Risken finns att det blir en repris på sjunde konsolgenerationen där upplösning och bilduppdatering alltid var ostabilt på PS3.

Medlem
Skrivet av trollen85:

Håller med haft svårt att återvända till GT efter att prövat på forza horizon 4 och motorsport 7.

Vad intressant, GT Sport är nämligen ansett vara mycket bättre än Forza Motorsport 7. Det är snarare Forza Motorsport-serien som har tappat medan Gran Turismo har steppat upp.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Vad intressant, GT Sport är nämligen ansett vara mycket bättre än Forza Motorsport 7. Det är snarare Forza Motorsport-serien som har tappat medan Gran Turismo har steppat upp.

Kanske inom särskilt utvalda kretsar. Betygssnittet skvallrar om tvärtom.

Medlem

Ser verkligen fram emot GT7 då det verkar som att det mer går tillbaka till rötterna i det första spelet. Har inte för stora förhoppningar att det kommer 2021 dock då deras spel brukar dra ut på tiden...


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Kanske inom särskilt utvalda kretsar. Betygssnittet skvallrar om tvärtom.

Nu har GT Sport utvecklats något enormt (gratis) sedan det släpptes så att jämföra betygssnitt kanske inte ger så mycket?

Det flesta som jämfört spelen några månader efter GT Sport släpptes eller senare lutar rejält åt GT.

Det är ingen nu som pekar på recensioner av Sea of Thieves och hävdar att spelet är så?

Medlem
Skrivet av Margy:

Nu har GT Sport utvecklats något enormt (gratis) sedan det släpptes så att jämföra betygssnitt kanske inte ger så mycket?

Det flesta som jämfört spelen några månader efter GT Sport släpptes eller senare lutar rejält åt GT.

Det är ingen nu som pekar på recensioner av Sea of Thieves och hävdar att spelet är så?

Jo, alla live service-spel förbättras i efterhand. Självklart är fans av GT-serien som hållit fast vid den trots skicket när det släpptes mer positiva till GT. Ah nä kanske SoT är bättre än Tlou2 nu Har inte själv jämfört så. Spelar inte så stor roll i slutändan. Får väl hoppas att nästa GT inte blir som GT-sport helt enkelt, att det släpps bra och inte tar flera år på sig.

Medlem
Skrivet av Margy:

Nu har GT Sport utvecklats något enormt (gratis) sedan det släpptes så att jämföra betygssnitt kanske inte ger så mycket?

Det flesta som jämfört spelen några månader efter GT Sport släpptes eller senare lutar rejält åt GT.

Det är ingen nu som pekar på recensioner av Sea of Thieves och hävdar att spelet är så?

Recensioner på spel är ofta ganska värdelöst nu för tiden. Bättre att bilda sig en egen uppfattning än att läsa vad någon annan tycker om det. Finns ofta mycket gameplay ute på ex Youtube och på pc kan man ofta testa spelen några timmar och sedan häva köpet om det inte passar.

Medlem

Hoppas verkligen dom går tillbaka till rötterna med GT7 där man får börja med att köpa en billig bil och trimma själv och slutligen sätta race-chassi osv på den. En rolig twist är ju att förutom förvalda liveries (dekaler o färger som t.ex kända racingbilar brukar ha, calsonic skyline exempelvis) att man kan välja att skapa egna att applicera på alla ens bilar i slutändan om man vill det, kanske ett eget race-stall, typ lite manager-minispel?


signatur

Fueled by coffee.

C64
Medlem

jag gäspade när jag gick in i den här tråden ..det säger väll allt

1
Skriv svar