Quiz – Bä, bä! Meh? Vad kan du om svarta får?

Robot
Quiz – Bä, bä! Meh? Vad kan du om svarta får?

Att även solen har sina fläckar lär vi oss tio gånger om i veckans frågesport.

#fz, #quiz


Frilansare

6/10, trots japanfokuset! Ändå ok.
Also, Tidelag?? Hahaha

Farornas Konung

3/10, chansade på alla utom Rare frågan..

Medlem

7/10, fel på Final Fantasy-låten bland annat.

Medlem

4/10: Du har förträngt mycket. Snarare inte spelat dem alls ^^

Backloggens befriare
Skrivet av Joakim Bennet:

6/10, trots japanfokuset! Ändå ok.
Also, Tidelag?? Hahaha

Ja, alltså, hur skulle det funka? Är det då Sonic som ligger med människor?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

9/10 Torsk på FF låten.

Men tycker folk inte om Simons Quest? Det är ju det bästa Castlevaniaspelet! Känns lite som ett rollspel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

6/10 Korrekta svar!

Du har förträngt mycket, om än inte allt.

Sen kan jag aldrig låta bli att tänka på den Nya Zeeländska filmen Black Sheep när när jag hör någon säga Black sheep.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

9/10 Torsk på FF låten.

Men tycker folk inte om Simons Quest? Det är ju det bästa Castlevaniaspelet! Känns lite som ett rollspel.

Jag fattar inte heller hur Simons Quest ses som ett svart får, jag älskar det spelet.

Medlem

Other M och Nuts and Bolts är kanske inte mästerverk som andra delar i deras serie. Men definitivt inte dåliga spel :).

Gnällkuk

Sonic tidelag, hahaha xD PETA wants to know your location


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

7/10 Korrekta svar!

En dag skulle du få betalt för all din kunskap om svarta får. Den dagen är idag.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

5/10 ändå nöjd att jag har det

Testpilot

8/10 Korrekta svar!

En dag skulle du få betalt för all din kunskap om svarta får. Den dagen är idag.

Trodde inte jag skulle få läsa om tidelag på FZ...!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

8/10 Korrekta svar!
En dag skulle du få betalt för all din kunskap om svarta får. Den dagen är idag.

Gick bättre än väntat. Bra blandning på frågorna!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av SID 6.7:

9/10 Torsk på FF låten.

Men tycker folk inte om Simons Quest? Det är ju det bästa Castlevaniaspelet! Känns lite som ett rollspel.

Skrivet av ahrugal:

Jag fattar inte heller hur Simons Quest ses som ett svart får, jag älskar det spelet.

Det är omringat av linjära actionplattformsspel, troligtvis pga av att ändringen mellan 1an och 2an var så stor så gick konami back to basics med 3an.

2an är kryptiskt, det har konstiga stopp när det blir natt så att skärmen laddas om. Dålig översättning, bra tanke men inte det bästa genomförandet enligt mig. Svart får helt klart.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Aldrig spelat någon av spelen, och de flesta serierna i quizet har jag inte heller spelat.
Så 3/10 får väl anses vara ok i så fall

Medlem

7/10 Korrekta svar!


signatur

I drank what?

Medlem

"Sonic Tidelag" - HAHA tack för dagens garv! <3


signatur

P.L.U.R

Medlem

FF8 är nog min favorit bland ps eran av spel men förstår folk som ogillade spelet. 7,10 och 9 kommer strax efter.

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Du har förträngt mycket, om än inte allt.

::::::::::::: Det gick rätt så kasst idag ::::::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

10/10 Korrekta svar!
En dag skulle du få betalt för all din kunskap om svarta får. Den dagen är idag.

Var är min betalning?

Skämt åsido, jag gillar många av spelen i quizzet.

Medlem

3/10
sonic tidelag var fel svar

Medlem

Trodde de var Sonic Tidelag hade nästan 2 rätt ju!

Medlem
1
Skriv svar