Peter Parker får nytt ansikte i PS5-remastern av Spider-Man

Robot
Peter Parker får nytt ansikte i PS5-remastern av Spider-Man
Testpilot

Next-gen looks good!

Medlem

"Mwaaaah! Det var bättre förr! Mwaaaaah". Det här är bättre, rent objektivt.
(Ta mig inte allt för seriöst nu, jag jäklas lite bara)

Medlem
Dex
Medlem

Känns som en konstig sak att lägga ner tid och pengar på, men gör mig inget direkt. Dock så ser "remastern" riktigt trevlig ut. Dom har verkligen gjort spelet fantastiskt snyggt!

Medlem
Skrivet av Caene:

"Mwaaaah! Det var bättre förr! Mwaaaaah". Det här är bättre, rent objektivt.

För dem, ja. Men vårt ögongodis då?! Den nya modellen är ju inte ens hälften så stilig.

Medlem

Så vi gick från universitetsålder till högstadiet? Alrighty then.


signatur

I drank what?

Medlem

Tråkigt, jag stör mig sjukt mycket på det nya utseendet.

Han ser för barnslig ut för en Peter Parker som varit Spider-Man under flera år.
Får väl se lite, men jag har svårt att se hur rösten passar ihop också.

Vad blir nästa steg, att digitalt byta ut Mark Hamill till en 13-åring i Star Wars filmerna?

Näe, jag struntar nog i remaken och spelar bara Miles istället...
Får väl hoppas på att man vänjer sig, men just nu är jag skeptisk.

#notmypeter

Medlem

Liknar lite Tom Holland faktiskt


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Får säga att nu är jag mkt tacksam för att vi som äger ps4 versionen inte får en uppgradering gratis.
Det här var styggt, riktigt styggt.

Och det är uppenbart de velat få peter parker i spelet att likna tom holland lite gran, vilket han gör nu, men det passar inte in alls.
Han ser för f-n yngre ut än miles nu och han ska vara den som lär miles? haha patetiskt drag.
Han gick från att vara 23-24 år gammal till att se ut som han knappt fyllt 16.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Urk, såg hemskt ut


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

NuZ
Testpilot

Är det inte lite töntigt att klaga på karaktären har bytt utseende? Spelet ser ju jättebra ut i övrigt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Är det inte lite töntigt att klaga på karaktären har bytt utseende? Spelet ser ju jättebra ut i övrigt

Känns bara som en så konstig sak att ändra så här något år efter release. Men det är ju upp till dom

Men som du säger så ser spelet riktigt jäkla snyggt ut nu på PS5! Såg några jämförelser med originalet som redan var snyggt, men det var faktiskt stor förändring. Naturligtvis hittar jag inte dom nu, men kanske någon på FZ har dom?

Medlem
Medlem

Känns lite onödigt, jag störde mig aldrig på originalet. Nu är han mer like tom holland typ. Men jag bryr mig faktiskt inte, han ser defenitivt bättre ut, och i 60fps! MUMMA!

Medlem

För ung!
Många cut-scenes kommer bli cringe -_-
Tror han ska vara 23år i spelet men blev 16år nu.
Kommer ta tid att vänja sig.
Hade planer på spela om det med remastered men tror jag kanske går direkt på Miles Morales istället.
Youtube reviews får avgöra.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

För ung!
Många cut-scenes kommer bli cringe -_-
Tror han ska vara 23år i spelet men blev 16år nu.
Kommer ta tid att vänja sig.
Hade planer på spela om det med remastered men tror jag kanske går direkt på Miles Morales istället.
Youtube reviews får avgöra.

ja just d.. 23 år det ja.. jag var osäker på om det var 23 eller 24.. men 23 är han i spelet. och precis nu ser han ut som han är knappt 16 år. Passar inte alls i tidslinjen.
De har uppenbarligen velat få honom att se mer ut som tom holland, problemet är att tom hollands peter parker går i high school medans peter parker i det här spelet jobbar o har sig och def är klar med high school.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

eld
Medlem
Skrivet av SunShine:

ja just d.. 23 år det ja.. jag var osäker på om det var 23 eller 24.. men 23 är han i spelet. och precis nu ser han ut som han är knappt 16 år. Passar inte alls i tidslinjen.
De har uppenbarligen velat få honom att se mer ut som tom holland, problemet är att tom hollands peter parker går i high school medans peter parker i det här spelet jobbar o har sig och def är klar med high school.

Fast å andra sidan så är ju Tom Holland 24 år

Själv är jag i team "helt onödigt". Mycket av det vi tycker ser bättre ut är tekniska saker som hade kunnat applicerats på den gamla modellen, som bättre shading och bättre hår.

Medlem
Skrivet av eld:

Fast å andra sidan så är ju Tom Holland 24 år

Själv är jag i team "helt onödigt". Mycket av det vi tycker ser bättre ut är tekniska saker som hade kunnat applicerats på den gamla modellen, som bättre shading och bättre hår.

Ja det är han men han har definitivt fått rollen för han ser tonårig ut. Han spelar peter parker i high school trots allt. Så tycker det blir helt skevt nu men men.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tråkigt, jag stör mig sjukt mycket på det nya utseendet.

Han ser för barnslig ut för en Peter Parker som varit Spider-Man under flera år.
Får väl se lite, men jag har svårt att se hur rösten passar ihop också.

Vad blir nästa steg, att digitalt byta ut Mark Hamill till en 13-åring i Star Wars filmerna?

Näe, jag struntar nog i remaken och spelar bara Miles istället...
Får väl hoppas på att man vänjer sig, men just nu är jag skeptisk.

#notmypeter

Medlem
Skrivet av SunShine:

Får säga att nu är jag mkt tacksam för att vi som äger ps4 versionen inte får en uppgradering gratis.
Det här var styggt, riktigt styggt.

Och det är uppenbart de velat få peter parker i spelet att likna tom holland lite gran, vilket han gör nu, men det passar inte in alls.
Han ser för f-n yngre ut än miles nu och han ska vara den som lär miles? haha patetiskt drag.
Han gick från att vara 23-24 år gammal till att se ut som han knappt fyllt 16.

Precis. De kunde ju inte rakt av bara plocka Tom Hollands utseende så de hittade någon som var tillräckligt lik Tom Holland..

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Precis. De kunde ju inte rakt av bara plocka Tom Hollands utseende så de hittade någon som var tillräckligt lik Tom Holland..

mm det här var för mig smått obegripligt drag.. eller ja inte egentligen. Det här är uppenbart något som Sony velat få gjort så det passar bättre in med de nya tom holland spider man filmerna.
Men ja det är två olika tidsepoker vi pratar om så det blev bara fel det här haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

En sak jag gillade så mycket med PS4-Parker var just hans geek-utseende. Lite fulsnygg sådär (på ett bra sätt). Gillar inte när han ser för bra ut så att det skär sig mot hans personlighet.

Medlem

Förstår inte syftet alls.
Jag stör mig mest på att de gjorde det.

Är som man byter ut skådisar i tv-serier helt plötsligt.

Medlem

Jag bryr mig inte om hur han ser ut i spelet. Spider-Man har ju t ex spelats av tre olika skådespelare i de senare filmerna (Tobey Maguire, Andrew Garfield och nu senast Tom Holland). Har fullt förtroende för Insomniac och spelet kommer nog se helt otroligt ut på PS5. Det är ju det viktiga.

1
Skriv svar