Nästa Resident Evil-film inspireras av RE5

Robot
Ti.
Medlem
Nästa Resident Evil-film inspireras av RE5

Den här snubben är ju bara snäppet bättre än Uwe Boll. Det han har gjort med RE-serien och Alien/Predator-konceptet är att decimera dem från högaktade klassiska sci-fi-verk till simplifierade, ytliga och juvenila skildringar.
En pajas, med andra ord.

Snygg fru, däremot. Bra där!

Medlem

RE5 var riktigt dåligt. Mest pga "cpu-coop" förvisso men var ingen höjdare story-mässigt heller. Så att nästa film skall vara inspirerad utav RE5 är ju ett riktigt feltramp enligt mig.

Fattar inte att han kan säga att Resident Evil 5 förnyade hela spelserien, snarare tvärt om, det är ju bara Re 4 med ny grafik....

Medlem

Jag tyckte RE5 var riktigt bra, men kan bero på förväntningar samt att jag har en mänsklig bundsförvant att spela med. Det som RE5 förnyade jämt emot RE4 är tillägget av coop.

Jag tycker nog att den tredje filmen är bäst av dem, följt av första. Den animerade var inge vidare alls.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

RE5 var fan sämst, 4ran var okej men vill ha tillbaka de gamla spelen.

Medlem

Tack!
Äntligen någon som insett att hundarna ser för taskiga ut, speciellt i HD där man ser attd et bara är hundar med "klegg" på, dvs inte ens nära någon muterad zombie. dE var läskiga innan man fick se filmerna på en större skärm än 28", men sen rasade det snabbt. I övrigt borde det väl gå bra att inte kunna gå och skjuta samtidigt (i filmen iaf), men frågan blir om de vågar skjuta mörkhyade personer eller om de bara ska vara vita i massor. Zombies = medelålders vita personer med normal kroppsbyggnad

Medlem

Kommer bara på ett enda ord när namnet Paul W.S. Anderson dyker upp, klåpare. Ingen känsla överhuvudtaget. Att våldföra sig på två klassiska filmserier från ens barndom i ett enda svep förtjänar någon form av pris/straff. Att han fortsätter med sina Resident Evil-filmer gör mig inte särskilt mycket men håll han borta från de få goda filmminnen från 80-90-talen man har kvar.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

RE5 är ett toppenklass spel men inte lika bra som ett Resident Evil spel! Tyvärr.... Hoppas på RE6 med zombies igen! Behind-the-shoulder viewn kan dom dock ha kvar!

Annars för övrigt så se filmerna som en "tribute", en hyllning till RE serien! Inget annat! Underhållande filmer där 1 och 2 är bra och 3an ett jävla fiasko.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Han har ju regisserat den mycket sevärda Event Horizon som är en av de bästa sci-fi/skräckfilmerna som gjorts och för det så är han värd beröm. Sedan så tycker Jag att AvP var en helt OK. film som han inte bör lastas för.

Medlem

Spelar RE5 just nu men än så länge har det inte varit jättebra. Har inte lirat RE3 eller 4:a men gillar inte handlingen och föredrog skräck framför action som i främst RE1. Precis klarat mig förbi underjordsstaden, kändes mest som Tomb Raider men hoppas att det blir lite bättre i nästa kapitel.

Event Horizon är faktiskt väldigt bra men efter det har han inte gjort något vettigt i mitt tycke. Krävs mer än en lyckoträff för att bli bra.


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Va fan gnäller ni om?
Resident Evil var skit bra! Kanske inte det typsika resident evil (1,2,3) men ändå skit bra!
Tycker dessutom att RE filmerna är lite underskattade speciellt RE:extinction som var riktigt bra!
Tycker dock filmerna kunde följa spelen lite mer!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Han har ju regisserat den mycket sevärda Event Horizon som är en av de bästa sci-fi/skräckfilmerna som gjorts och för det så är han värd beröm. Sedan så tycker Jag att AvP var en helt OK. film som han inte bör lastas för.

Hade ingen aning om att det var han som regisserade den. den är ju riiiiktigt bra!

Kan dock inte påstå att AvP var något vidare. den går väl att kolla på, men den är ungefär lika intressant som bakgrundsmusik..

Medlem

Resident Evil 5 var ju skit bra ju... Det var bättre än dom andra spelen action mässigt men dock inte lika skrämmande. Har kört igenom resident evil 1-5.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Elmoth:

Va fan gnäller ni om?
Resident Evil var skit bra! Kanske inte det typsika resident evil (1,2,3) men ändå skit bra!
Tycker dessutom att RE filmerna är lite underskattade speciellt RE:extinction som var riktigt bra!
Tycker dock filmerna kunde följa spelen lite mer!

Du om filmerna hade hetat något annat än "Resident Evil" så hade de nog inte ens fått en uppföljare. så dåliga är de!

Medlem

Både filmerna och de senare spelen är för tok för mycket action på action-kaka, ge mig mer stämning som i de första spelen nån gång!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Han har ju regisserat den mycket sevärda Event Horizon som är en av de bästa sci-fi/skräckfilmerna som gjorts och för det så är han värd beröm. Sedan så tycker Jag att AvP var en helt OK. film som han inte bör lastas för.

Event Horizon är helt klart en film som ligger i toppen.

Medlem

RE filmerna suger. I tredje filmen har dom snott så mycke från Eomeros day of the dead. RE5 va det sämsta spelet i serien och sen göra en film av de.... inte bra!

Medlem

Resident filmerna är riktiga bottennapp.
Men förstår inte kritiken mot Resident 5, med mänsklig medspelare är det tamejfan oslagbart.
Att jämföra 4:an & 5:an med 1,2 & 3:an är inte rättvist då spelen inte liknar varandra mer än till namnet och karaktärer.

De kunde gott kallat 4:a & 5 något helt annat så hade vi sluppit alla upprörda kids.

Medlem

Vart redan fel när dom gjorde en action film av det, skulle villa se en film som var som första spelet. asso en skräckfilm

annars är filmena riktigt värdelösa, gillar dom inte alls. R5 spelet var helt ok

Medlem

Resident evil filmerna är action filmer o inget annat.
Onödigt att döpa filmerna efter ett spel, som knappt inte har något att göra med spelen.
Sen att Paul våldtar spelkaraktärerna är ju också ganska irriterande.
Bla. Jill Valentine, hon är i stort sätt den största karaktären i hela resident evil spelen, men i filmen då är hon helt fail! Alltid är det Alice som kommer o hjälper henne. Vad jag vet så klarar sig Jill jävligt bra själv

1
Skriv svar