Fler tecken på skral Playstation 5-tillgång

Medlem

Förbokade båda konsolerna i typ september förra året så hoppas verkligen att jag får dom på release 😅


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Inget förhandsbokande här, kommer skaffa båda troligen men tänker också se vilka barnsjukdomar konsolerna har vid launch, brukar ofta vara något som sparats in på som kommer fram att det skapar problem för en del.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Har sett bilder på några butiker utomlands där de tog in 8 PS5 och 0 PS5 digital t.ex. Jag tror att den finns, såklart.

Ungefär på samma nivå som series x och s då alltså


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Ungefär på samma nivå som series x och s då alltså

Aha, var har du sett det?

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Aha, var har du sett det?

På reddit r/xboxseriesx från ett GameStop. 6 series x och 2 series s.
Killen var först i kö och hade köat i 12 timmar. Lapp på dörren där det stod hur många dom hade.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

På reddit r/xboxseriesx från ett GameStop. 6 series x och 2 series s.
Killen var först i kö och hade köat i 12 timmar. Lapp på dörren där det stod hur många dom hade.

Ah som sagt förståeligt att återförsäljare tar in färre av de digitala versionerna.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ah som sagt förståeligt att återförsäljare tar in färre av de digitala versionerna.

Jag vet inte hur det ser ut för Xbox men Sony verkar ha tillverkat betydligt färre av den digitala varianten.

Båda företagen har nog sonderat marknaden för att se vad efterfrågan är för de olika modellerna.

Medlem

Herregud, vänta en liten stund så finns det överflöd av dem.

Medlem

Hur många miljoner konsoler räknas som skralt? Är 20miljoner skralt om de har 40milj förbokningar eller är det bara ok om de kan möta efterfrågan direkt?

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Hur många miljoner konsoler räknas som skralt? Är 20miljoner skralt om de har 40milj förbokningar eller är det bara ok om de kan möta efterfrågan direkt?

Ja, det som kallas skralt här kan ju ändå vara den största konsollanseringen någonsin. Vi får vänta och se om det dyker upp några siffror efter lanseringen.

Redaktör
Skrivet av BooliBoo:

Hur många miljoner konsoler räknas som skralt? Är 20miljoner skralt om de har 40milj förbokningar eller är det bara ok om de kan möta efterfrågan direkt?

Betydligt lägre tillgång än eftefrågan, tänkte jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Margy:

Ja, det som kallas skralt här kan ju ändå vara den största konsollanseringen någonsin. Vi får vänta och se om det dyker upp några siffror efter lanseringen.

Skrivet av Tomas Helenius:

Betydligt lägre tillgång än eftefrågan, tänkte jag.

Fast rent praktiskt kommer det aldrig finnas tillräckligt med konsoler vid release eller har svårt att se det i alla fall. De vill inte börja produktionen 3år innan den släpps eftersom tekniken då kommer vara mindre relevant och de kan samtidigt inte ha för många linor igång eftersom det kostar en del att sätta igång nya. Hur många tillverkas i veckan, någon som vet?

12
Skriv svar