Fredagsfasa – första gameplay-trailern från Amnesia: Rebirth släppt

Robot
Fredagsfasa – första gameplay-trailern från Amnesia: Rebirth släppt

Obehaget är snart över oss.

#amnesia-rebirth


Medlem

En notering, FG har sagt att videon spelades in i 30fps medan gameplayet är 60, så det ser ut som det är sluggish, en ren tabbe av dem.

Medlem

Jo tack ge mig mer.
Kan vi äntligen få en värdig uppföljare till det första Amnesisa spelet?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Alltid kul med svenska utvecklare, vad som är ännu roligare är när dessa släpper spel som tillhör några av mina favoriter. Visserligen gillade jag nog Penumbra mer än Amnesia men det beror inte på att Amnesia är ett sämre spel, det beror mer på att jag tyckte slutet blev lite för mycket.

Men om det är något som denna utvecklare förstår så är det hur viktigt ljudet är i spel och de lyckas gång på gång med något som få andra klarar av, när jag spelar deras spel så känns det verkligen som man är där. Inlevelsen i spel är A och O och detta blir extra viktigit i spel som försöker skrämma spelaren.

Frictional Games är oavsett vilket land de kommer ifrån en av de bästa på att göra det idag. Drömmen hade varit om de fick göra ett Alien spel, kanske hade de även lyckats peta ner AvP från 1999 som det spel som utan tvekan har påverkat mig mest av alla "horror" spel jag spelat.

Medlem

Får rysningar varje gång jag hör ordet Amnesia.

Jag och mina polare spelade igenom spelen två pers på en dator. En styr tangentbordet och den andra styr musen, båda på en och samma skärm. Testa det ni! Oh j*vlar vad man nojjar! Speciellt när man behöver springa någonstans och man måste sammarbeta med styrningen.

Redaktör
Skrivet av heady89:

En notering, FG har sagt att videon spelades in i 30fps medan gameplayet är 60, så det ser ut som det är sluggish, en ren tabbe av dem.

Just det! Det skulle jag ha skrivit men glömde. Fixar!


signatur
Skribent

Nope, nope, nope. Det här får Calle recensera.

Redaktör
Skrivet av Jonny Myrén:

Nope, nope, nope. Det här får Calle recensera.

Vi har redan en "frivillig". Snart ska jag berätta det för den.


signatur
Redaktör
Skrivet av lerb:

Ni skulle haft en liten tävling på kontoret som mynnade i att den som förlorar får recensera. Spela in och släng upp här på sidan för lite goda skratt

Edit: Förresten, en liten smygfilm på den stackaren som får recensera hade också varit roligt helst ovetandes! I ett mörkt kontor. Sent på kvällen.

"Grattis, du har vunnit ett straff!"


signatur
Medlem

Brukade karaktären man spela prata såhär mycket i första Amnesia? Det känns som det tar en ur atmosfären lite. Kanske bara är jag.

Annars ser det ganska intressant ut,


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag älskar FG's spel, men jag kan inte påstå att jag blev imponerad av klippet jag hoppas dock att spelet blir redigt jäkla läskigt att spela!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Efter mästerliga "SOMA" har man nog ganska höga krav.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alltså, jag är inte så sugen på skräckdelen längre, men spelet ser i övrigt ser sjukt mysigt ut.. Att vandra runt i de där gamla ruinerna och lösa mysterier. Kanske finns något MYST liknande lite nyare spel som skulle passa mig?


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:

Alltså, jag är inte så sugen på skräckdelen längre, men spelet ser i övrigt ser sjukt mysigt ut.. Att vandra runt i de där gamla ruinerna och lösa mysterier. Kanske finns något MYST liknande lite nyare spel som skulle passa mig?

Testat The Witness? Frictionals spel är helt klart skräckversioner av Myst.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Efter mästerliga "SOMA" har man nog ganska höga krav.

Har påbörjat SOMA två gånger. Det börjar spännande och bra, men jag, av någon anledning, spelar ej vidare.

Enligt dig så verkar jag att missa något riktigt bra.

Om du orkar, övertyga mig om att spela det!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har påbörjat SOMA två gånger. Det börjar spännande och bra, men jag, av någon anledning, spelar ej vidare.

Enligt dig så verkar jag att missa något riktigt bra.

Om du orkar, övertyga mig om att spela det!

Mer eller mindre hela poängen med spelet kommer på slutet så skulle definitivt säga att det är värt att spela igenom.

Skrivet av Freakon:

Har påbörjat SOMA två gånger. Det börjar spännande och bra, men jag, av någon anledning, spelar ej vidare.

Enligt dig så verkar jag att missa något riktigt bra.

Om du orkar, övertyga mig om att spela det!

Oj, då ska vi se. Spelet har vissa långa, transportsträckor, och det är under dessa som du börjar fundera över vad du är och vem du är. Jag skulle nästan våga påstå att spelet är väldigt filosofiskt och metafysiskt på det sätt att det ifrågasätter alla möjliga saker. Det var den stora behållningen för mig.

Om du vill känna efter att du har spelat det, en sorts tillfredsställelse att ha klarat hela den långa resan, då ska du absolut spela det. Om du helst av allt bara vill ruska av dig spelet och hoppa på ett annat, då ska du nog inte välja detta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar