Testa crossplay i Apex Legends nästa vecka

Robot
Testa crossplay i Apex Legends nästa vecka

Beta låter pc, PS4 och Xbox One puckla på varandra.

#apex-legends


Medlem

Väntar fortfarande på att det ska komma till Steam också. Cross-play är dock oerhört välkommet så jag kan spela med tjejen som sitter på konsol!

Medlem

Fantastiskt roligt spel som jag spenderat över 1000 timmar i. Har varit tvungen att avinstallera det ett par gånger bara för jag blir sittandes så mycket med det annars. Lite av ett beroende kanske.

Tycker överlag att de lyckats bra med karaktärerna (Mirage ftw ) och det är en skön vapenkänsla i spelet.

Medlem

Har PS4-versionen "native"-stöd för mus+tangentbord som Overwatch och MW 2019.

Medlem

Har det inte bevisats om och om igen att konsol spelare inte har en chans mot PC med mus och tangentbord i olika spel?

Medlem

Antar dom tappat en hel del spelare

Medlem
Skrivet av Sandal:

Har det inte bevisats om och om igen att konsol spelare inte har en chans mot PC med mus och tangentbord i olika spel?

Korrekt. Professionella konsolspelare med handkontroll förlorade mot "average PC players".

Medlem
Skrivet av pazu:

Har PS4-versionen "native"-stöd för mus+tangentbord som Overwatch och MW 2019.

Nej, inget native stöd. Kanske ändras nu när man öppnar för cross plattform

Skrivet av Sandal:

Har det inte bevisats om och om igen att konsol spelare inte har en chans mot PC med mus och tangentbord i olika spel?

Har det inte bevisats om och om igen att vissa pc spelare och konsolspelare vill spela med och mot varandra?

Quake-konnässsör
Medlem
Skrivet av rosski:

Nej, inget native stöd. Kanske ändras nu när man öppnar för cross plattform

Har det inte bevisats om och om igen att vissa pc spelare och konsolspelare vill spela med och mot varandra?

Har det inte bevisats om och om igen att man oftast kan ställa in och välja vilken plattform man vill spela med eller möta?

Medlem

Nu är detta ju "bara" PS4 och Xbox som får direkt crossplay. Konsol spelarna kommer endast in i PC matcher om de har en PC spelare i sitt party.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Antar dom tappat en hel del spelare

Detta har varit i görningen sedan februari eller tidigare. Verkar ha blivit aningen försenat då jag fick höra augusti då.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Min erfarenhet som konsolspelare som testat PC-versionen med handkontroll är: Högstanivån på PC är högre, men lägstanivån är lägre. Anektotbevis måhända, men jag har definitivt gjort ok ifrån mig mot mästarrasen. Och jag är inte ens superbra på att sikta.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Fantastiskt roligt spel som jag spenderat över 1000 timmar i. Har varit tvungen att avinstallera det ett par gånger bara för jag blir sittandes så mycket med det annars. Lite av ett beroende kanske.

Tycker överlag att de lyckats bra med karaktärerna (Mirage ftw ) och det är en skön vapenkänsla i spelet.

Håller med om den så kallade spelkänslan – tycker den är mycket bra övelag och det är riktigt spännande med slutspurten på en Apex Legends-match (om man nu lyckas vara kvar till dess). Kul också med karaktärerna och att ddet är lite narrativ med i det hela.

1
Skriv svar