Puh! (Eller "pew") Betygen från Star Wars: Squadrons är mestadels höga

Medlem
Skrivet av Tonysunshine:

var är FZs Recension? tycker det är många spel som ni missar!

Den är ju utlovad idag, men idag är inte slut Hällre vänta lite extra, än hastigt och slarvigt.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

@Ph3noM Vilken HOTAS kör du med? Sitter med en T16000m/TWCS, och spelet tror jag bara har en TWCS ikopplad, så den har mappat allt på den, och väntar sig att jag bara ska spela med den, medan min T16000m är helt omappad. Så det verkar som jag måste mappa om varenda knapp på min HOTAS. Min Rift S fungerar åtminstone, verkar som det är en hel bunt som har problem att få igång VR mode.

Verkar lite som de sparat in på QA.

Sitter med T16000M/TWCS också, var tvungen att byta i inställningarna för att få det rätt, var bara joysticken som fungerade först, var inställde så Throttle var stick 1 och Joystick stick 2, men ändrade till motsatsen, då fungerade båda för mig!

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Sitter med T16000M/TWCS också, var tvungen att byta i inställningarna för att få det rätt, var bara joysticken som fungerade först, var inställde så Throttle var stick 1 och Joystick stick 2, men ändrade till motsatsen, då fungerade båda för mig!

Ah okej, har nu fått spelet att upptäcka bägge, men var du tvungen att själv mappa alla TWCS knappar? Ser att T16k knapparna är på plats, men nu är inget mappat till TWCS, och då har jag även tagit bort alla inställningar så spelet är "från scratch" 🤔 Lite av en röra detta, jag är så van att saker och ting bara fungerar med vår HOTAS 😄

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Ah okej, har nu fått spelet att upptäcka bägge, men var du tvungen att själv mappa alla TWCS knappar? Ser att T16k knapparna är på plats, men nu är inget mappat till TWCS, och då har jag även tagit bort alla inställningar så spelet är "från scratch" 🤔 Lite av en röra detta, jag är så van att saker och ting bara fungerar med vår HOTAS 😄

Njae, den hade en standard bind på båda sidor för samtliga knappar, har ändrat om mina binds dock ganska likt denna någon länkade på reddit:
Kanske kan vara till hjälp för att få en uppsättning.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Kan bara säga att det är skit kul i vr med hotas.
EA lyckades.

Så kul vet jag inte om det är att skita..


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

@Ph3noM Tack för infon, det där kommer hjälpa mycket, behöver bara tillpassas VR lite

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Planen från start har ju varit att inte göra några uppdateringar av spelet förutom ev buggfixar/balanseringar. (Kanske inte så du menar?)

Men visst hoppas man att spelet blir en enorm succé och att de trots vad de tidigare sagt bestämmer sig för att släppa typ en till bana.

Verkar ju lite konstigt att inte ge spelet "expansioner" i alla fall, men var mest spelare jag menar. Blir inte spelet populärt så blir det nog tomt och tråkigt ganska fort. Och populariteten lär nog fall efter en tid om de inte planerar något nytt till spelet med jämna mellanrum, tråkigt att höra.

SP kampanjen var trevlig, har bara ett klagomål och det är karaktären man spelar som (riktigt B på den fronten) men annars var kampanjen ganska solid.

Medlem

Körde ett par timmar med HOTAS och Index... Sedan med tangentbord/mus och vanlig skärm. Måste erkänna att det senare kändes bättre tyvärr. Spelet är verkligen inte gjort för HOTAS eller VR. Jämför man "känslan" med t.ex. Elite Dangerous så saknas den där "skalan" av att skeppen är jättestora och det blir särskilt smärtsamt när de i dialogen pratar om hur stora de är. Cloudboxen/starboxen i VR är bedrövlig och det känns mer som om jag spelar PSVR än Index, men det kanske är precis det jag gör. Kanslan av en konsolport finns definitivt där. Kanske förklarar det "billiga" priset? Att man i TIEs ändå bara verkligen ser rätt fram gör inledningen rejält unimpressive.

En allvarlig bugg gör det nästan omöjligt för folk att logga in. Själv fick jag klippa och klistra in min email för det flippade ut varje gång jag tryckte på bokstaven A.

HOTAS är lite som att leka med en jojo istället för att vara exakt och precis som är.. precis.. det man har en HOTAS till. Att man får börja med att invertera flight mode känns lite som spelets trademark: This is arcade, not sim. Kan bara hoppas att de hittar på något i en patch framöver. Tror många kan bli rätt åksjuka om de försöker VR/HOTAS. Efter två timmar var jag rejält trött och besviken.

Men på en skärm är det snyggt, mus/tgb fungerar bra efter lite pillande och spelet känns mer som Doom än EVE Valkyrie (som är min måttstock för space arena shooters när det gäller känslan & VR). Massa dailies och weekly och annat som kids idag gillar och vi gamlingar inte behöver. Fasen klart bättre än att grinda Marvel Avengers i alla fall, potentialen finns där. Några patchar framåt så kan det nog bli riktigt kul. Mest synd att de nog inte har några direkt långsiktiga planer för spelet, men man får ju supporta EA när de inte känns giriga, gör något "rätt" - typ rätt håll åtminstone - med Star Wars.

12
Skriv svar