Nämen?! Vi har en Xbox Series X!

Medlem

Jag gillar designen bortsett från det gröna ljuset innanför toppgrillen. Sen beror det även på hur man placerar den; stående känns rätt medans den inte alls blir lika fin liggandes. Lite tråkigt med tanke på att förmodligen 10 av 10 kommer ha den liggandes.

Ps5an är väl ingen jätteskönhet även om jag upplever den som betydligt mer intressant/spännande men är dock väldigt intresserad av vad man kommer kunna göra med "vingarna" på den. Nämndes ju nånstans av Sony att det skulle gå att customiza. Skulle va fränt om de helt enkelt gick att plocka bort eller byta ut. Återstår att se.

Sen undrar jag lite varför ingen har visat sitt UI än? Eller har MS gjort det? Hoppas att båda giganterna lär sig av den här soppan till nästa generation att inte va så förbaskat sega med allt.

[Edit] Får ändra mig till ganska skitful liggandes tror jag haha. Speciellt med den intryckta grillen (som jag inte tycker märks lika mycket ståendes). Hade jag fått önska så hade jag dessutom helt tagit bort skivläsaren och bara haft usb-portarna på baksidan. Ska den vara "clean" så kan man lika gärna gå all in.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Lite tråkigt med tanke på att förmodligen 10 av 10 kommer ha den liggandes.

Nu blev jag nyfiken. Vad grundar du det på?

Varför behöver man ens ha den liggandes? Jag har gott om plats till vänster om min TV. Har fortfarande min 360 där (ståendes) och One X bredvid (som SX kommer ersätta snart). Gott om utrymme.

Har folk annat vid sidan av deras TV-apparater? Små TV-bänkar? Eller är det så att folk helst inte vill ha nåt där alls?

Personligen ser jag inte problemet.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Nu blev jag nyfiken. Vad grundar du det på?

Varför behöver man ens ha den liggandes? Jag har gott om plats till vänster om min TV. Har fortfarande min 360 där (ståendes) och One X bredvid (som SX kommer ersätta snart). Gott om utrymme.

Har folk annat vid sidan av deras TV-apparater? Små TV-bänkar? Eller är det så att folk helst inte vill ha nåt där alls?

Personligen ser jag inte problemet.

Ren gissning men även det jag snappat upp från olika forumkommentarer ;). Självklart behöver man ju inte ha den liggandes om man nu inte vill. Känns dock som de flesta har nån form av skåp under tvn där man stuvar in sina teknikprylar och ståendes blir nog svårt i ett sånt. Blir nog ont om plats om man ska ha Series X, PS5 och en Switch bredvid tvn. Jag själv har uppskattningsvis runt 15 cm på varje sida av tv bänken nu när tvn (65") står på den. Dock ska både skåp och tv så småningom upp på väggen men kommer nog inte få mer plats för det.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Ren gissning men även det jag snappat upp från olika forumkommentarer ;). Självklart behöver man ju inte ha den liggandes om man nu inte vill. Känns dock som de flesta har nån form av skåp under tvn där man stuvar in sina teknikprylar och ståendes blir nog svårt i ett sånt. Blir nog ont om plats om man ska ha Series X, PS5 och en Switch bredvid tvn. Jag själv har uppskattningsvis runt 15 cm på varje sida av tv bänken nu när tvn (65") står på den. Dock ska både skåp och tv så småningom upp på väggen men kommer nog inte få mer plats för det.

Stoppa in en SX i ett skåp? Nej, tack. Jag vill ha fria luftflöden. Skulle aldrig tänka tanken att stoppa in dylikt i ett skåp eller fack under TV:n. Funkade väl på 90-talet med NES/SNES osv, men nu? Jag är skeptisk.

Medlem

Vafan, 2 Molly i väggen sen en nätstrumpa eller liknande som xboxen får hänga i.
Själv kommer jag sätta upp den minsta lack-hyllan från Ikea brevid TVn där xboxen får stå. Förstår inte att folk har såna problem


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Mja, den titeln går nog till devkittet av Ps5an tror jag.
https://i1.wp.com/metro.co.uk/wp-content/uploads/2019/12/EKoV...

Eller amerikanska varianten av supernintendo.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/SNE...

Hörru inte trasha Sony's Star Trek skepp nu va!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av martinot:

Skitsnygg??? *LOL* 🤣🤣🤣

Enda inredning som kan passa:

https://lirp-cdn.multiscreensite.com/1c547764/dms3rep/multi/o...

Inget fel att gejma på muggen 😆


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Issue:

Vafan, 2 Molly i väggen sen en nätstrumpa eller liknande som xboxen får hänga i.
Själv kommer jag sätta upp den minsta lack-hyllan från Ikea brevid TVn där xboxen får stå. Förstår inte att folk har såna problem

Vill man se problem så ser man problem.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gorbatjov:

Jag gillar designen bortsett från det gröna ljuset innanför toppgrillen. Sen beror det även på hur man placerar den; stående känns rätt medans den inte alls blir lika fin liggandes. Lite tråkigt med tanke på att förmodligen 10 av 10 kommer ha den liggandes.

Det är inget grönt ljus, utan bara grön plast på insdan av hålen för fläkten.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är inget grönt ljus, utan bara grön plast på insdan av hålen för fläkten.

Usch vad billigt det låter att "bara" sätta ditt en grön plast bit


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Vet inte om jag hatar eller älskar designen... den är så korkad att den nästan blir smart.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Usch vad billigt det låter att "bara" sätta ditt en grön plast bit

Vad jag förstått är det ett subtilt designval. Man ser inte det förrän man går nära och kollar "neråt", typ. Nån på Youtube kallade det för ett "easter egg".

Det är med andra ord inget som är tänkt att framstå som "fräsigt" eller "coolt".

Medlem
Skrivet av Esri:

Vet inte om jag hatar eller älskar designen... den är så korkad att den nästan blir smart.

Tycker du att random valfri PC också är korkad i designen?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Med "klämmer på den" menar jag ju givetvis inte att känna på plasten känns, självklart pratar jag ju om hur spel som finns på båda plattformarna ser ut när man jämför dem, hur bra gamla PS4-spel ser ut på PS5 osv osv. Och Sony vågar inte låta någon jämföra detta innan konsolen släpps, vilket visar på att den inte är starkast.

Skrivet av dex20:

Hur vet du att Sony inte kommer skicka ut den till någon för att "klämma på den" som du säger? Intressant att du vet något som ingen annan vet faktiskt.

Får ju också säga att det är jäkligt kul att du tycker att det inte räknas för att det är japaner
Räknas det inte för dom i USA som får klämma på Xbox då heller?

Japanska Content creators har fått hem konsolen och kommer få berätta och antagligen få visa material från den på söndag.
Artisten Travis Scott påstår även att han har fått hem en konsol, så det kan vara flera som redan har tillgång till den.
Förhoppningsvis så släpper något embargo på söndag.

Men det är 1,5 månad kvar till släpp och Mark Cerny nämnde teardown redan i Mars, så det är troligt att Digital Foundry eller någon annan teknisk sida får tillgång till konsolen snart.

Jag tror att PS4 spel kommer flyta på väldigt bra på PS5, då processorn var en stor flaskhals och Xbox Series X bara har marginellt bättre prestanda där(11%, eller 3% med SMT) . När det kommer till dom äldre generationerna före PS4/One så kommer Series X antagligen fungera rätt mycket bättre dock.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Vad jag förstått är det ett subtilt designval. Man ser inte det förrän man går nära och kollar "neråt", typ. Nån på Youtube kallade det för ett "easter egg".

Det är med andra ord inget som är tänkt att framstå som "fräsigt" eller "coolt".

Låter endån billigt.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Låter endån billigt.

Vore ju rent av korkat att göra något liknande fast dyrt när tanken ändå är att det knappt ska synas.

Nåväl...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Stoppa in en SX i ett skåp? Nej, tack. Jag vill ha fria luftflöden. Skulle aldrig tänka tanken att stoppa in dylikt i ett skåp eller fack under TV:n. Funkade väl på 90-talet med NES/SNES osv, men nu? Jag är skeptisk.

Det finns ju olika typer av skåp. Jag har öppen dörr på skåpet när jag spelar och det finns även hål på baksidan.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Vore ju rent av korkat att göra något liknande fast dyrt när tanken ändå är att det knappt ska synas.

Nåväl...

Nån e visst inte opartisk


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är inget grönt ljus, utan bara grön plast på insdan av hålen för fläkten.

Ok. Good to know. Bra eller anus? Gillar inte lampor för den delen så kanske en bättre lösning även om det faktiskt låter lite billigt.

Medlem

jäklar vilken kloss.. den kommer säkert funka bra som värmare i vinter hahaha...

Medlem
Skrivet av dex20:

Hur vet du att Sony inte kommer skicka ut den till någon för att "klämma på den" som du säger? Intressant att du vet något som ingen annan vet faktiskt.

Får ju också säga att det är jäkligt kul att du tycker att det inte räknas för att det är japaner
Räknas det inte för dom i USA som får klämma på Xbox då heller?

För att de inte behöver det. Folk som har PS4 förbokar PS5:or i drivor, och det enda som kan stoppa det är att folk jämför de båda konsolerna innan släppet.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

För att de inte behöver det. Folk som har PS4 förbokar PS5:or i drivor, och det enda som kan stoppa det är att folk jämför de båda konsolerna innan släppet.

Eller att Microsoft utannonserar spel som kan konkurrera, det är väl därför folk var så nöjda med sina PS4:or och kommer köpa PS5:or?

Jämför du med One X och PS4 Pro så tror jag helt klart att PS4 Pro har sålt bättre, även fast att One X har en betydligt större prestanda fördel, än vad som skiljer emellan Series X och PS5.

Skrivet av gorbatjov:

Ok. Good to know. Bra eller anus? Gillar inte lampor för den delen så kanske en bättre lösning även om det faktiskt låter lite billigt.

Nu vet jag inte om det passar bra med en lampa, men möjlighet att stänga av den skulle annars kunna varit en bra lösning.
Ska bli intressant att se ifall folk får för sig att modda in en lampa

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Tycker du att random valfri PC också är korkad i designen?

Vad har det med saken att göra? Vi pratar inte om PC.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Är det som andra att det finns vissa saker ni inte får prata om?

Nya NDA's släpper varje måndag under Oktober har jag hört.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av xdrive:

Det jag undrar men ingen besvarat ännu, är om NVME SSDn, tar upp en slot av de 3 hårddiskar man kan koppla till Xboxen. Misstänker väl att det är så men... Är lite sugigt, för betyder att jag får ta bort en av 5tb diskarna...

Du kan vara lugn.
Det är en separat slot som är custom, enbart för den lilla SSD'n.
(Samma med Series S)


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Nån e visst inte opartisk

Att påstå att någon konsol känns premium i själva bygget vore fel.
Alla konsoler (vad jag vet) byggs billigt i plast för att det är produkter som ska säljas så billigt som möjligt. Det gäller att spara in pengar där det gör minst skada. Väldigt få skulle betala 800kr extra för att konsolen var byggd i 3mm aluminium exempelvis, det vore felprioriterat när det gäller en spelburk för 5500kr.
De som gillar RGB leds kan ju ganska enkelt modifiera och lösa det själva.

Skrivet av Lilagröt:

Att påstå att någon konsol känns premium i själva bygget vore fel.
Alla konsoler (vad jag vet) byggs billigt i plast för att det är produkter som ska säljas så billigt som möjligt. Det gäller att spara in pengar där det gör minst skada. Väldigt få skulle betala 800kr extra för att konsolen var byggd i 3mm aluminium exempelvis, det vore felprioriterat när det gäller en spelburk för 5500kr.
De som gillar RGB leds kan ju ganska enkelt modifiera och lösa det själva.

Tack, men du behöver inte gräva djupare i nån förklaring, då jag endast sa att det låter billigt.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Tack, men du behöver inte gräva djupare i nån förklaring, då jag endast sa att det låter billigt.

Det var så lite. Behövde inte direkt gräva för att hitta den uppenbara förklaringen.

Avstängd

Är själv lite orolig för dom stora fläkthålen på ovansidan. Dessutom utan dammfilter. Med hund och 2 katter i huset kommer den fyllas snabbt med damm och hår.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag gillar designen bortsett från det gröna ljuset innanför toppgrillen. Sen beror det även på hur man placerar den; stående känns rätt medans den inte alls blir lika fin liggandes. Lite tråkigt med tanke på att förmodligen 10 av 10 kommer ha den liggandes.

Ps5an är väl ingen jätteskönhet även om jag upplever den som betydligt mer intressant/spännande men är dock väldigt intresserad av vad man kommer kunna göra med "vingarna" på den. Nämndes ju nånstans av Sony att det skulle gå att customiza. Skulle va fränt om de helt enkelt gick att plocka bort eller byta ut. Återstår att se.

Sen undrar jag lite varför ingen har visat sitt UI än? Eller har MS gjort det? Hoppas att båda giganterna lär sig av den här soppan till nästa generation att inte va så förbaskat sega med allt.

[Edit] Får ändra mig till ganska skitful liggandes tror jag haha. Speciellt med den intryckta grillen (som jag inte tycker märks lika mycket ståendes). Hade jag fått önska så hade jag dessutom helt tagit bort skivläsaren och bara haft usb-portarna på baksidan. Ska den vara "clean" så kan man lika gärna gå all in.

Har inte ens funderat på att ha den liggandes, min kommer stå upp pga att den tar upp mindre plats så. Tror din analys över vågrätt/lodrätt är tokfel. 😀

Skriv svar