14:00: Äntligen fredag, och vi har Xbox Series X i studion

Robot
14:00: Äntligen fredag, och vi har Xbox Series X i studion

Allt om lådan, spelen, prestandan och mer

#fragzone-fredag, #xbox-series-x


Jh
Medlem

Äntligen fredag 🥳🤘


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Finns de här som pod om man vill lyssna i bilen osv?

Medlem

Hur lätt/svårt är det att få bort fläckarna på en series X?

Varenda gång en sajt eller person visar upp den ser det ut som den hanterats av någon som kommer direkt från en påse ostbågar.

Medlem

Hålet i ryggen på Xboxen, kom ni fram vad det är till? kan det vara för att hänga xboxen på väggen?

Medlem

Kommer man kunna köra Discord på den nya lådan?

Medlem
Skrivet av Tripsen:

Finns de här som pod om man vill lyssna i bilen osv?

Ja det gör det, gå in på Spotify och sök enkelt på fz eller Fragzone-Fredag så dyker det upp. Avsnitten släpps som oftast på måndagar.

Frilansare
Skrivet av Margy:

Hur lätt/svårt är det att få bort fläckarna på en series X?

Varenda gång en sajt eller person visar upp den ser det ut som den hanterats av någon som kommer direkt från en påse ostbågar.

Rätt enkelt! Hade varit svårare med ett glossigt yttre.

Medlem

Tack för trevlig stream!


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Backloggens befriare

@Joakim Bennet kolla gylfen innan du går live nästa gång


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Har den nya Xbox-kontrollen en liknande yta som joy-con?

KoP
Medlem
Skrivet av Margy:

Hur lätt/svårt är det att få bort fläckarna på en series X?

Varenda gång en sajt eller person visar upp den ser det ut som den hanterats av någon som kommer direkt från en påse ostbågar.

Vilka fläckar? Man ska inte hångla upp konsolen. :'D Man ställer den vid tv'n och kör lite med swiffer duster över den då och då.

Enda stället jag pillar på en konsol är på eject-knappen för skivan.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Rätt enkelt! Hade varit svårare med ett glossigt yttre.

Nice!

Hålet tror jag är för om ”Kalle 8år” ställer toppen mot väggen alt. Lägger nått uppepå så har luften en väg att gå ut. Utan att fläkten brinner.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Margy:

Hur lätt/svårt är det att få bort fläckarna på en series X?

Varenda gång en sajt eller person visar upp den ser det ut som den hanterats av någon som kommer direkt från en påse ostbågar.

Själv så bryr jag mig inte alls gällande konsoler (om det inte är handhållna som mina Switchar).

Har inte rört min XB1X sedan jag bytte nätverkskabel för något halvår sedan (och dess för innan var det nog över ett år sedan), och använder den nästa varje dag.

Rör inte mina högtalare heller.

TV:en rör jag, men det är endast för jag har den på sin vridbara fot (annars så hade jag inte heller rört den).

Däremot så är det värre med mobiler, datorer, etc. Där hatar jag sak som lätt får fingeravtryck. Tex. är skärmen på min bil notorisk för det, och där är det endast touch som gäller (dock bra på andra sätt)). Mycket stökigt att behöva torka av fingeravtryck i tid och otid. Samma sak gäller deras blanka plast i mittkonsolen (hopplöst dumt högblank plast).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Acherryify:

Ja det gör det, gå in på Spotify och sök enkelt på fz eller Fragzone-Fredag så dyker det upp. Avsnitten släpps som oftast på måndagar.

Vet du om de även finns på TuneIn?

Spotify i min bil stödjer tyvärr inte poscast-funktionen (även om riktigt bra i övrigt). Däremot så funkar podcats väldigt fint på TuneIn i bilen.

Håller med att bilen är ett gyllene tillfälle att lyssna på podcastar!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Vet du om de även finns på TuneIn?

Spotify i min bil stödjer tyvärr inte poscast-funktionen (även om riktigt bra i övrigt). Däremot så funkar podcats väldigt fint på TuneIn i bilen.

Håller med att bilen är ett gyllene tillfälle att lyssna på podcastar!

Jag gjorde lite snabb efterforskning och fick laddat ner appen TuneIn. Tyvärr kunde jag inte hitta podden varken i TuneIn eller Googles tjänst Youtube Music eller fruktföretagets Apple Music.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av martinot:

Vet du om de även finns på TuneIn?

Spotify i min bil stödjer tyvärr inte poscast-funktionen (även om riktigt bra i övrigt). Däremot så funkar podcats väldigt fint på TuneIn i bilen.

Håller med att bilen är ett gyllene tillfälle att lyssna på podcastar!

Skrivet av Acherryify:

Jag gjorde lite snabb efterforskning och fick laddat ner appen TuneIn. Tyvärr kunde jag inte hitta podden varken i TuneIn eller Googles tjänst Youtube Music eller fruktföretagets Apple Music.

Här är ett rent RSS-flöde. Annars finns vi på dessa tjänster, via Anchor.fm.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Här är ett rent RSS-flöde. Annars finns vi på dessa tjänster, via Anchor.fm.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1424647?key=c6b7097f9d9943c1a78...

Snyggt jobbat!

Medlem

Verkar vara runt 660 GB ledigt på PS5 från bilder som läckt. Så saker är inte alltid som man önskar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ribcage:

Verkar vara runt 660 GB ledigt på PS5 från bilder som läckt. Så saker är inte alltid som man önskar.

Åfan!


signatur
Medlem

Nya snygg Calle. Inge skägggg tack


signatur

Allätare

Medlem

inget skägg? inte okej.


signatur

//monster

Avstängd
Skrivet av neocon:

Bilder med muspekare i bild, så det kan mycket väl vara SSD:n i devkit och inte gälla konsolen.

https://i.imgur.com/KOwbz95.png

Om det är den rätta så innebär det alltså att ps5 os tar upp 161gb
Till x/s tar det upp 200gb

Så mindre skillnad mellan tillgängliga spelutrymmet än tidigare trott då det bara räknades 1tb-825gb
Xbox series s kommer få det lite kämpigt däremot, med bara ~315 GB ledigt.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gonzo247:

Nya snygg Calle. Inge skägggg tack

Skrivet av monsterbenke:

inget skägg? inte okej.

Jag får lite blandade budskap här!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag får lite blandade budskap här!

drick 3 hair tonics och vänta ett par timmar så är det löst!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Här är ett rent RSS-flöde. Annars finns vi på dessa tjänster, via Anchor.fm.

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1424647?key=c6b7097f9d9943c1a78...

Tack!

Skall testa och se om det går att få in i TuneIn på min bil.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Checker:

Om det är den rätta så innebär det alltså att ps5 os tar upp 161gb
Till x/s tar det upp 200gb

Så mindre skillnad mellan tillgängliga spelutrymmet än tidigare trott då det bara räknades 1tb-825gb
Xbox series s kommer få det lite kämpigt däremot, med bara ~315 GB ledigt.

335GB enligt mina beräkningar, men tror inte det kommer bli så farligt eftersom spelen till S troligtvis kommer ta mindre plats på hårddisken pga texturer gjorda för lägre upplösningar.

Sen är ju inte alla som jag, men jag har One S med 500GB just nu, och jag har ungefär hälften kvar på hårddisken. De 15-20 spel som är installerade är visserligen av väldigt varierande storlek eftersom de är allt från OG-Xbox-, 360- samt Xbox One-spel med de minsta på någon GB och den största på ca 70GB.

Avstängd
Skrivet av Arcadia:

335GB enligt mina beräkningar, men tror inte det kommer bli så farligt eftersom spelen till S troligtvis kommer ta mindre plats på hårddisken pga texturer gjorda för lägre upplösningar.

Sen är ju inte alla som jag, men jag har One S med 500GB just nu, och jag har ungefär hälften kvar på hårddisken. De 15-20 spel som är installerade är visserligen av väldigt varierande storlek eftersom de är allt från OG-Xbox-, 360- samt Xbox One-spel med de minsta på någon GB och den största på ca 70GB.

512-200 = 312
Avrundade uppåt till närmaste 5
På min One s fanns 360GB ledigt utan några spel installerade, så får räkna med lite mindre tillgängligt utrymme på series s jämfört med one s


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

512-200 = 312
Avrundade uppåt till närmaste 5
På min One s fanns 360GB ledigt utan några spel installerade, så får räkna med lite mindre tillgängligt utrymme på series s jämfört med one s

Om det är som jag tror, att de gör som hårddisk-tillverkare och anger 1 GB som 1000 MB medans systemet räknar 1 GB som 1024 MB, så innebär det att systemet tar 130 GB inklusive växelminne, och att Series S då har 465 GB, minus OS på 130 GB = 335 GB. Men vi får se. 😊

Avstängd
Skrivet av Arcadia:

Om det är som jag tror, att de gör som hårddisk-tillverkare och anger 1 GB som 1000 MB medans systemet räknar 1 GB som 1024 MB, så innebär det att systemet tar 130 GB inklusive växelminne, och att Series S då har 465 GB, minus OS på 130 GB = 335 GB. Men vi får se. 😊

Om series s har en total på 465 ser det ännu värre ut.
Xbox operativsystemet upptar 198GB (inte 130) av hårddisken vilket skulle innebära att det lämnar 267 på series s.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

12
Skriv svar