Recension – Star Wars: Squadrons

Robot
Recension – Star Wars: Squadrons

Vi sätter betyg på EA:s fjärde Star Wars-försök.

#star-wars-squadrons


Medlem

Okey. Så köpa till fullpris känns inte värt då om det är fattigt på innehåll, kanske subbar en månad på ea play pro. Tråkigt också om dom ej planerat mer innehåll.

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

Okey. Så köpa till fullpris känns inte värt då om det är fattigt på innehåll, kanske subbar en månad på ea play pro. Tråkigt också om dom ej planerat mer innehåll.

Ska sägas att detta spelet inte kostar "fullpris"; alltså 599, utan 400 kr.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Man får väl spela det här i EA Play? Rätt rimlig peng för en månad tycker jag.

Medlem

Om det ändå fanns något sätt för spelarna att själva ta fram nytt innehåll, nya kartor och spellägen... 🤔

Antar Frostbite-motorn inte klarar av sådana avancerade funktioner.

Får bli att spela detta senare p.g.a. back-loggen som vanligt. Dock är det jobbigt med multiplayer spel när man inte spelar dem från release, att komma in i ett MP spel sisådär 3-4 månader efter och försöka komma ikapp och komma upp på en nivå där man kan njuta av upplevelsen är stor. Så upplevde jag det efter att jag tog ett sommaruppehåll från Warzone, det går inte att spela längre för folk att blivit så jääääävla bra och alla mindre bra spelare som man kunde besegra har slutat spela också. Någon annan som upplever detta aber?

Medlem

Spelet ska väl i huvudsak spelas i MP? Det är väl lite som att klaga på att BF har en kort kampanj när det egentligen bara är en sorts glorifierad tutorial.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Spelet ska väl i huvudsak spelas i MP? Det är väl lite som att klaga på att BF har en kort kampanj när det egentligen bara är en sorts glorifierad tutorial.

Varför skulle spel per automatik i huvudsak spelas i MP?

Går vi till historien så ska rymdsimulatorer i huvudsak spelas i SP
SP är det svåra men att det fungerar i mp betyder väl att dogfighting fungerar bra iaf. Hade ju hoppats på något som kan stå upp mot föregångarna samt Starlancer. Får se framöver lär bli bland det första som köps när jag fått min Reverb G2

Medlem

Fattigt singleplayer, Få flerspelarlägen...

Vad finns kvar då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Slutbossen:

Spelet ska väl i huvudsak spelas i MP? Det är väl lite som att klaga på att BF har en kort kampanj när det egentligen bara är en sorts glorifierad tutorial.

Sen är det ju ingen sjukt kort singleplayer del heller?
Mäter man det mot spel som enbart har sin kampanj, typ Bioshock infinite på 11,5 timmar, Fable 1 på 12.5 timmar eller Moss 4 timmar så är det ändå helt ok.

Jämför man som du säger med till exempel BF:1 på 6.5 timmar, Titanfall 2 på 6 timmar eller Halo spelen på mellan 8 och 10 timmar så är det helt normalt.

Visst är det kort jämfört med vissa spel, men inte ovanligt kort. Speciellt inte jämfört med andra spel fokuserade kring multiplayer.

En ganska bra lista på speltider: https://howlongtobeat.com/

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Slutbossen:

Spelet ska väl i huvudsak spelas i MP? Det är väl lite som att klaga på att BF har en kort kampanj när det egentligen bara är en sorts glorifierad tutorial.

Det var väl inte kampanjens längd som kritiserades utan dess kvalitet?

Vad gäller Battlefield så brukar det väl vara same shit där? Dvs att det är kvaliteten som kritiseras och inte längden, då de flesta spelarna tycks hålla huvudkonkurrenten CoD:s kampanjer högre, medan spellängden är ungefär densamma. Men det kanske bara är något jag fått för mig, spelar inte någon av de serierna så...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska sägas att detta spelet inte kostar "fullpris"; alltså 599, utan 400 kr.

Såg det, men en månad ea kostar 149 så

Medlem
Skrivet av Shodan:

Varför skulle spel per automatik i huvudsak spelas i MP?

Går vi till historien så ska rymdsimulatorer i huvudsak spelas i SP
SP är det svåra men att det fungerar i mp betyder väl att dogfighting fungerar bra iaf. Hade ju hoppats på något som kan stå upp mot föregångarna samt Starlancer. Får se framöver lär bli bland det första som köps när jag fått min Reverb G2

Om ett spel utvecklas för att till större del vara ett MP-spel så måste man ju ta just ta hänsyn till den aspekten. Ingen säger eller har sagt att det per automatik ska spelas i MP. Men om det största nöjet och materialet finns att hämta i MP och man aktivt väljer bort det så får man ju en tunnare upplevelse.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Sen är det ju ingen sjukt kort singleplayer del heller?
Mäter man det mot spel som enbart har sin kampanj, typ Bioshock infinite på 11,5 timmar, Fable 1 på 12.5 timmar eller Moss 4 timmar så är det ändå helt ok.

Jämför man som du säger med till exempel BF:1 på 6.5 timmar, Titanfall 2 på 6 timmar eller Halo spelen på mellan 8 och 10 timmar så är det helt normalt.

Visst är det kort jämfört med vissa spel, men inte ovanligt kort. Speciellt inte jämfört med andra spel fokuserade kring multiplayer.

En ganska bra lista på speltider: https://howlongtobeat.com/

Kort / lite innehåll / dåligt innehåll, det jag menar med att t.ex jämföra med BF är att det känts som att de tryckt in en kampanj bara för att. Kampanjerna i BF har alltid fått fruktansvärt medelmåttiga betyg just för att spelets huvudfokus är MP.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Avstängd

Och xbox utan en stor del av spelet igen. Dock denna gång helt och hållet Microsofts egna fel.

Väldigt nöjd med Playstation


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

tack för recensionen! trodde inte det skulle bli någon =D ... rättvist betyg gav ni med! har ej spelat multiplayer än. men singelplayer är en 3a helt klart!

Medlem

Hmmm hovrat med fingret över ’lägg i korg’ knappen ett par dagar nu, tyvärr är jag helt ointresserad av MP läget, det är SP som gäller för mig när det gäller denna typ av spel. Alternativt ett ’utfläskat’ COOP/PvE läge. Hoppas dom bygger på spelet med DLC’s som dels tillåter att folk kan skapa scenarion i ’workshopen’ (Steam), och ett mer utarbetat SP/COOP, läge. Allt detta fokus på PvP börjar göra mig irriterad.

Det blir inget köp i nuläget...

Ambassadör
Xbox

De planerar alltså inte att släppa mer innehåll till spelet alls? Ok, ja nä då får det bli reabacken framöver någon gång.


signatur

Jump in.

Medlem

"Trots den nya filmtrilogin och den hutlöst populära Mandalorian"

Ja, detta fattar jag inte alls. Jag har tittat igenom mandalorian efter att radiokanalen p1:s kulturjornalist höjt denna serien till skyarna. Jag tänkte för mej själv att om till och med de från p1 tycker den serien är grymt bra så måste jag se den då det kan betyda något annat än bara ytliga effekter.

Ärligt talat... det ända den serien har är special-effekter. Ett magrare manus får man leta efter. Och avsnitten borde vara minst 30 minuter längre styck för att få lite mer djup i avsnitten. Man hinner inte lära känna en ända av karaktärerna ordentligt.

Eller så är inte mandalorian gjorda för oss äldre och satsar på en publik upp till 15 år...


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Man får hoppas att denna Star Wars trend renderar även i en skjutare á la Dark Forces och/eller Republic Commando.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

@bastard

Är du ny recensent för FZ, El Bastardo? Eller är detta en medlemsrecension? Tack för texten iaf. Bra jobbat.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

@bastard

Är du ny recensent för FZ, El Bastardo? Eller är detta en medlemsrecension? Tack för texten iaf. Bra jobbat.

Tack! Jag är nygammal här på FZ. Tror jag skrev min första recension här på FZ 2003 nån gång.

Medlem

På tiden att ea förlorar sitt monopol någon gång.

Medlem

Galet kul i vr med hotas. Älskar det.

Medlem

Väntar tills nån rea, bara sp jag är ute efter ändå.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

"Trots den nya filmtrilogin och den hutlöst populära Mandalorian"

Ja, detta fattar jag inte alls. Jag har tittat igenom mandalorian efter att radiokanalen p1:s kulturjornalist höjt denna serien till skyarna. Jag tänkte för mej själv att om till och med de från p1 tycker den serien är grymt bra så måste jag se den då det kan betyda något annat än bara ytliga effekter.

Ärligt talat... det ända den serien har är special-effekter. Ett magrare manus får man leta efter. Och avsnitten borde vara minst 30 minuter längre styck för att få lite mer djup i avsnitten. Man hinner inte lära känna en ända av karaktärerna ordentligt.

Eller så är inte mandalorian gjorda för oss äldre och satsar på en publik upp till 15 år...

The Mandalorian känns som ett spel.
Han får sin quest och utför den, för att sedan återvända och få en ny rustningsdel...

Är lite kluven när det gäller serien, den är ok för att vara en serie, men det är ingen wowkänsla där.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

De planerar alltså inte att släppa mer innehåll till spelet alls? Ok, ja nä då får det bli reabacken framöver någon gång.

Är ju skön stil om inget annat, typ "vi skiter om spelet bli populärt eller sågat, vi har gått vidare i livet, så borde ni med!".

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

På tiden att ea förlorar sitt monopol någon gång.

Och vilket monopol är du tänkte på då?

Medlem

Så inga problem med VR i testet?

Kan inte få bort stutter när man svänger i VR, så det är ospelbart just nu.
Väldigt många fler med samma problem.

Är det någon snöbana med? Hoth typ

123
Skriv svar