När allt blir politik

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Vem som helst kan bli president, så det är nog inte så underligt att det är en clownfiesta.

Alla kan bli allt i denna värld utom kung, drottning eller kejsare.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av waeress:

För att vara lite on-topic kan jag hålla med lite här. Även om jag upplever det som att det inte bara har att göra med att man växer upp, då många vuxna inte heller förstår hur politik genomsyrar allt i samhället. Att diskussionerna om det är synliga för alla som vill är det nya.

Det stämmer att idag kan vem som helst yttra sig så det syns och hörs mha teknologin. Folk är nog varken dummare eller smartare idag. Den stora skillnaden är att för 50 år sedan fanns inte möjligheten att ventilera åsikter så det hördes bortom armlängds avstånd, på gott och ont.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Nej det är inget lands politik av det jag uppfattat efter att ha läst en massa och kikat en del debatter, som finns tillgängliga.

Men jänkarna tar priset, det handlar ju ingenting om frågorna utan om vem som kan attackera den andre på vidrigast sätt.

Medans i Sverige handlar det om utfrysning, försök att demonisera och ignorera motståndare/problem helt och hållet. Sveriges politiker är under all kritik.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Medans i Sverige handlar det om utfrysning, försök att demonisera och ignorera motståndare/problem helt och hållet. Sveriges politiker är under all kritik.

Det beskriver ju även USA, nu mer än någonsin.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det var ju nån på FZ som gav ett spel dåligt betyg pga kön eller liknande.
Sjukt.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Klart man får det, jag är inte särskilt imponerad av nån politiker just nu.
Nån du tycker gör ett bra jobb?

Får man? Du satte en etikett på mig på en gång. Så nej, tror inte det. Ganska barnsligt av dig.

Nej, ingen politiker gör ett bra jobb, minst av alla regeringen.


signatur

I drank what?

Medlem

Jonas sjösted är väl ändå ok


signatur

Allätare

Medlem

Tycker att FZ i sitt skrivande ändå är neutrala i sina spel skriverier.

Tror det blir mest politiserat på forum/sajter där publiken mest kommer från ställen som är väldigt just poliserade typ Amerikat.

Sen att det finns människor som vill just dra saker till politik så fort något inte överensstämmer med deras syn på världen är ju en annan femma.
Ta typ Dotnods spel, skulle aldrig ta i dom med tång, inte för att själva spelen är dåliga men dom har en tendens att snacka om saker som känns kanske lite för tunga för spel känner jag, man blir lite obekväm när det händer saker som man inte alls kan relatera
till.

Känns lite kulturen i P1.

Medlem

Största problemet är att folk inte accepterar att det finns andra som tycker annorlunda.
Spontant känns det att det som tillhör vänster har svårast att acceptera oliktänkande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Största problemet är att folk inte accepterar att det finns andra som tycker annorlunda.
Spontant känns det att det som tillhör vänster har svårast att acceptera oliktänkande.

Tycker varken vänster eller höger har särskilt lätt för att acceptera oliktänkande.

Försökte minnas ett citat från serien Vita Huset, nåt i stil med "Det finns ingen gräns för den avsky extremhögern har för vänster eller den brist på respekt som extremvänstern har för högern". Nåt sånt.

Har för mig att det var ett specialavsnitt efter 9/11. Istället för att köra avsnitt 1 gjorde man ett nytt separat avsnitt som handlar om just terrorism. Ett riktigt bra avsnitt men det var längesen jag såg det.

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Tycker varken vänster eller höger har särskilt lätt för att acceptera oliktänkande.

Försökte minnas ett citat från serien Vita Huset, nåt i stil med "Det finns ingen gräns för den avsky extremhögern har för vänster eller den brist på respekt som extremvänstern har för högern". Nåt sånt.

Har för mig att det var ett specialavsnitt efter 9/11. Istället för att köra avsnitt 1 gjorde man ett nytt separat avsnitt som handlar om just terrorism. Ett riktigt bra avsnitt men det var längesen jag såg det.

Ja visst kan det vara så.
Det är bara vad jag känner, självklart kan nån annan känna tvärt om eller som du lika illa båda hållen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Tycker varken vänster eller höger har särskilt lätt för att acceptera oliktänkande.

Fast vänstern har inga godtagbara perspektiv att sätta sig in i längre. Tycka synd om kriminella, hävda att alla är lika värda och hata sin egen kultur och sitt eget folk, och särskilt vita män, är inte gångbara perspektiv eller idéer att visa förståelse för.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Fast vänstern har inga godtagbara perspektiv att sätta sig in i längre. Tycka synd om kriminella, hävda att alla är lika värda och hata sin egen kultur och sitt eget folk, och särskilt vita män, är inte gångbara perspektiv eller idéer att visa förståelse för.

Kränkt vit man som röstar på SD? Noted.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Kränkt vit man som röstar på SD? Noted.

Tack för att du också omedelbart ger exempel på hur obefintligt det alltid är med argument från vänstern. De tror att ”Hahaha”, hån, rasistanklagelser och smilies duger som svar på all kritik. Detta för att ni fullständigt saknar argument som har någon verklighetsförankring.
Hur kan ni inte känna det själva till slut?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Paddington:

Tack för att du också omedelbart ger exempel på hur obefintligt det alltid är med argument från vänstern. De tror att ”Hahaha”, hån, rasistanklagelser och smilies duger som svar på all kritik. Detta för att ni fullständigt saknar argument som har någon verklighetsförankring.
Hur kan ni inte känna det själva till slut?

Det är ju du som lägger ribban när du sätter dig i sandlådan och börjar skvätta. Klart någon med samma mentala nivå som dig själv (men på vänstersidan) då får för sig att skvätta tillbaka.

Oerhört låg nivå på "diskussionen" i den här tråden. Bara massa menlös pajkastning. En högstadievariant av den amerikanska presidentdebatten härom natten.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Tack för att du också omedelbart ger exempel på hur obefintligt det alltid är med argument från vänstern. De tror att ”Hahaha”, hån, rasistanklagelser och smilies duger som svar på all kritik. Detta för att ni fullständigt saknar argument som har någon verklighetsförankring.
Hur kan ni inte känna det själva till slut?

Du är ju ett självklart exempel på.. vad du försöker måla mig som?

Håller med Sisyr, även fast jag inte precis försöker göra det bättre med mina kommentarer.

Är ju så sjukt uppenbart vad för sorts personer vissa är, på sättet de skriver medans de försöker bete sig som att de är så mycket bättre än andra.

C64
Medlem

En gärningsman Skjuter en vaktmästare till döds vem vet hur många år han har betalat skatt till Gärningsmannen som dödade honom Sen är det synd om gärningsmannen !!?
Snälla förklara Varför är det så synd om gärningsmannen ???

Skägg.
10 Chambers

Det börjar bli lite för mycket jobb att hålla reda på den här tråden så vi låser den.


signatur
Skriv svar