Medlem
Kontroll till PC?

Vilken typ utav kontroll använder ni när ni spelar på eran datormaskin? Mus och tangentbord räknas alltså inte!


signatur

Allätare

Medlem

Använder min PS4 kontroller till PC när jag spelar spel som gör sig bäst med kontroller.

Medlem

Xbox one-kontroller här

phi
Medlem

Xbox One Elite-kontroll.

Farornas Konung

Använder en Razer Wolverine som är trådbunden.

Medlem

ps4, perfekt för mina små barn-fingrar.

Medlem

xbox 360 kontroll, en rosa!


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Också en xbox 360 kontroll, med trådlös usb-adapter

Medlem

Xbox One Elite-kontroll.

Inaktiv

En grå Xbox One kontroll, trådlös men får använda sladd nu efter att nån Windows uppdatering sabbade något med bluetooth..

Medlem

Har flertalet Xbox 360 kontroller som vi använder.
Men dom tillverkas inte mer och jag vet inte om Xbox 360 kontrollerna från wish är nått att ha så man får väll börja köra med Xbox series x kontrollera när 360 kontrollerna är slut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En trådlös Xbox One kontroll, men får nog köpa en ny snart då A-knappen funkar lite när den själv vill.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Brukar använda en PS4-dosa. Skulle dock vilja hitta en sjyst trådad kontroll för en billig slant. Köpte en Logitech F310 för ett tag sen, men herrejävlar vilken otroligt kass dosa på alla sätt och vis, helt oanvändbar. Synd att man inte kan hitta en trådad Xbox 360 dosa nånstans.

Medlem

PS4 kontroll.

Funkar grymt med Steam big screen.
Även testat att länka in ett Epic till Steam (remnant)
Funkade perfekt.
Blåtand mellan pc och kontroll.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

En trådlös Xbox One kontroll, men får nog köpa en ny snart då A-knappen funkar lite när den själv vill.

samma här, använder också en Xbox One dosa (använder den trådat dock, orka trixa med batterier +att jag har nog ingen Bluetooth i min statinära) och min A knapp e lite glapp ibland också.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Brukar använda en PS4-dosa. Skulle dock vilja hitta en sjyst trådad kontroll för en billig slant. Köpte en Logitech F310 för ett tag sen, men herrejävlar vilken otroligt kass dosa på alla sätt och vis, helt oanvändbar. Synd att man inte kan hitta en trådad Xbox 360 dosa nånstans.

Xbox one dosorna funkar med en vanlig Mini USB.. kan va värt o kolla på.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Zymac:

Xbox one dosorna funkar med en vanlig Mini USB.. kan va värt o kolla på.

Ja jo, det är jag medveten om, men har gått igenom ett par kablar till PS4 kontrollen då det alltid börjar glappa efter eget ett tag i dessa micro-usb kablar. Kör nu via bluetooth då jag tröttnade.

Hade ju en 360-dosa förrut som aldrig hade något glapp så hade velat hitta nåt liknande med ordentlig sladd. Hade nog prövat på en Xbox One-dosa, men har läst om samma problem där med glappande micro-usb så det orkar jag inte ens chansa på.

Medlem
Skrivet av Zymac:

samma här, använder också en Xbox One dosa (använder den trådat dock, orka trixa med batterier +att jag har nog ingen Bluetooth i min statinära) och min A knapp e lite glapp ibland också.

Xbox one dosorna funkar med en vanlig Mini USB.. kan va värt o kolla på.

Knapparna är sjukt enkla, bara en plastbit på membrangummi. Ta isär kontrollen och rengör från allt plastdamm så funkar den nog igen.

Micro usb slutar att fungera efter ett tag om man har det i när man spelar så satsa på trådlös adapter eller Bluetooth direkt .

Medlem
Skrivet av pacc:

Knapparna är sjukt enkla, bara en plastbit på membrangummi. Ta isär kontrollen och rengör från allt plastdamm så funkar den nog igen.

Jepp har gjort det, gjorde ingen skillnad. tror mer den är sliten.

Skrivet av pacc:

Micro usb slutar att fungera efter ett tag om man har det i när man spelar

Errrhm.. nä, inget fel på den efter 4? års användning med den konstant ikopplad, Inte ens antydan till glapp i kontakten heller så det påståendet stämmer inte alls. Men å andra sidan sitter jag inte o viftar med kontrollen som nån sockerhög överstimulerad tonåring heller.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Xbox One Elite v1. Innan det körde jag en vanlig Xbox One kontroll och innan det en Xbox 360 kontroll. Gillar hur de sitter i handen och de funkar flawlessly med Windows 10.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent
Skrivet av Lasrod:

Använder min PS4 kontroller till PC när jag spelar spel som gör sig bäst med kontroller.

Skrivet av utemoewbel:

ps4, perfekt för mina små barn-fingrar.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Brukar använda en PS4-dosa. Skulle dock vilja hitta en sjyst trådad kontroll för en billig slant. Köpte en Logitech F310 för ett tag sen, men herrejävlar vilken otroligt kass dosa på alla sätt och vis, helt oanvändbar. Synd att man inte kan hitta en trådad Xbox 360 dosa nånstans.

Skrivet av Kaffeglass:

PS4 kontroll.

Funkar grymt med Steam big screen.
Även testat att länka in ett Epic till Steam (remnant)
Funkade perfekt.
Blåtand mellan pc och kontroll.

Hur fixar ni till så PS4 dosa går att använda på ett smidigt sätt (trådlöst)? Senast jag försökte var det verkligen inte plug and play och jag ledsnade på att få det att fungera.

Jag kör med en X-box dosa, men endast för att det fungerar så smidigt - skulle hellre köra med PS4 dosa.

Medlem

Xbox One dosa. Ska uppgradera till en Xbox Series eller PS5 när de släpps men har inte bestämt mig vilken än.

Kör med Nintendo Switch Pro Controller. Trådlöst med en 8bitDo-adapter. Helnöjd!

CTI
Medlem

Xbox 360 kontroller när det passar, har en trådad och en trådlös.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Xbox One kontroller.

Medlem

Jag kör xbox one kontroller, fungerar utmärkt!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

använder också en xbox one kontroll
Och givetvis mus och tagenbord när de krävs


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Shadee:

Hur fixar ni till så PS4 dosa går att använda på ett smidigt sätt (trådlöst)? Senast jag försökte var det verkligen inte plug and play och jag ledsnade på att få det att fungera.

Jag kör med en X-box dosa, men endast för att det fungerar så smidigt - skulle hellre köra med PS4 dosa.

Jag kör med blåtanden till steamlinken, om sitter jag vid datorn kör jag med sladd och DS4.

Medlem

Kör med trådad xbox 360.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Hur fixar ni till så PS4 dosa går att använda på ett smidigt sätt (trådlöst)? Senast jag försökte var det verkligen inte plug and play och jag ledsnade på att få det att fungera.

Jag kör med en X-box dosa, men endast för att det fungerar så smidigt - skulle hellre köra med PS4 dosa.

Finns program/drivrutin för den att bete sig, eller synas, som en xbox-dosa

Medlem

PS4-kontrollen till allt. Trådlös med den officiella dongeln. Plug and play för steam. Wowmapper funkar bra. DS4 windows för spel utan stöd.

Finns säkert bättre, men det är bekvämt att använda samma på PC och konsol. Provade faktiskt en Elite V2, som är en jättefin dosa, men bytte tillbaka.

1
Skriv svar