Playstation 5 visas upp imorgon

Dex
Medlem
Playstation 5 visas upp imorgon

Playstation 5 kommer visas upp imorgon från en hel drös Japanska youtubers vid 10 tiden om jag har räknat rätt.

Jag har dock ingen aning om det är på japanska eller engelska, men om inget annat så får man kanske se lite från User Interface osv.

All credit för detta går till @tyvar1 som länkade allt detta i den stora megatråden på Sweclockers, men tänkte det kunde kanske vara kul och prata om det här på FZ också.

https://www.sweclockers.com/forum/post/18641426

Medlem

Viktigt att ha en mask i en video.

Ska bli intressant dock.

Medlem
Medlem

Kommer kika på detta ikväll tack för tipset

Medlem

Vid 11-tiden idag söndag!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Viktigt att ha en mask i en video.

Ska bli intressant dock.

Bra att föregå med gott exempel?


signatur

Niet.

Medlem

Rädd att det bara blir Astrobot playroom och inget annat.

Dex
Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Rädd att det bara blir Astrobot playroom och inget annat.

Nog väldigt sannolikt tyvärr att det bara blir så.

Medlem

Astrobot - Sååååå spännande Väldigt roliga spel, men knappast vad vi vill se just nu från PS5....

Dex
Medlem
Skrivet av Sveakungen:

Astrobot - Sååååå spännande Väldigt roliga spel, men knappast vad vi vill se just nu från PS5....

Den ena visade Godfall innan och visar Devil May Cry nu. Inget speciellt nytt dock.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Rädd att det bara blir Astrobot playroom och inget annat.

Ja, det lär bli (Edit: är redan) liknande det som Keighley fick göra.

Hade det varit några större avslöjanden hade det marknadsförts internationellt på något sätt.

Dex
Medlem
Skrivet av Margy:

Ja, det lär bli liknande det som Keighley fick göra.

Hade det varit några större avslöjanden hade det marknadsförts internationellt på något sätt.

Ja precis. Jag hade hoppats på lite mer än Astro och Godfall, men som du säger så hade det marknadsförts mer utanför Japan då.

Men kommer väl snart förhoppningsvis.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Viktigt att ha en mask i en video.

Ska bli intressant dock.

Japanare har masker med eller utan corona de haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

En positiv sak är att konsolen tydligen inte hörs och är kall vid beröring efter lång tids spelande.

Medlem

Kommer det komma någon Playstation bunduru?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Viktigt att ha en mask i en video.

Ska bli intressant dock.

Klippen är nog filmade samtidigt i en studio som Sony har. Så nog varit kö, sen har man fått sina 15 min att filma. Märker ju det att dom inte fått filma konsolen, utan bara kontrollen, sig själva och gameplay.

Dex
Medlem
Skrivet av Margy:

En positiv sak är att konsolen tydligen inte hörs och är kall vid beröring efter lång tids spelande.

Ah sa dom det? Riktigt skönt! Var lite orolig med tanke på hur PS4:an var.... Men man anade ju att det skulle bli så efter all kritik PS4:an fick, men man kan ju aldrig vara säker

Medlem
Skrivet av Margy:

En positiv sak är att konsolen tydligen inte hörs och är kall vid beröring efter lång tids spelande.

Var de ett tungdrivet "nextgen" spel som kördes vid testet? (har ej sett videorna eftersom jag inte förstår japanska)

Medlem
Skrivet av Håkan:

Klippen är nog filmade samtidigt i en studio som Sony har. Så nog varit kö, sen har man fått sina 15 min att filma. Märker ju det att dom inte fått filma konsolen, utan bara kontrollen, sig själva och gameplay.

Fast en av dom filmade konsolen och visade upp hur stor den är


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Dex
Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Var de ett tungdrivet "nextgen" spel som kördes vid testet? (har ej sett videorna eftersom jag inte förstår japanska)

Dom spelade Godfall iallafall, men är svårt och säga om det är tungdrivet. Men det är ju ett nextgen spel åtminstone.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Var de ett tungdrivet "nextgen" spel som kördes vid testet? (har ej sett videorna eftersom jag inte förstår japanska)

Rapporterna om temperatur kommer tydligen från speltidningarna/sajterna Dengeki och 4Gamer.

Jag förstår inte heller språket men de enligt de som kan så säger den ena att konsolen är kall/sval efter 80 minuter och den andra att den håller 30 grader efter två timmar.

Jag antar att de spelat Astrobot's Playroom, Godfall och DMC5 Special Edition som de andra.

Edit: Jag såg just en tråd på ResetERA som handlar just om detta där det säkert skrivs mer/bättre.

https://www.resetera.com/threads/ps5-is-very-silent-according...

Möjligen är det rummet som höll en temperatur på 30 grader?

Medlem
Skrivet av Margy:

Rapporterna om temperatur kommer tydligen från speltidningarna/sajterna Dengeki och 4Gamer.

Jag förstår inte heller språket men de enligt de som kan så säger den ena att konsolen är kall/sval efter 80 minuter och den andra att den håller 30 grader efter två timmar.

Jag antar att de spelat Astrobot's Playroom, Godfall och DMC5 Special Edition som de andra.

Edit: Jag såg just en tråd på ResetERA som handlar just om detta där det säkert skrivs mer/bättre.

https://www.resetera.com/threads/ps5-is-very-silent-according...

Möjligen är det rummet som höll en temperatur på 30 grader?

Verkar ju lovande då.

Medlem

Klippen måste vara fake, har försäkrats om att PS5 är stor som en TV genom extremt realistiska renderingar här på forumet.

Avstängd

Ps5 tycker jag ser mycket snyggare ut irl än renderingarna vi sett tidigare.
För xbox är det tvärtom. Snygga renders men fulare irl


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Ps5 tycker jag ser mycket snyggare ut irl än renderingarna vi sett tidigare.
För xbox är det tvärtom. Snygga renders men fulare irl

Woot, har du sett båda irl? Lite avis, har bara sett dem på bild


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Är det en devkit som står igång under bordet? Nja, verkar vara något med ljus och sånt.

Blir intressant när riktiga testare får tag på den. Den verkar inte redo för det än.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Är det en devkit som står igång under bordet? Nja, verkar vara något med ljus och sånt.

Blir intressant när riktiga testare får tag på den. Den verkar inte redo för det än.

Inte redo? Det måste den väl ändå vara?

Avstängd
Skrivet av Issue:

Woot, har du sett båda irl? Lite avis, har bara sett dem på bild

Menar såklart hur dom ser ut i verkligheten på bild jämfört med renderingar


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Idest inte kolla hela klippen. Men det mest underhållande var hur lustiga japaner är när dom spelar.

"Ååååhhhååååååå!!" "Hiaghgh!" "Stön"

Sen vad var grejen med den "animerade lilla flickan".
Gissar att det är en man bakom karaktären

🤣🤣🤣


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Viktigt att ha en mask i en video.

Ska bli intressant dock.

Det är ett gäng personer i samma rum där videon spelas in.
Ser inte problemet?

Skrivet av SunShine:

Japanare har masker med eller utan corona de haha.

Japanerna är väldigt respektfulla mot andra så de använder masker när de känner sig krassliga för att andra inte ska bli smittade. Maskrutinerna har säkerligen något att göra med hur japanerna lyckats hantera Covid-19 så effektivt hittills.

12
Skriv svar