Fall Guys andra säsong börjar 8 oktober

Robot
Fall Guys andra säsong börjar 8 oktober

Nya banor, nya utstyrslar och nya snöpliga sätt att förlora på.

#Fall-guys


Inaktiv

Något om att man får behålla poängen och kronorna man samlat ihop?
Sitter på över 10,000 poäng och 5 kronor, inget man vill ska försvinna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_176162:

Något om att man får behålla poängen och kronorna man samlat ihop?
Sitter på över 10,000 poäng och 5 kronor, inget man vill ska försvinna.

Jo det gör man nog. Ändra som börjar om från början är själva passet, eller snarare att första försvinner och nummer två läggs in.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

Känns som att det här spelet dog lite när Among Us från ingenstans blev superpopulärt. Lyckades de någonsin få bukt med fuskarna?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Känns som att det här spelet dog lite när Among Us från ingenstans blev superpopulärt. Lyckades de någonsin få bukt med fuskarna?

"Dog och "Dog". Brukar ju oftast vara så att förstaplatsen brukar vara betydligt större än andra i spel och övriga samhället.

Gnällkuk
Skrivet av employed:

"Dog och "Dog". Brukar ju oftast vara så att förstaplatsen brukar vara betydligt större än andra i spel och övriga samhället.

Jo, det är ju populärt fortfarande så klart men de har tappat mer än hälften av sin spelarbas och är på en nedåtgående trend.
Jag förstod absolut noll av din andra mening.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jo, det är ju populärt fortfarande så klart men de har tappat mer än hälften av sin spelarbas och är på en nedåtgående trend.
Jag förstod absolut noll av din andra mening.

Finns gott om spel som tappat hälften av sin spelarbas. Det betyder knappast att de är "döda".

Andra meningen syftar på att de som är på första plasten oftast är betydligt större än tvåan i popularitet och inkomst.
Typ
Britney vs Christina Aguilera
Tiger Woods vs alla andra
Usian Bolt vs alla andra
Prispengar i diverse turneringar
Guld vs Silver

Medlem

Finns det local Coop än?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Jo, det är ju populärt fortfarande så klart men de har tappat mer än hälften av sin spelarbas och är på en nedåtgående trend.
Jag förstod absolut noll av din andra mening.

Källa? Notera att man inte ska räkna direkt efter Twitch-tittare och tänka att spelarbasen är samma - tyvärr gör många det.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Källa? Notera att man inte ska räkna direkt efter Twitch-tittare och tänka att spelarbasen är samma - tyvärr gör många det.

Det skulle jag se som en indikation, men knappast något annat


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av employed:

Finns gott om spel som tappat hälften av sin spelarbas. Det betyder knappast att de är "döda".

Andra meningen syftar på att de som är på första plasten oftast är betydligt större än tvåan i popularitet och inkomst.
Typ
Britney vs Christina Aguilera
Tiger Woods vs alla andra
Usian Bolt vs alla andra
Prispengar i diverse turneringar
Guld vs Silver

Har aldrig påsått att det är dött, jag sa att det dog lite vilket jag vidhåller att det gjorde.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Det skulle jag se som en indikation, men knappast något annat

https://i.imgur.com/auVYi0S.png

Kan vara värt att påpeka också att nya säsongen släpps om några dagar. Fortnite har liknande "problem" där folk inte lirar lika mycket slutet av en säsong när de redan låst upp allt via deras battle pass. Folk spelar för att vinna och ha kul, men också för att kunna låsa upp mer skins osv.

Om något ska det bli intressant att se hur många spelare som kommer tillbaka när uppdateringarna kommer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan vara värt att påpeka också att nya säsongen släpps om några dagar. Fortnite har liknande "problem" där folk inte lirar lika mycket slutet av en säsong när de redan låst upp allt via deras battle pass. Folk spelar för att vinna och ha kul, men också för att kunna låsa upp mer skins osv.

Om något ska det bli intressant att se hur många spelare som kommer tillbaka när uppdateringarna kommer.

Så är det ju förstås, men tappet på spelare är lite mer än bara avmattning av säsong Nu kommer det nog studsa upp igen när den nästa går live, men momentumet känns helt borta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Var rätt anti-klimax tycker jag. Säsong 2 består mest av samma banor man redan kört. Trodde verkligen de skulle ge oss en massa nya banor så alla hamnade på samma nivå igen. Och att de inte tog bort "don't fall off" är för mig en gåta. Den är så jävla tråkig och den kan hålla på i evigheter ibland för den är för lätt.
Det är banan med de här massiva hjulen som snurrar sakta åt olika håll som man ska håll sig kvar på.
Den tar oftast slut för att andra folk börjar sabotera för andra så de trillar av.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar