PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av njutarn:

De har ju denna sida som någon tidigare länkade till, dock vet jag inte hur man hittar till den sidan utan direktlänk 😀.
Men denna innehåller ganska bra info kring PS5 i alla fall.
https://www.webhallen.com/se/campaign/8587-Vanliga-fragor-och...

Ah den var ju bra, synd att de gömt den bara

Medlem
Skrivet av njutarn:

De har ju denna sida som någon tidigare länkade till, dock vet jag inte hur man hittar till den sidan utan direktlänk 😀.
Men denna innehåller ganska bra info kring PS5 i alla fall.
https://www.webhallen.com/se/campaign/8587-Vanliga-fragor-och...

Död länk tyvärr!

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Död länk tyvärr!

Vågar man hoppas på nåt nytt snart kanske, länken funkade förut


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

hah den funkade för en timme sen, spammade vi sönder sidan ? hoppas det betyder att de har ny info på G

Medlem

Ja vi får hoppas på att de håller på att uppdatera den 😀 för länken funkade som sagt för nån timme sedan.

Medlem

Ginza säljer ps5 för 5695:-. Iofs får man betala direkt och ”obekräftat leveransdag”

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ginza säljer ps5 för 5695:-. Iofs får man betala direkt och ”obekräftat leveransdag”

Bra tips. Ginza är ändå en seriös sida som funnits i många år så den känns okej att handla från. Man kan ta 14 dagars faktura med Qliro om man inte vill ligga ute med pengarna under tiden man väntar. Men frågan är nu varför den är billigare än hos andra aktörer?

Medlem

@strangelove Det är kanske det riktiga priset inet har pratat om? Men som folk har nämnt i tråden går ÅF inte ner i pris för att den säljer slut ändå.
idk

Medlem
Skrivet av Lokander:

@strangelove Det är kanske det riktiga priset inet har pratat om? Men som folk har nämnt i tråden går ÅF inte ner i pris för att den säljer slut ändå.
idk

En justering nedåt i pris till nivån Ginza har satt lär nog komma först nästa år om den ens kommer

Medlem

Jag la en beställning mot postförskott på ginza utifall webhallen inte kan leverera så skadar det ju inte.
Webhallen kör inte med prismatchning, men ni som köpt av typ elgiganten borde väl kunna prismatcha mot ginza?

Medlem

Ska man boka på Mediamarkt ? eller finns det bättre ställen att förhandsboka för att få så tidigast som möjligt ?

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Ska man boka på Mediamarkt ? eller finns det bättre ställen att förhandsboka för att få så tidigast som möjligt ?

Blir ju svårt att få innan 19 nov, och har du inte bokat än så är ju 2020 ganska uteslutet

Medlem

"
Webhallen Support
10:40 (för 18 minuter sedan)
till mig

Hej,

Tyvärr har vi inget bekräftat ankomstdatum för denna produkt från vår leverantör.
Våra inköpare är i ständig kommunikation med våra leverantörer men ibland tar det ett tag för oss att få ett bekräftat eller ett preliminärt ankomstdatum.

Så fort vi får ett svar kommer vi uppdatera saldosektionen på produktsidan.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Wilmer B

Webhallens kundtjänst"

Så lät det från Webhallen idag, inget nytt med andra ord

Medlem

Och såhär låter det från Ginza, är det bara de stora drakarna som tar allt? Mediamarkt och Elgiganten tänker jag närmast på:

"Vi kommer tyvärr inte att få några PS5-enheter till releasen 19/11. Vi har i nuläget inte
fått besked exakt leveransbesked om när vi kommer att få in PS5."

Låter min ginza-order ligga kvar trotsallt, kan ju ändå bli intressant med tanke på lägre pris, om man ändå inte får nått från webhallen vid release.

Medlem

Borde ju gå att få information ifrån Nordisk Film som är distributör för PS5 i Sverige. De borde ju veta vad de ska tilldela alla olika butiker.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

"
Webhallen Support
10:40 (för 18 minuter sedan)
till mig

Hej,

Tyvärr har vi inget bekräftat ankomstdatum för denna produkt från vår leverantör.
Våra inköpare är i ständig kommunikation med våra leverantörer men ibland tar det ett tag för oss att få ett bekräftat eller ett preliminärt ankomstdatum.

Så fort vi får ett svar kommer vi uppdatera saldosektionen på produktsidan.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Wilmer B

Webhallens kundtjänst"

Så lät det från Webhallen idag, inget nytt med andra ord

Alltså helt andra uppgifter än vad @Moonglow fick, där de sa att de lovade oss svar igår eller idag.

Medlem

Någon som fått bekräftelse från CDON angående PS5/XSX?

Medlem
Skrivet av AlfaBlommaN:

Alltså helt andra uppgifter än vad @Moonglow fick, där de sa att de lovade oss svar igår eller idag.

yup tyvärr så.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Någon som fått bekräftelse från CDON angående PS5/XSX?

Jag mailade just CDON och frågade och fick till svar att jag ska få den på releasedagen. Bokade PS5 digital 17/9.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

"
Webhallen Support
10:40 (för 18 minuter sedan)
till mig

Hej,

Tyvärr har vi inget bekräftat ankomstdatum för denna produkt från vår leverantör.
Våra inköpare är i ständig kommunikation med våra leverantörer men ibland tar det ett tag för oss att få ett bekräftat eller ett preliminärt ankomstdatum.

Så fort vi får ett svar kommer vi uppdatera saldosektionen på produktsidan.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Wilmer B

Webhallens kundtjänst"

Så lät det från Webhallen idag, inget nytt med andra ord

Ps5 eller Xbox ?

Medlem

Förhandsbokade både Playstation 5 och Xbox Series X igårkväll. Mediamarkt berättade att jag skulle få Xbox Series X i December och Playstation 5 under kvartal 1 2021

Medlem

Var precis i kontakt med Webhallen igen. Frågade om det där mailet dom lovat skulle skickas ut nu i 2 veckors tid. Fick till svar att "vet att det kommer skickas ut mail till de som förbokat men vet inte när" Detta gäller PS5.

Frågade även hur andra återförsäljare kan meddela sina kunder nu om dom får den i första eller andra leveransen. Fick bara till svar "det är ingen info jag har"

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Var precis i kontakt med Webhallen igen. Frågade om det där mailet dom lovat skulle skickas ut nu i 2 veckors tid. Fick till svar att "vet att det kommer skickas ut mail till de som förbokat men vet inte när" Detta gäller PS5.

Frågade även hur andra återförsäljare kan meddela sina kunder nu om dom får den i första eller andra leveransen. Fick bara till svar "det är ingen info jag har"

Intressant. Sjukt ändå, snart 1 månad kvar till release och de verkar fortfarande veta extremt lite.

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Var precis i kontakt med Webhallen igen. Frågade om det där mailet dom lovat skulle skickas ut nu i 2 veckors tid. Fick till svar att "vet att det kommer skickas ut mail till de som förbokat men vet inte när" Detta gäller PS5.

Frågade även hur andra återförsäljare kan meddela sina kunder nu om dom får den i första eller andra leveransen. Fick bara till svar "det är ingen info jag har"

Du har alltså varit i kontakt med de 3 ggr på typ 1,5 vecka nu? Vad förväntar du dig att få för annorlunda svar från gång till gång? De säger väl mer när de vet något?

Inaktiv
Skrivet av laban005:

Du har alltså varit i kontakt med de 3 ggr på typ 1,5 vecka nu? Vad förväntar du dig att få för annorlunda svar från gång till gång? De säger väl mer när de vet något?

Låt han kontakta dem om han vill ?

Sen att du väljer att inte göra det, good for you. Men att påpeka att han inte ska kontakta dem är bara fel. Jobbar du eventuellt på webhallen ?

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Låt han kontakta dem om han vill ?

Sen att du väljer att inte göra det, good for you. Men att påpeka att han inte ska kontakta dem är bara fel. Jobbar du eventuellt på webhallen ?

När sa jag att han inte fick det? Undrar bara vad som kan tänkas ändras från strax innan en helg till strax efter en helg utan att de kommunicerat nåt officiellt. Alla vill väl veta men tror inte tjatandet gör att det går fortare. Och nej jag jobbar inte på webhallen, då skulle jag se till att jag har mina konsoler säkrade 😉

Inaktiv
Skrivet av laban005:

När sa jag att han inte fick det? Undrar bara vad som kan tänkas ändras från strax innan en helg till strax efter en helg utan att de kommunicerat nåt officiellt. Alla vill väl veta men tror inte tjatandet gör att det går fortare. Och nej jag jobbar inte på webhallen, då skulle jag se till att jag har mina konsoler säkrade 😉

Kan ärligt säga det var så jag tolkade det hela Så du har inte sagt det rakt ut.

Jag känner igen mig i det beteendet, man vill ha besked och kan inte sluta tänka på det. Sen finns ju en kundtjänst av just den anledningen.

Säger en ganska ledsen kille som inte lyckats säkra ps5 till release

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Kan ärligt säga det var så jag tolkade det hela Så du har inte sagt det rakt ut.

Jag känner igen mig i det beteendet, man vill ha besked och kan inte sluta tänka på det. Sen finns ju en kundtjänst av just den anledningen.

Säger en ganska ledsen kille som inte lyckats säkra ps5 till release

Kundtjänst ska väl också jobba för lönen 😊 har absolut inget emot det så, och jag är också otålig, tänker bara att det nästan får motsatt effekt, man piskar upp otåligheten ännu mer.

Medlem
Skrivet av laban005:

Du har alltså varit i kontakt med de 3 ggr på typ 1,5 vecka nu? Vad förväntar du dig att få för annorlunda svar från gång till gång? De säger väl mer när de vet något?

Anledningen till att jag varit i kontakt med dom så ofta är att dom har sagt att dom är på väg att skicka ut ett mail när som helst. Först var det för två veckor sedan, inget mail kom. Sen sa dom att torsdag eller fredag förra veckan, då skulle det komma ett mail, men inget mail då heller. Inte lustigt man undrar då......

Medlem

Problemet är ju att det bara är KT hos webbis som svarar lite random. Det var säkert ett Mail på g för två veckor sen, men sen ändrades väl info som (inte) ficknfrpn Sony och därmed finns inget att skicka ut nått Mail om.

Det bör finnas 1 person i någon typ av roll (inköpare?) hos webbis som vet hur läget ligger, är väl bara att denne meddelar, kanske via hemsidan.

Men uppenbarligen är det saker i spannet allt från ”affärshemligheter” till säkert saker som ”avtal med Sony” som hindrar dom från att gå ut med info.

En sak är ju säker, webbis och alla andra lär ju vara medvetna om att kunder vill ha info, så det är ju knappat inkompetens som ligger bakom.

Jag fortsätter tro att det helt enkelt beror på att Webhallen själva inte fått tillförlitliga siffror ännu.

Visst är tystnaden trist, men ett Mail med innehållet ”vi har fortfarande ingen aning” kommer ju inte tillföra så mycket...

Skriv svar