Dessa raser får vi spela som i Baldur's Gate 3:s early access

Robot
Dessa raser får vi spela som i Baldur's Gate 3:s early access

Från tieflings till drows – vilken ras tycker du verkar mest spännande?

#Baldurs-gate-3, #Larian-studios


Moderator | Testpilot

Jag älskade verkligen DOS2. Det här kommer mest troligen bli lika fantastiskt. Singleplayer var riktigt kul, men att lira med en kompis eller två och diskutera alla val man kan göra och ha någon att bolla strategin för striderna med var hur kul som helst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Inget jättefan av deras föregående titlar, men utifrån av vad jag sett från BG 3 så verkar det vara mer i min smak. Blir förmodligen ett köp vartefter.

Medlem

Även om jag gillar Divinity 2 har jag aldrig tagit mig speciellt långt i det. Var väldigt kul att köra med tjejen men hon är ingen van spelare så det gick långsamt framåt och eftersom hennes Mac inte kan köra det har vi fått ta paus. Provade en bit själv men ja vet inte, fastnar inte riktigt i storyn.

Tror dock detta kan bli grymt, att få plocka in min Tiefling Warlock i spelet och ställa till med problem låter kul.

Medlem

Human Fighter som första val - som alltid.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag älskade verkligen DOS2. Det här kommer mest troligen bli lika fantastiskt. Singleplayer var riktigt kul, men att lira med en kompis eller två och diskutera alla val man kan göra och ha någon att bolla strategin för striderna med var hur kul som helst.

Dos2 var ett fantastiskt multiplayerspel om än lite kaotiskt. Väldigt roliga minnen när vi "råkade" ha ihjäl de goda alverna för att en av oss inte orkade lyssna på dialogerna så noga.

Att göra en mash-up av DOS och den gamla favoriten Baldurs Gate kan ju bli precis hur bra som helst. Dock kommer jag inte betala för att vara betatestare utan väntar på release.

Medlem

Ni som tänkt spela med handkontroll har de sagt att i early access är det endast i betastadiet och Larian uppmanar att använda mus och kb Vilket fått mig som kör det på Stadia att vänta

Inaktiv

Troligen människa. Githyanki och Tiefling är för konstiga, en fiskmänniska och något Twi'lek-liknande. Och Drows är för mig onda, även om jag har för mig att de ändrat det i nyare versioner av DnD.

Medlem

gillade inte alls DOS2 kändes rörigt och fick ingen känsla alls. hoppas detta kan bli bättre
och jag HATAR coop


signatur

Allätare

Medlem

Blir förmodligen en Halfling Thief.

Medlem

Ser fram emot att spela detta men vill inte spoila storyn i ett spel man sett fram emot så länge genom att spela early access. Vill ha det färdigt och med få buggar 😃 Sen blir det säkert flera genomspelningar som det blev med Divinity 2 om det är lika bra

Medlem
Skrivet av joonsson:

Även om jag gillar Divinity 2 har jag aldrig tagit mig speciellt långt i det. Var väldigt kul att köra med tjejen men hon är ingen van spelare så det gick långsamt framåt och eftersom hennes Mac inte kan köra det har vi fått ta paus. Provade en bit själv men ja vet inte, fastnar inte riktigt i storyn.

Tror dock detta kan bli grymt, att få plocka in min Tiefling Warlock i spelet och ställa till med problem låter kul.

Såååå kul att köra ihop. Spelade inte särskilt långt själv, men när jag körde med tjejen tog vi oss igenom hela. Rekommenderar verkligen att ge co-op en chans i framtiden.

Medlem

Tillhör inte Druid klassen till standard klasserna eller är jag ute och cyklar nu? Konstigt att den inte finns med, eller så finns den inte bara med i EA versionen...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Tillhör inte Druid klassen till standard klasserna eller är jag ute och cyklar nu? Konstigt att den inte finns med, eller så finns den inte bara med i EA versionen...

Den finns inte med i början av EA, kommer finnas med när spelet sedan når release.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Tillhör inte Druid klassen till standard klasserna eller är jag ute och cyklar nu? Konstigt att den inte finns med, eller så finns den inte bara med i EA versionen...

En klass är det ja, här nämnde de vilka raser man kan välja.

Det vore kul att spela som drow, det är ju väldigt välgjort allting kring dem i Baldur's Gate 2 och man har saknat att ha det som spelbar ras.

Medlem

Nästan alltid Lightfoot Halfling


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Kommer garanterat spela som manlig Gold Dwarf Fighter. Spelar alltid dvärg i de spel det går - gärna blodtörstig och egocentrisk, med mohikan, och två yxor eller bara en stor yxa. Förmodligen ensamvarg om han inte springer på en annan dvärg. Chaos Neutral.

Andra spelomgången blir en kvinnlig Shield Dwarf Cleric. Med sköld i ena handen och något enhandat i andra, och kommer vara byggd likt en klassisk Paladin/Cleric. Grått eller blont hår, och stoisk till utseendet. En vän och lagspelare. Lawful Good.

Älskar rasen. Klockren kombination av vikingar/nordisk mytologi och härlig fantasy.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av karatekex:

Såååå kul att köra ihop. Spelade inte särskilt långt själv, men när jag körde med tjejen tog vi oss igenom hela. Rekommenderar verkligen att ge co-op en chans i framtiden.

Det ska jag definitivt göra, väntar bara på att hon ska skaffa en ny laptop så att vi slipper köra med handkontroll tror jag. Det funkade okej men tycker det var svårt att se på TVn, möjligen för att soffan är för långt bort men kan inte direkt göra något åt det i nuläget.

Medlem

Som MUD:are kring millennieskiftet fick man kvickt lära sig att det heter minsann "drow" även i plural. Förlåt.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Det ska jag definitivt göra, väntar bara på att hon ska skaffa en ny laptop så att vi slipper köra med handkontroll tror jag. Det funkade okej men tycker det var svårt att se på TVn, möjligen för att soffan är för långt bort men kan inte direkt göra något åt det i nuläget.

Går ju alltid köra via Stadia, stödjer m+k eller handkontroll, funkar på äldre mac också.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Undrar varför man valt att använda lite annorlunda namn på vissa av raserna jämfört med i Players handbook. I PH för 5e heter ju t.ex. det som man här kallar för Gold Dwarf istället Hill Dwarf, och detsamma gäller för Shield Dwarf som i PH heter Mountain Dwarf. Har det något att göra med vad raserna kallades i tidigare BG-spel kanske, eller tyckte de att hill och mountain va för likt varandra? 🤔

Medlem

någon som vet ifall multiplayer kommer finnas i början av early access ?

Medlem
Skrivet av Baronova:

Kommer garanterat spela som manlig Gold Dwarf Fighter. Spelar alltid dvärg i de spel det går - gärna blodtörstig och egocentrisk, med mohikan, och två yxor eller bara en stor yxa. Förmodligen ensamvarg om han inte springer på en annan dvärg. Chaos Neutral.

Andra spelomgången blir en kvinnlig Shield Dwarf Cleric. Med sköld i ena handen och något enhandat i andra, och kommer vara byggd likt en klassisk Paladin/Cleric. Grått eller blont hår, och stoisk till utseendet. En vän och lagspelare. Lawful Good.

Älskar rasen. Klockren kombination av vikingar/nordisk mytologi och härlig fantasy.
https://i.imgur.com/yog1l0n.png

Låter som att du har spelat BG2 lite för mycket, speciellt med en viss KORGAN BLOODAXE.

Men Korgan åtsidan så kommer nog min första gubbe också vara en Gold Dwarf Fighter, ja jag har också blivit lite skadad av Korgan, bästa karaktären i LotR är ju Gilmi samt så har jag gjort en hel drös men dvärgar med stora yxor från Kharzim-Renk-Ghor i EON.

Får väl avsluta med lite inspirerande citat från lite lätt buttra dvärg

Me axe be bloody ready!
*mumble* An' they think t' call this "civilization"? Ha! Blasted bloody humans...
*mumble* Bloody forests. *mumble* Bloody tree-huggers an' daisy-eaters. Burn 'em all...

Medlem
Skrivet av Morti:

Ser fram emot att spela detta men vill inte spoila storyn i ett spel man sett fram emot så länge genom att spela early access. Vill ha det färdigt och med få buggar 😃 Sen blir det säkert flera genomspelningar som det blev med Divinity 2 om det är lika bra

Dito men jag är sugen på att köpa tidigt ändå. Det bästa är att vänta förstås. Men det vore kul att köpa nu. Måste hålla mig.

Medlem
Skrivet av Morhaxvith:

Låter som att du har spelat BG2 lite för mycket, speciellt med en viss KORGAN BLOODAXE. https://vignette.wikia.nocookie.net/baldursgategame/images/3/...

Men Korgan åtsidan så kommer nog min första gubbe också vara en Gold Dwarf Fighter, ja jag har också blivit lite skadad av Korgan, bästa karaktären i LotR är ju Gilmi samt så har jag gjort en hel drös men dvärgar med stora yxor från Kharzim-Renk-Ghor i EON.

Får väl avsluta med lite inspirerande citat från lite lätt buttra dvärg

Me axe be bloody ready!
*mumble* An' they think t' call this "civilization"? Ha! Blasted bloody humans...
*mumble* Bloody forests. *mumble* Bloody tree-huggers an' daisy-eaters. Burn 'em all...

Har faktiskt inte spelat så mycket Baldur's Gate, annat än Dark Alliance till Playstation 2. Har däremot hållt på en del med Warhammer Fantasy, Warhammer Online, och på senare tid Total War: Warhammer 1 & 2.

Khazukan Kazakit-Ha!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

mera mera turbaserad rpg med coop finns alldeles för lite av den varan. någon som
vet när ungefär fulla spelet ska släppas.

MEG
Medlem

Ser verkligen fram emot spelet och recensionen, en av mina favoritstudion som hittills inte har gjort mig besviken.


signatur

Death is only the beginning

Skribent

Hade ju hoppats jag och min kompis skulle kunna återskapa våra D&D-karaktärer, men ingen half-orc


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av bbbamd:

mera mera turbaserad rpg med coop finns alldeles för lite av den varan. någon som
vet när ungefär fulla spelet ska släppas.

Var väl runt ett år mellan DOS2 early access och full release. Vänta med lika lång tid för detta, är myyyycket som ska gås igenom, testas och buggfixas.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Går ju alltid köra via Stadia, stödjer m+k eller handkontroll, funkar på äldre mac också.

Vi testade det med gratis Pro och alla spel vi testade laggade något fruktansvärt på hennes macbook, även om jag inte tycker de borde göra det. Funderar mer på att köpa det åt henne på Steam och trycka på henne att skaffa en Geforce Now prenumeration, men vet såklart inte om det fungerar så mycket bättre. Men då ligger iallafall spelet där och väntar snällt i hennes bibliotek om hon köper en ny PC någon gång. Hoppas på att det dyker upp på rea snart bara, har redan betalat fullpris en gång så vore trevligt med lite rabatt.

12
Skriv svar