Playstation 5 visas upp imorgon

Dex
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Är det en devkit som står igång under bordet? Nja, verkar vara något med ljus och sånt.

Blir intressant när riktiga testare får tag på den. Den verkar inte redo för det än.

Jaså? Var får du det ifrån att den inte är redo?

Medlem
Skrivet av dex20:

Jaså? Var får du det ifrån att den inte är redo?

Då hade de väl låtit folk testa den?

Medlem

Måste säga att Sonys val här var lite meh. Till att börja med så kmr jag köpa ett PS5 och har alltid varit PS-användare. Vill även rillägga att detta unte var ngt wow jag förväntade mig ändå. Kan vänta till släppet utan några som helst nyheter för egen del, men nu ska vi försöka vara lite objektiva.

Dels valde Sony, gengemot MS, en mer nischad publik och så var det mycket mer begränsat.

Jag startade videon som på pappret hade flest spel enligt samlingstråden på reddit (Sanninshow tror jag de heter).

Det skulle vara 4 spel på en videolängd 35m men efter 25m av endast Astroboy kollade jag in lite andra videos (kunde inte spola då det var "live" i just deras).

Hur som, inte mycket att se egentligen, speciellt med youtubes compression och att det var 1080p. Även då verkade resterande spel vara i mindre fokus än Astro.

Och det är här Sony gör ett till misstag i det hela; Astros huvudsyfte är att ge användaren en riktig känsla av hur deras Haptic Feedback fungerar. Alltså återigen; HELA POÄNGEN med det spelet är att marknadsföra KÄNSLAN I KONTROLLEN. Hur fan ska det göras via en stream egentligen? Jovisst kan japaner sitta och ropa "Sugoi-ne!" men det ger inget värde till ngn. Tja, kanske de i yngre tonåren som generellt tittar på reaktion videos.


De failade med Astro då det spelet handlar om feeling.
De failade med andra spel i större drag då streaming ändå skedde i komprimerar 1080p vad jag såg

Kanske var ngn av de 12 eller vad som körde högre upplösning och visade ngt av betydelse, men språkbarriären gör det svårt. Kanske kommer lite samlingsinfo snart.

De ryska leaksen var i jämförelse mer intressanta i min mening.

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Då hade de väl låtit folk testa den?

Så dessa videor är fake menar du?
Är series s färdig?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Det är ett gäng personer i samma rum där videon spelas in.
Ser inte problemet?

Japanerna är väldigt respektfulla mot andra så de använder masker när de känner sig krassliga för att andra inte ska bli smittade. Maskrutinerna har säkerligen något att göra med hur japanerna lyckats hantera Covid-19 så effektivt hittills.

De har det också pga att luften i bla Tokyo är allt annat än bra många ggr.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

De har det också pga att luften i bla Tokyo är allt annat än bra många ggr.

Det är mestadels pga anledningen jag skrev. Luften i Tokyo är inte så förorenad som vissa inbillar sig (Japan ligger runt 70:e plats i världen vad gäller luftföroreningar!)

Dex
Medlem
Skrivet av Ribcage:

Då hade de väl låtit folk testa den?

Ehh det var ju det dom gjorde? Hela denna tråden handlar ju om personer som har testat den? Fattar ingenting vad du pratar om.....

Det är ju 1.5 månad kvar till release nästan så lär ju vara många fler som kommer testa den. Förstår verkligen inte hur du tänker? Eller du menar bara för att Series X har kommit ut för testningen på bredare front lite tidigare än PS5 så är den därför inte redo?

FZ själva sa ju att dom aldrig har fått en konsol så här tidigt som dom fick Series X. Så då har kanske inga konsoler någonsin varit redo?

Medlem
Skrivet av dex20:

Ehh det var ju det dom gjorde? Hela denna tråden handlar ju om personer som har testat den? Fattar ingenting vad du pratar om.....

Det är ju 1.5 månad kvar till release nästan så lär ju vara många fler som kommer testa den. Förstår verkligen inte hur du tänker? Eller du menar bara för att Series X har kommit ut för testningen på bredare front lite tidigare än PS5 så är den därför inte redo?

FZ själva sa ju att dom aldrig har fått en konsol så här tidigt som dom fick Series X. Så då har kanske inga konsoler någonsin varit redo?

Menar skicka hem konsolen till folk. Och kanske såna som kan teknik och kan testa maskinen på riktigt?

När den är redo för det så lär den väl skickas ut ja, såklart. Eller så väljer de att vänta tills release då PR är så bra just nu.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Idest inte kolla hela klippen. Men det mest underhållande var hur lustiga japaner är när dom spelar.

"Ååååhhhååååååå!!" "Hiaghgh!" "Stön"

Sen vad var grejen med den "animerade lilla flickan".
Gissar att det är en man bakom karaktären

🤣🤣🤣

Tror inte de låter så när de inte filmas.
Massa konstiga ljud har gör ju även västerländska youtubers. 😉

Medlem

Nu är det bara xbox kvar som ska låta folk spela nextgen spel på deras konsol!

Medlem

Godfall ser värdelöst ut

Medlem

Fattar såklart inte ett smack av vad de pratar om...men det ser grymt kul ut! Jag är taaaaagggggaaaaaddd!

Q1 2021 står det på min leverans för tilllfället.

Medlem

Det här klippet är skönast för öronen.

Har någon lärt sig något nytt ifrån att kolla på dessa förhandstittar?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

De kommer ju givetvis visa annat sen men detta astrobot är för mig heeelt ointressant. Jag ville se menyerna, hur rappt systemet funkade, bakåtkomp spel med laddtider etc. Så, fick inte svar på mycket. Men som sagt, det kommer väl snart.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Viktigt att ha en mask i en video.

*LOL*


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av SunShine:

De har det också pga att luften i bla Tokyo är allt annat än bra många ggr.

De gånger jag varit i Tokyo har det känts som det varit lika bra luft som i Stockholm, Paris, New York eller någon annan huvudstad.

Shanghai däremot... hemsk luft!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Menar skicka hem konsolen till folk. Och kanske såna som kan teknik och kan testa maskinen på riktigt?

När den är redo för det så lär den väl skickas ut ja, såklart. Eller så väljer de att vänta tills release då PR är så bra just nu.

Ahaa. så det är därför ingen fått testa ett enda första parts Xbox Series X/S spel. Finns säkert inget spel som är så pass färdigt att det ens är spelbart ännu. Oh well. Får ju spela gamla spel på burken i alla fall.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av dex20:

Den ena visade Godfall innan och visar Devil May Cry nu. Inget speciellt nytt dock.

De är tyvärr lika ointressanta som Astrobot.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Ummm.. det här kändes inte som att PS5 skulle visas upp. Mer skrikiga japaner som spelar astrobot.


signatur

"High life on low budget"

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Klippen måste vara fake, har försäkrats om att PS5 är stor som en TV genom extremt realistiska renderingar här på forumet.

Vilken konsol är störst rent volymmässigt? Xbox är bredare PS5an är högre. Jag tror att Xbox är större i volym!

Medlem
Skrivet av bent toe:

Ummm.. det här kändes inte som att PS5 skulle visas upp. Mer skrikiga japaner som spelar astrobot.

Det är tydligen jämförbart med att skicka ut konsolen till Digital Foundry för Sony. Samma nivå av testande och teknisk genomgång.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Tror inte de låter så när de inte filmas.
Massa konstiga ljud har gör ju även västerländska youtubers. 😉

Jo men det är nått japansk med allt "wooaaah" "ååååhhh" och stönande animerade småflickor.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Eken77:

Vilken konsol är störst rent volymmässigt? Xbox är bredare PS5an är högre. Jag tror att Xbox är större i volym!

Playstation är större i volym

Playstion 5 mått: 390 x 104 x 260= 10 545 600 kubik mm

Xbox serie X mått: 151 x 151 x 301= 6 863 101 kubik mm


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det är tydligen jämförbart med att skicka ut konsolen till Digital Foundry för Sony. Samma nivå av testande och teknisk genomgång.

Jag förstår inte vad du menar?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Jag förstår inte vad du menar?

Jag såg fram emot att riktiga testare skulle få tag på konsolen skrev jag tidigare, få hem den och få göra tester. Men fick höra att det är exakt vad som skett här, eller likvärdigt.

Men det är ändå ett tag kvar till release så det kanske hinner ske innan. Vi får se.

Avstängd
Skrivet av Fr0gg0.:

Viktigt att ha en mask i en video.

Ska bli intressant dock.

Kolla med ljudet på så hör du att dessa personer inte är ensamma i rummet


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Viktigt att ha en mask i en video.

Ska bli intressant dock.

För dem handlar det om solidaritet. När jag var i Japan var jag tvungen (bodde hos värdfamilj) att bära ansiktsmask om jag så mycket som nös eller kände mig lite under vädret en dag. Inte alla följer samma mönster men vanligt är det.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av bent toe:

Ummm.. det här kändes inte som att PS5 skulle visas upp. Mer skrikiga japaner som spelar astrobot.

Håller med.

Verkligen en besvikelse och lågvattenmärke för mig (hade varit precis lika kass om det var någon annan tillverkare/varumärke som hade gjort det lika dåligt, så inget baserat på varumärkeskrig för min del, PS5 kommer bli en fantastiskt fin konsol, men önskar att man fått demat lite seriöst av det).

Kanske går hem i Japan, men som vuxen Europe (utan att vara för fördomsfull) så tror jag inte att detta uppvisande från Sony alltid går hem lika bra.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Eken77:

Vilken konsol är störst rent volymmässigt? Xbox är bredare PS5an är högre. Jag tror att Xbox är större i volym!

Några av de äldre riktigt stora konsolerna (som referens):

  • XB OG: 8 320 cm3

  • PS3: 8 727 cm3

  • PS4 Pro: 5 322 cm3

  • XB 1 OG: 7 208 cm3

Nextgen-konsolerna:

  • XSX: 6 863 cm3

  • XSS: 2 699 cm3

  • PS5 DE: 9 329 cm3

  • PS5: 10 546 cm3


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar