Cyberpunk 2077 har gått guld

Robot
Cyberpunk 2077 har gått guld

Now we play the waiting game...

#cyberpunk-2077


Medlem

JAaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Fan vad nice. Ingen mer perkele försening.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Frilansare

Sjukskrivningsintyg kommer på sajten i god tid innan release.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Sjukskrivningsintyg kommer på sajten i god tid innan release.

Varför inte pausa hela sajten under en veckas tid så alla får chansen att spela?

Medlem

Skulle gärna vilja ha en magisk extra vecka ifrån ingenstans.

Kan någon uppfinna en extra dimension som man kan slinka in i? En timmas vistelse där är lika med en sekund i vår värld. Då skulle jag kunna klara ut det på 168 sekunder.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Sjukskrivningsintyg kommer på sajten i god tid innan release.

Den är inlämnad till chefen redan så han kan förbereda sig på Corona i två veckor........ eller blir det tre om jag har tur? Fast som den ansvarstagande site ni är så hoppas jag ni tar skolelever under era vingar och ringer in till skolan och sjukanmäler de som "blivit sjuka" den 19e?

Medlem

Hoppas att de rengör skivan innan de börjar kopiera. Så där håller man inte en skiva🧐.

Kul nyhet. Skönt att vara förbi förseningarna😀

Gen
Medlem
Medlem

Synd att det verkar stört omöjligt att få tag på ett 3080. Vill inte förstöra det här spelet genom att genomlida det på medium i 30fps. Blir väl att vänta till nästa år 😩

Geeks Gaming

Då spikar vi 19:e !

Har jag tur så kanske jag hunnit med att komma förbi character creation-delen av baldurs gate 3 betan 😂

Gnällkuk

Lite ironiskt att man stoltserar med att dett "gone gold" eftersom man behövde sexdagarsveckor varje vecka fram tills release. Vi kan alltså vänta oss en day one patch, lite missvisande att kalla att det gått guld då kan jag tycka, även om jag förstår att man måste börja massproducera skivor för att få ut de fysiska exemplaren i tid.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Lite ironiskt att man stoltserar med att dett "gone gold" eftersom man behövde sexdagarsveckor varje vecka fram tills release. Vi kan alltså vänta oss en day one patch, lite missvisande att kalla att det gått guld då kan jag tycka, även om jag förstår att man måste börja massproducera skivor för att få ut de fysiska exemplaren i tid.

Men snart kommer spel stoltsera med att vi kommer "bara" ha en 40gb dayone patch. 😉

Finns det någon utvecklare som släpper klara spel förutom Nintendo?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Lite ironiskt att man stoltserar med att dett "gone gold" eftersom man behövde sexdagarsveckor varje vecka fram tills release. Vi kan alltså vänta oss en day one patch, lite missvisande att kalla att det gått guld då kan jag tycka, även om jag förstår att man måste börja massproducera skivor för att få ut de fysiska exemplaren i tid.

Gone gold betyder bara i grunden att spelet klarat av sonys och Microsofts kravlista på punkter som ska fungera i ett spel. Sen kan det finnas miljoner saker kvar att förbättra, buggstäda, lägga till osv. Och idag med teams på flera hundra utvecklare så går det inte heller bara låta de vara sysslolösa i ett par månader tills släpp för att först sen börja fixa buggar efter spelet släppts

Medlem

Köpte Cyberpunkutgåvan av Xbox One X. Så fantastiskt snygg. Sedan råkade jag förhandsboka Xbox Series X häromdagen.. Men semestern är godkänd, hustru med son väl insatta och nedräkningen igång. Hoppas dag-1 patchen täcker dom gluggar deras crunchvecka missade.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Då spikar vi 19:e !

Har jag tur så kanske jag hunnit med att komma förbi character creation-delen av baldurs gate 3 betan 😂

Ser väldigt lovande ut!

Medlem

Har den stora turen att vara corona-arbetslös och är 60 fossilgammal för detta underbara spelsläpp.
Nytt jobb är det väl inte det lättaste att få så jävla vad jag skall spela sönder Cyberpunk 2077.
3080 kortet skulle sitta fint innan släppet men det lär skita sig ordentligt.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Geeks Gaming
Skrivet av BooliBoo:

Men snart kommer spel stoltsera med att vi kommer "bara" ha en 40gb dayone patch. 😉

Finns det någon utvecklare som släpper klara spel förutom Nintendo?

Jag skulle vilja påstå att alla utvecklare som kan koncentrera sig på att utveckla till en plattform släpper ”klara” spel

Men ja, det börjar bli lite väl mycket nu för tiden

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Skulle gärna vilja ha en magisk extra vecka ifrån ingenstans.

Kan någon uppfinna en extra dimension som man kan slinka in i? En timmas vistelse där är lika med en sekund i vår värld. Då skulle jag kunna klara ut det på 168 sekunder.

Lite som i Inception alltså?

Skribent
Skrivet av Sten-greger:

Har den stora turen att vara corona-arbetslös och är 60 fossilgammal för detta underbara spelsläpp.
Nytt jobb är det väl inte det lättaste att få så jävla vad jag skall spela sönder Cyberpunk 2077.
3080 kortet skulle sitta fint innan släppet men det lär skita sig ordentligt.

Kraven för Cyberpunk var rätt så mediokra så undrar om du får ut så mycket mer av ett 3080 just på release. Nu vet jag i och för sig inte vad du har, men rekommenderat är minst ett 1060.

https://www.fz.se/nyhet/284440-har-ar-systemkraven-for-cyberp...

Gnällkuk
Skrivet av DrDoom:

Gone gold betyder bara i grunden att spelet klarat av sonys och Microsofts kravlista på punkter som ska fungera i ett spel. Sen kan det finnas miljoner saker kvar att förbättra, buggstäda, lägga till osv. Och idag med teams på flera hundra utvecklare så går det inte heller bara låta de vara sysslolösa i ett par månader tills släpp för att först sen börja fixa buggar efter spelet släppts

Aha, jag trodde det var för att spelet även nått 1.0


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Aha, jag trodde det var för att spelet även nått 1.0

Gone gold har ingenting med Sony eller Microsoft att göra.
Gone Gold heter det när spelet är klart för att tryckas på skiva. Alltså att master-kopian är färdig som sedan ska iväg för masstryckning, packning och utskickning.

Förövrigt tror jag detta kommer bli årets besvikelse. Inte för att det kommer vara ett dåligt spel. Det kommer helt enkelt inte kunna leva upp till hypen


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Gillar att novbember fortfarande står kvar, borde döpa om månaden bara för att. Låter som en klart roligare månad

Medlem

Kommer bli en härlig vinter!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Sjukskrivningsintyg kommer på sajten i god tid innan release.

Är inte ni alltid sjukskrivna som jobbar med spelrecensioner? 🤔


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

jag är ledig året ut svårt å greppa att det faktiskt kommer nu tillslut, men å andra sidan sitter man med en gammal 1070 fortf


signatur

//monster

Medlem
Medlem

BIlden ser mer ut som Russel Brand än Keanu Reeves..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Synd att det verkar stört omöjligt att få tag på ett 3080. Vill inte förstöra det här spelet genom att genomlida det på medium i 30fps. Blir väl att vänta till nästa år 😩

Är i samma situation. Har ett par spel som ligger och väntar på nya datorbygget där ett 3080 är kronan på verket. Enligt det preliminära datum som jag fått från inet så blir det cyberpunk i januari 2021 Den som väntar på något gott

Medlem
Skrivet av Shadee:

Kraven för Cyberpunk var rätt så mediokra så undrar om du får ut så mycket mer av ett 3080 just på release. Nu vet jag i och för sig inte vad du har, men rekommenderat är minst ett 1060.

https://www.fz.se/nyhet/284440-har-ar-systemkraven-for-cyberp...

Vill man köra det på ultra med rtx i 1440p eller mer och 60fps så lär ett 3080 behövas gissar jag. Kraven sa ingenting om vilka inställningar, upplösning eller framerates man kunde förvänta sig.

Skrivet av ecHo!:

Är i samma situation. Har ett par spel som ligger och väntar på nya datorbygget där ett 3080 är kronan på verket. Enligt det preliminära datum som jag fått från inet så blir det cyberpunk i januari 2021 Den som väntar på något gott

Ja får roa mig med BG3 tills vidare. Förhoppningsvis lite mer lättdrivet och när fulla spelet kommer har man förhoppningsvis hunnit få sitt kort.

Gnällkuk
Skrivet av Checker:

Gone gold har ingenting med Sony eller Microsoft att göra.
Gone Gold heter det när spelet är klart för att tryckas på skiva. Alltså att master-kopian är färdig som sedan ska iväg för masstryckning, packning och utskickning.

Förövrigt tror jag detta kommer bli årets besvikelse. Inte för att det kommer vara ett dåligt spel. Det kommer helt enkelt inte kunna leva upp till hypen

Så, som jag trodde ursprungligen då. Oh well. Ptja, det beror väl på hur högt ställda förväntingar man har, men ja. Om ens förra spel var Witcher 3, då är det tufft, onekligen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar