Är så ”opepp” på nästa generation...

Medlem
Skrivet av Kris:

Det tyngsta släppet på många år kommer ändå vara Cyberpunk.

Det är väl inte next gen-ready när det släpps? Då menar jag next gen-patchen som ska komma.

It's not a lake, it's an ocean

Jag håller med trådstartaren här. Det är alltid roligt med nya konsoler, men ha-begäret är märkbart frånvarande denna gång. Nu brukar jag i och för sig nästan alltid vänta ett år eller så innan jag kliver in. Oftast finns det inte så mycket nytt och spännande att spela till en början, och det gällde även den nuvarande generationen. Varken Xbox eller PS5 imponerar när det kommer till spelen. Det känns nästan som att den nya generationen kommer ett år för tidigt i planeringen.

Med det sagt gläds jag verkligen åt att Microsoft satsar så hårt på att hålla ihop sina Xbox-generationer. Att kunna ta med sparfilerna och till och med spela Xbox-spel från 2002 på min (framtida) Xbox Series X är coolt och fantastisk kundservice. Det är så det borde fungera, helt enkelt (hej, Nintendo). Men jag vill ju ha nya spel också. Jag har köpt ungefär 100 spel till Xbox One och PS4, så det finns inte jättemycket jag känner att jag har missat (finns en del till PS4) och som jag vill ta igen på de nya konsolerna.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd
Skrivet av StenmanJones:

Hört talas om Hololens, Windows Mixed Reality och Kinect?

Jepp.
Hololens uppe i hololens 2 nu utan konsumentversion med en FOV på AR delen som är passande för en myra.

Windows mixed reality... visst finns det några skapliga VR headset dom gjort tillsammans med mer kunniga hårdvaruutvecklare. HP reverb g2 verkar intressant.

Och kinect såklart. Dödfött tillbehör som ingen ville ha, inte ens spel-utvecklare eller Microsoft själva tydligen.

Och inget av det du nämnde stöds till Xbox i dagsläget. Så vart var det du ville komma?

-
-
-

nej nu orkar jag inte trolla mer. Väldigt väldigt tungt att hålla på så här. Skulle nog behöva styrketräna för att orka hålla på så här en längre tid

Allt jag sagt i denna tråd om Microsoft och vr är nonsens från min sida och representerar inte mina egentliga åsikter (förutom kanske Kinect delen )

Ett personligt litet socialt experiment för att se hur snabbt man kan få någon att nappa på ett helt uppenbart troll-bete. Mest för att lära mig själv vilken typ av kommentarer man bör undvika. Detta lilla experiment har redan nu gett stor insikt i ämnet.

Ber hjärtligt mycket om ursäkt om jag i misstag sårat någons känslor eller om någon bara tagit illa upp.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Alltid kul med ny hårdvara / konsoller, men inte särskilt intresserad av varken PS5 eller Series X för stunden. Kommer säkert med tiden att köpa båda, men tippar på att det blir någon gång mot andra halvan av 2021 när tillgängligheten är god.

Medlem

PCMR, så 0 intresse...

Medlem

Bra och intressant skrivet mannen. Ja, releasespelen ser inte nå jätteheta ut direkt. GodFall är inget för mig. Även Demon's Souls är inget för mig. Vill inte lira supersvåra spel som ger en sjuk utmaning. Jag vill koppla av med spel som har en grym story och värld att totalt slukas in i. Observer: System Redux är en klen releasetitel tycker jag. Äger originalet som är nytt från 2017 vilket var ett bra spel men löjligt att remastra det redan. Det är väl Spider-Man: Miles Morales som är intressant för egen del men jag har ännu inte lirat klart det första spelet så det är inget måste att ha.

Däremot är jag sugen att shoppa en PlayStation 5 men har inte förbokat nån konsol så det får bli under våren som kommer då fler sändningar har dykt in i landet. Måste även köpa en ny TV med 4k upplösning då jag endast har en liten Samsung 40" 1080p TV. Jag vill få ut maximalt med grafik när jag kör igång PS5an för första gången. Så jag kommer inte lira PS5 på min nuvarande TV.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Om nästa generation ska ta fart och fler spel ut på marknaden så behöver hårdvaran har funnits ett tag. Vi har sett det förr. Dom som tjänar mest på en ny generation vid släpp är dom som byter plattform och kan spela ikapp spel som inte var tillgängliga (exklusiva spel).

Optimerade spel i 4k60 kommer göra stor skillnad och utökar spelutbudet för min del.

I mitt tycke: Att spela exempelvis både Destiny 2 och Borderlands 3 i 30fps är på gränsen till ospelbart.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Checker:

Jepp.
Hololens uppe i hololens 2 nu utan konsumentversion med en FOV på AR delen som är passande för en myra.

Windows mixed reality... visst finns det några skapliga VR headset dom gjort tillsammans med mer kunniga hårdvaruutvecklare. HP reverb g2 verkar intressant.

Och kinect såklart. Dödfött tillbehör som ingen ville ha, inte ens spel-utvecklare eller Microsoft själva tydligen.

Och inget av det du nämnde stöds till Xbox i dagsläget. Så vart var det du ville komma?

-
-
-

nej nu orkar jag inte trolla mer. Väldigt väldigt tungt att hålla på så här. Skulle nog behöva styrketräna för att orka hålla på så här en längre tid

Allt jag sagt i denna tråd om Microsoft och vr är nonsens från min sida och representerar inte mina egentliga åsikter (förutom kanske Kinect delen )

Ett personligt litet socialt experiment för att se hur snabbt man kan få någon att nappa på ett helt uppenbart troll-bete. Mest för att lära mig själv vilken typ av kommentarer man bör undvika. Detta lilla experiment har redan nu gett stor insikt i ämnet.

Ber hjärtligt mycket om ursäkt om jag i misstag sårat någons känslor eller om någon bara tagit illa upp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Med alla spel, antar jag du menar alla spel du spelar. För ett 2070 klarar inte av 4k 60fps med ultra inställningar, och definitivt inte om du kör Raytracing också. Ställer du ner detaljerna lite så kan du ju spela 4k 60fps dock. Men huvudsaken är att du är nöjd så klart

Håller med, vore trevligt med en launcher där du verkligen inte kommer behöva mus och tangentbord. Alltså inte som steam big picture mode, där du rätt som det är har något ligger i bakgrunden som kräver att du måste klicka ok på osv.

För att återkomma till ämnet, Har en PS5 förbeställd, dock vet jag inga spel jag ska köpa till den just nu. Sitter och väger om jag ska bry mig om XBOX denna generation. Xbox har alltid varit mitt primära konsol val, men då allt kommer till PC nu, och jag har ett 3090 beställt (Jo borde köpt ett 3080) , så känns det rätt dumt att sitta och spela spelen på en klenare pryl... Men teknik nyfikenheten gör ju att man blir intresserad ändå....

Känner jag mig rätt så slutar det med att jag har en PC, PS5, XBOX SX ändå, och ingen tid att spela några spel som vanligt när man jobbar.

Life of a Gamer

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Är ni opeppa på nya grafikkort och datorspel som går köra på äldre datorer med? Jag menar, vad är det för mening med lägga pengar på ny dator om man kan spela samma spel på sin gamla och skillnaden är bara lite snyggare, snabbare och bättre?

Är främst PC-spelare, men det där är ju en klockren kommentar!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Checker:

Kommande xbox känns verkligen inte intressant. Den verkar inte klara av VR på grund av hårdvaran

Skrivet av uberpwnage2.0:

Klarade Playstation och PSVR av det så kan Microsoft med sina Xbox göra det också. Frågan är ju bara om de vill.

Absolut.

Är det dock något som jag själv är helt totalt opepp på så är det verkligen VR.... meh...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av stesva:

Älskar ny konsol relese, har köpt alla sony´s konsoller från ps 1 på relesedagen, hoppas jag får 5an den 19é. Tycker hypen att döma
så är ps5 glödhet!! Tunga AAA titlar kommer det vet vi..

Visst kommer det massor av flera tunga AAA-titlar, men dock inte till launch.

Slutet 2021 eller början 2022 (januarirea efter julen) tror jag är rätt tid att köpa nextgenkonsol.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

För egen del undrar jag om det här med laddningstiderna eventuellt kan vara en större grej än jag först tänkte. Sitter jag och slösurfar eller kollar på TV så är det idag ändå lite av en tröskel att dra igång min One X, just eftersom det tar ett tag innan jag är inne i ett spel och kan lira. Om det kan gå betydligt fortare så bör det innebära att tröskeln blir lägre och kanske (kanske!) att jag kommer dra igång många fler spelsessioner än vad jag gör nu. Och det gör ju stor skillnad i slutänden.

Så lite hype känner jag allt.

Vad gäller själva spelen som hittills visats upp så är jag överens med de flesta om att det inte funnits så mycket som lockat. Men så var det förra gången också. Det där löser sig över tid.

Inaktiv

Ser positivt på att man för en gångs skull släpper hårdvara som inte är utdaterad på releasedagen. Sonys lir får äntligen den hårdvara de kräver. Gillar även Microsofts uppryckning. Den där Spencer känns verkligen som rätt man på rätt plats. Fokus på spel och tillgänglighet. Att öppna upp för pc, fokusera på spel och konceptet med gamepass är riktigt bra i min mening.

Det negativa är väl att man nästan har satt i system att inte vara redo vid release. Ingen aktör är nära att möta efterfrågan på konsoler och ingen har någon vettig "next gen"-titel redo.

Medlem
Skrivet av Checker:

Kommande xbox känns verkligen inte intressant. Den verkar inte klara av VR på grund av hårdvaran

Hårdvaran är inget problem. Phil Spencer däremot...

Medlem

Ganska pepp, men kanske mest för grafiken, mindre lagg i menyer och snabbare laddningstider.

Spelmekaniken och dess styrning kommer ju säkert vara väldigt lik de alla föregående spel, vilket gör (nu när man är äldre, #ataripong) att det mesta är väldigt "gäsp"; för att man redan spelat det så många gånger tidigare. Ska man köpa en ny konsol när man kanske bara vill spela 3-5 spel/år? Skeptisk, men det blir nog en PS5 under 2021 tror jag.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

När/om de börjar komma en flora med spel som de där nanite demot lär tillochmed xbox ägare köpa ps5.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Sjukt pepp är jag!

Dock har jag byggt på min backlog ordentligt.
Faktiskt inte givit Souls spelen en chans men tänkte att jag kanske borde testa nu inför Demon Souls på PS5.
Helt förälskad så nu sitter jag och nöter igenom dom spelen innan release, blir nog tight med tiden dock.
Snart klar med DS3 iaf :D...

Men jag är galet pepp på nästa generation. Framförallt så ser jag fram emot mer 60fps+ fps lir.

Vid release så kanske det inte finns super mycket spel att lira men jag lär personligen fastna X antal timmar med Demon souls, sen tycker jag Godfall ser lovande ut, Skiter sig Godfall så lär det bli Demon souls, sen lite backlogg PS4 spel kanske med Boost mode om man har tur, sen Cyberpunk så fort next gen patchen kommer

Har ni sätt laddningstiderna från Godfall ? herre min skapare, man dör och respawnar typ 1 sek senare, underbart!

Medlem

Känner likadant.

Någon form utav cross-over generation där det kommer att mjölkas remasters, remakes, gotys och enhanced versions tills vi kräks.

Jag har inte förbokat och kommer att vänta tills nästa år innan jag köper en ny konsol.


signatur

"High life on low budget"

Avstängd
Avstängd

Vilken konsol är störst rent volymmässigt? Är det Xbox series x eller PS5 ?
Om man lägger dem i badkar vilken tränger bort mest vatten? Undanträngda massans volym?

ELF
Medlem

Helt opepp. Ska jag skaffa konsol så är det retro i så fall.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av bluebird:

För egen del undrar jag om det här med laddningstiderna eventuellt kan vara en större grej än jag först tänkte. Sitter jag och slösurfar eller kollar på TV så är det idag ändå lite av en tröskel att dra igång min One X, just eftersom det tar ett tag innan jag är inne i ett spel och kan lira. Om det kan gå betydligt fortare så bör det innebära att tröskeln blir lägre och kanske (kanske!) att jag kommer dra igång många fler spelsessioner än vad jag gör nu. Och det gör ju stor skillnad i slutänden.

Så lite hype känner jag allt.

Ja det kommer garanterat innebära mer spelande för mig, nu kommer det till exempel vara lönt att spela under till exempel lunchrasten nu när man jobbar hemifrån under corona (om jag fortfarande gör det när jag får min XseX)

Medlem
Skrivet av Eken77:

Vilken konsol är störst rent volymmässigt? Är det Xbox series x eller PS5 ?
Om man lägger dem i badkar vilken tränger bort mest vatten? Undanträngda massans volym?

Xbox Series X 151 x 151 x 301 mm (5.94 x 5.94 x 11.85 inches) 4.45kg (9.8 pounds) vilket blir 6 863 101(6,863101 liter)
Xbox Series S 151 × 65 × 275 mm (5.9 × 2.6 × 11 inches) 1.93kg (4.25 pounds)

Dimensions PS5 - 390mm x 104mm x 260mm (width x height x depth) vilket blir 10 545 600(10,546 liter)
PS5 Digital Edition - 390mm x 92mm x 260mm (width x height x depth)
PS5 - 4.5kg
PS5 Digital Edition - 3.9kg

Så man får nästan 3,7 liter eller nästan 54% mer för pengarna ifall du köper en PS5, otroligt prisvärt

Fast om man räknar bort vingarna så blir det tappar man såklart lite där...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Xbox Series X 151 x 151 x 301 mm (5.94 x 5.94 x 11.85 inches) 4.45kg (9.8 pounds) vilket blir 6 863 101(6,863101 liter)
Xbox Series S 151 × 65 × 275 mm (5.9 × 2.6 × 11 inches) 1.93kg (4.25 pounds)

Dimensions PS5 - 390mm x 104mm x 260mm (width x height x depth) vilket blir 10 545 600(10,546 liter)
PS5 Digital Edition - 390mm x 92mm x 260mm (width x height x depth)
PS5 - 4.5kg
PS5 Digital Edition - 3.9kg

Så man får nästan 3,7 liter eller nästan 54% mer för pengarna ifall du köper en PS5, otroligt prisvärt

Fast om man räknar bort vingarna så blir det tappar man såklart lite där...

Det betyder alltså att series S köpare slipper sponsra med lika mycket kemikalieskatt det är ju en fördel. Den skatten är ju baserad på vikt och för att nå maxnivån på 440kr (innan moms) och jag har för mig det räcker med att konsolen väger 2,8KG eller mer.

Rätt knepigt sätt att beskatta egentligen, bör istället vara baserat på hur mycket av kemikalierna som faktiskt används.

Medlem

Vill förresten lägga in en liten tanke kring souls spelen eftersom du skriver "idiot svåra spel är inget för mig"

Jag förstår helt vad du säger och det är av samma orsak som jag har valt att inte testa dessa spel.
Trodde helt enkelt att spelen var gjorda idiotsvåra som sin säljande poäng bara för sakens skull lixom.

Men om man jämför känslan när jag spelade Skyrim. Mötte min första draken och blev oneshottad, jag satt och tänkte "herre vad mäktigt, kommer bli en mäktig fight när vi möts igen" För att ett gäng timmar senare få en riktig chans att fightas emot denna mäktiga drake, efter ett snabbt trumsolo med mina båda svärd ala Lars Ulrich så var draken död, jag stog på dess lik och tänkte "nu börjar fast 2 väl!?!?! hallå drake!?!? vakna?!?!?" näe draken vaknade aldrig...anti climax.

Souls spelen är inte svåra för svårighetens skull. Skippar man souls spelen för att man tror att de är för svåra för en så underskattar man sig själv. Bossarna är egentligen inte sinnesjukt svåra, det är bara att det krävs taktik för att ta dom. Du kan inte kuta in och dra ett Lars Ulrich trumsolo genom att masha lite på knapparna så dog bossen, du måste se hur bossen attackerar och undvika attackerna och anfalla när det är läge...det är så jävla gött när man väl tar en boss i Souls, och när man dör av en boss i souls så känner man "det var mitt fel, jag klantade mig, det felet gör jag inte om igen" Jag rekommenderar verkligen att ge dessa spel en chans till, otroligt innehållsrika spel som är helt fantastiska faktiskt, otrolig atmosfär, gameplay och allmän känsla i dessa spel.
Sorry, lite offtopic men jag kunde inte hålla mig. Jag är själv skit sen på Souls tåget men jag älskar spelen så mycket

Medlem

Har förbokat både xbox series s och PS5 dock är jag ej klar med denna generation på långa vägar. Är mer pepp på Cyberpunk 2077 än något annat just nu och struntar faktiskt i om det dröjer till nästa år innan next gen versionen av spelet kommer vill bara ha det nu, helst igår, och kommer att köra det på PS4

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Vill förresten lägga in en liten tanke kring souls spelen eftersom du skriver "idiot svåra spel är inget för mig"

Jag förstår helt vad du säger och det är av samma orsak som jag har valt att inte testa dessa spel.
Trodde helt enkelt att spelen var gjorda idiotsvåra som sin säljande poäng bara för sakens skull lixom.

Men om man jämför känslan när jag spelade Skyrim. Mötte min första draken och blev oneshottad, jag satt och tänkte "herre vad mäktigt, kommer bli en mäktig fight när vi möts igen" För att ett gäng timmar senare få en riktig chans att fightas emot denna mäktiga drake, efter ett snabbt trumsolo med mina båda svärd ala Lars Ulrich så var draken död, jag stog på dess lik och tänkte "nu börjar fast 2 väl!?!?! hallå drake!?!? vakna?!?!?" näe draken vaknade aldrig...anti climax.

Souls spelen är inte svåra för svårighetens skull. Skippar man souls spelen för att man tror att de är för svåra för en så underskattar man sig själv. Bossarna är egentligen inte sinnesjukt svåra, det är bara att det krävs taktik för att ta dom. Du kan inte kuta in och dra ett Lars Ulrich trumsolo genom att masha lite på knapparna så dog bossen, du måste se hur bossen attackerar och undvika attackerna och anfalla när det är läge...det är så jävla gött när man väl tar en boss i Souls, och när man dör av en boss i souls så känner man "det var mitt fel, jag klantade mig, det felet gör jag inte om igen" Jag rekommenderar verkligen att ge dessa spel en chans till, otroligt innehållsrika spel som är helt fantastiska faktiskt, otrolig atmosfär, gameplay och allmän känsla i dessa spel.
Sorry, lite offtopic men jag kunde inte hålla mig. Jag är själv skit sen på Souls tåget men jag älskar spelen så mycket

Man får nästan lite panik när man möter dom första fienderna i spelet första gången.
Typ andra varvet så slaktar man dom hur lätt som helst eftersom att man blir duktigare med tiden.

Men jag skulle nog säga att det i alla fall finns ett fåtal orättvisa bossar och invasionerna från andra spelare kan ju bli riktigt frustrerande ibland.

Sen så är LVL systemet under all kritik, ogillar det skarpt(kommer inte ihåg ifall det blev bättre i 3:an dock).

Men känslan man får efter man besegrat en boss är svårslagen och ofta handlar det om att inte bli stressad av att fienden verkar svår eller ser farlig ut, och såklart ta en paus för att lugna nerverna lite ibland:)

Det blir nog köp av Demon Souls, ska dock vänta på recensioner först(kommer inte läsa, gillar inte spoilers, utan tittar bara på betyg), vet inte om jag kommer köpa det ifall dom inte har moderniserat det lite dock.

Medlem

Instämmer det är fucking snoozefest på intresset för de nya konsollerna i dagsläget.

Jag är däremot intresserad om den här hypen med super snabb lagring kommer resultera i en ny typ av spel alls.

För annars är det fucking meningslöst.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag antar att du syftar på Series X?

Alltså, allt det där får du ju om du behåller din Xbox-One, förutom 60 bilder/sekund eller högre upplösning (om du nu inte äger One-X). Dessutom har Microsoft gått ut med att stödja tidigare X-boxar i minst 2 år till.

Det är fysiskt omöjligt att få det jag önskar på en gammal och svag konsol. Självklart kommer allt att vara slöare på Xbox One kontra nya maskinerna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar