Cyberpunk 2077 har gått guld

Medlem

Yes!
Nu VR version Pls


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fan... planeringsdagar på jobbet samma dag. Vad i helvete.... ojdå.. blev visst förkyld xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Godkänd ledighet från jobbet 19:e och 20:e så nu jävlar blir det weekendresa till Night City!

phi
Medlem

Helvete vad jag ska få corona den 19:e och två veckor framåt efter det!

Medlem

Detta är nog tveklöst årets enklaste spelköp. Det känns lite spontant som ett deus ex med färg 😊

Frilansare
Skrivet av deezel:

Gillar att novbember fortfarande står kvar, borde döpa om månaden bara för att. Låter som en klart roligare månad

Det är en feature!

ELF
Medlem

Förlåt, men förstår inte varför så många hajpar upp sig och ska spela direkt vid släpp. Jag har oftast tur att inte åka ut för gamebreaking buggar. Men rätt som det är så sitter man där och sliter håret från skalpen för att något buggar ur. Varför inte vänta in en eller två patchar? Dessutom så brukar det ju även jobbas lite extra på prestandan efter spelsläppen.

Med detta sagt så har jag faktiskt redan köpt det och ser verkligen fram emot det, men avvaktar lite med att spela.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Fan va najs!


signatur

Meep!

International
Man of Mystery
Skrivet av Shadee:

Lite som i Inception alltså?

Eller den gamla sci-fi-godingen "Vi ses på Plurdag"

Här har det också tagits semester men inte förrän på fredag, jag misstänker att torsdagen kommer gå åt till laddningar, patchningar och lite strul med drivare


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Hoppas att de rengör skivan innan de börjar kopiera. Så där håller man inte en skiva🧐.

Kul nyhet. Skönt att vara förbi förseningarna😀

Heter man Keanu Reeves får man hålla så 😎 Det går rykten om att det första exemplaret trycktes av Keanu själv, genom att han drog en blank skiva genom sin egen stjärtskåra. Vips, första exet av spelet skapat.

Oklart om detta är sant dock!

Liknande rykten gick om Chuck Norris också när den första musik-CD:n trycktes.. 🤔

Medlem

Påminn mig: det kommer en uppgraderad version till nya konsolerna eller hur var det?

Medlem

Men om dom nu gått guld, vad var hela grejen att bryta crunch-löftet då?

Kommer dag 1 patchen vara mer en helt ny kroppsdel med tillhörande rehab istället för det bamse plåster alla hoppas på? (dvs kommer 1 patchen vara större än själva spelet eller sitter dom å gör DLCs från å med nu?)

Frilansare
Skrivet av Zamorano16:

Påminn mig: det kommer en uppgraderad version till nya konsolerna eller hur var det?

Ja! Men vi vet inte exakt när. Under nästa år.
https://www.fz.se/nyhet/283570-next-gen-cyberpunk-2077-kommer...

Medlem
Medlem

Släpp spelet så fort det är klart till de som bokat digitalt, tycker jag. Dels för att de sparar pengar på att inte trycka skivor och tillverka fodral, men också för att det gynnar miljö och hållbar utveckling.
Om inte annat, gör det billigare digitalt. Spel på PS4 är ju t.ex ofta pinsamt dyrare vid direkt nedladdning.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Vill man köra det på ultra med rtx i 1440p eller mer och 60fps så lär ett 3080 behövas gissar jag. Kraven sa ingenting om vilka inställningar, upplösning eller framerates man kunde förvänta sig.

Witcher 3 kan ju rulla på typ en vic20 i 100fps så tror inte Cyberpunk kommer kräva speciellt mycket. Det är som vilken fps som helst, inget extra liksom. Eftersom cd projekt rekommenderar 1060 kort, minimum är 760 eller nåt så känns det väldigt lättdrivet.

Medlem
Skrivet av robbis:

Witcher 3 kan ju rulla på typ en vic20 i 100fps så tror inte Cyberpunk kommer kräva speciellt mycket. Det är som vilken fps som helst, inget extra liksom. Eftersom cd projekt rekommenderar 1060 kort, minimum är 760 eller nåt så känns det väldigt lättdrivet.

Jag tror du har fel men time will tell. Säker på att det GÅR att spela på ett 760 men jag vill inte köra på low, 1080p och 30fps.

Medlem

Undrar hur många som jobbar och därför kommer se till att få corona bara för att få vara hemma i samband med release


signatur

//monster

International
Man of Mystery

Alltså, på GOG's butikssida står det "100% of your money goes to CD Projekt Group"

Så, om jag köper där kommer alla mina bankkonton redirectas till CD-Projekt då ? Oh well, better be worth it


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Shadee:

Kraven för Cyberpunk var rätt så mediokra så undrar om du får ut så mycket mer av ett 3080 just på release. Nu vet jag i och för sig inte vad du har, men rekommenderat är minst ett 1060.

https://www.fz.se/nyhet/284440-har-ar-systemkraven-for-cyberp...

1080 ti kan duga men missar mycket godis utan raytracing.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Skribent
Skrivet av powerbuoy:

Vill man köra det på ultra med rtx i 1440p eller mer och 60fps så lär ett 3080 behövas gissar jag. Kraven sa ingenting om vilka inställningar, upplösning eller framerates man kunde förvänta sig.

Mycket möjligt att du har rätt. Jag tänkte bara att det förmodligen inte är optimerat med allt "ögongodis" och annat till release utan det kommer om ett par månader. Till andra eller tredje genomspelningen kanske det är optimerat och anpassat för 3000-seriens kraftfullare grafikkort och kan utnyttja deras fulla kraft och potential.

Egentligen är det ju bara chansningar och det skadar ju inte att ha ett monsterkort i burken redan till första genomspelningen. jag ville bara få fram att det är fullt möjligt att spela med lite äldre hårdvara om användaren hade råkat missa det.

Skribent
Skrivet av Sten-greger:

1080 ti kan duga men missar mycket godis utan raytracing.

1080 ti borde duga så länge du inte tänkte spela maxat i 4k (gissar jag baserat på rekommenderade kraven), fast som sagt du missar mycket grafiskt utan raytracing.

Hur gör du om du inte hinner få ditt nya kort? Spelar igenom en gång och sedan en gång till eller väntar du med första genomspelningen?

Medlem
Skrivet av Shadee:

1080 ti borde duga så länge du inte tänkte spela maxat i 4k (gissar jag baserat på rekommenderade kraven), fast som sagt du missar mycket grafiskt utan raytracing.

Hur gör du om du inte hinner få ditt nya kort? Spelar igenom en gång och sedan en gång till eller väntar du med första genomspelningen?

Webbhallen släpper 380 3080 kort i morron,fårse om jag hinner köpa.
Jag kommer nog hinna,men jag vill haaa nu.
Min skärm skulle gilla det med 3840/1080 full hd skulle bli bra nycket bättre.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Skribent
Skrivet av Sten-greger:

Webbhallen släpper 380 3080 kort i morron,fårse om jag hinner köpa.
Jag kommer nog hinna,men jag vill haaa nu.
Min skärm skulle gilla det med 3840/1080 full hd skulle bli bra nycket bättre.

Jasså? Jag trodde det var kört att få ett 3080 den närmsta tiden. Du slipper konkurrens av mig i alla falla, jag har ett 2070 Super och det får räcka ett tag till. Min nästa uppgradering är processor, RAM, och moderkort.

Ja, det är ju en rejäl prestandaboost på ett 1080ti och 3080 så det blir nog en nice uppgradering

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jasså? Jag trodde det var kört att få ett 3080 den närmsta tiden. Du slipper konkurrens av mig i alla falla, jag har ett 2070 Super och det får räcka ett tag till. Min nästa uppgradering är processor, RAM, och moderkort.

Ja, det är ju en rejäl prestandaboost på ett 1080ti och 3080 så det blir nog en nice uppgradering

En efterlängtad uppdatering,sitter vid datorn med Webbhallens sida uppe och väntar som alla andra :).
Jag har verkligen väntat i det längsta på denna uppdatering.
2070:in är ett bra kort så som du säger så kommer det nog räcka ett bra tag till.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jasså? Jag trodde det var kört att få ett 3080 den närmsta tiden. Du slipper konkurrens av mig i alla falla, jag har ett 2070 Super och det får räcka ett tag till. Min nästa uppgradering är processor, RAM, och moderkort.

Ja, det är ju en rejäl prestandaboost på ett 1080ti och 3080 så det blir nog en nice uppgradering

En efterlängtad uppdatering,sitter vid datorn med Webbhallens sida uppe och väntar som alla andra :).
Jag har verkligen väntat i det längsta på denna uppdatering.
2070:in är ett bra kort så som du säger så kommer det nog räcka ett bra tag till.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Skribent
Skrivet av Sten-greger:

En efterlängtad uppdatering,sitter vid datorn med Webbhallens sida uppe och väntar som alla andra :).
Jag har verkligen väntat i det längsta på denna uppdatering.
2070:in är ett bra kort så som du säger så kommer det nog räcka ett bra tag till.

Fick du tag på något kort?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Fick du tag på något kort?

Halloy...inte hänt något ännu:(


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

12
Skriv svar