Fallout 76-grupp bannad från Facebook – troddes vara milis

Robot
Fallout 76-grupp bannad från Facebook – troddes vara milis

Välj ditt gruppnamn med omsorg.

#facebook, #fallout-76


NuZ
Testpilot

Hahaha


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

"En medlem blev av med foton från sin döda dotter"

Ett udda ställe att välja till att förvara en sådan sak..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Skrivet av Ankh:

"En medlem blev av med foton från sin döda dotter"

Ett udda ställe att välja till att förvara en sådan sak..

Framför allt att bara ha fotona där.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Framför allt att bara ha fotona där.

Det är det jag menar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Framför allt att bara ha fotona där.

Kan ju finnas anledningar, en eller ett par foton och att hon gick bort i närtid.
Personligen tycker jag det är konstigare att man spelar F76


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Framför allt att bara ha fotona där.

Tror nog många har foton de tar och lägger upp direkt på instagram/facebook utan att spara lokalt.

Inaktiv

Tur att jag inte har Facebook.
Funderar lite över hur hårda de är med anarkistiska sidor, många missuppfattar anarkism och tänker på våld när det egentligen inte har med våld att göra. Så funderar på om Facebook tar bort allt som har med anarkism att göra eller om de bara tar bort de sidor som förespråkar våld.

Medlem
Skrivet av Ankh:

"En medlem blev av med foton från sin döda dotter"

Ett udda ställe att välja till att förvara en sådan sak..

Förmodligen (förhoppningsvis) var det inte de enda bilderna på dottern, utan kanske några enstaka bilder som har laddats upp på Facebook och sedan tagits bort på telefonen av diverse anledningar (t.ex. slut på lagringsutrymme), innan hon dog. Men jag skulle då inte använda Facebook av alla tjänster som backup för ovärderliga bilder, utan skulle ha sett till att spara ner alla bilder från Facebook om det var den enda platsen som bilderna fanns på.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tur att jag inte har Facebook.
Funderar lite över hur hårda de är med anarkistiska sidor, många missuppfattar anarkism och tänker på våld när det egentligen inte har med våld att göra. Så funderar på om Facebook tar bort allt som har med anarkism att göra eller om de bara tar bort de sidor som förespråkar våld.

Tror det finns risk att AI:n som rensar drar alla under samma kam. Enklast och smidigast att göra så tror jag.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Tror det finns risk att AI:n som rensar drar alla under samma kam. Enklast och smidigast att göra så tror jag.

Det känns som att de säkert skulle göra så när de egentligen kunde programmera in de politiska anarka grupperna som förespråkar våld.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Framför allt att bara ha fotona där.

Kan ju vara bilder i flödet man kanske inte tänkt på att spara. Utan man har haft inläggen från dottern som minne.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det känns som att de säkert skulle göra så när de egentligen kunde programmera in de politiska anarka grupperna som förespråkar våld.

Det är inte riktigt så enkelt. Det är dessvärre alldeles för lätt att infiltrera rörelser och/eller använda dessas namn i handlingar som inte nödvändigtvis är representativa för helheten. Något som faktiskt kan innebära ett svårhanterligt dilemma för en sådan koloss som Facebook blivit. Rent sociologiskt är det rätt intressant, var gränser ska dras när du skapar ett projekt som innefattar i princip hela mänskligheten - det är en enorm bredd på FBs användarbas.

Däremot borde det på något sätt i alla fall gå att särskilja rent fiktivt våld (så som i film, böcker, datorspel, konst o.s.v.) mot verkligt sådant.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Redaktör
Skrivet av shelter:

Kan ju vara bilder i flödet man kanske inte tänkt på att spara. Utan man har haft inläggen från dottern som minne.

Ja, absolut. Lätt att tänka att alla ska tänka på allt, och framförallt som man själv tänker. Men så funkar det ju inte alltid. Lyckligtvis.


signatur
Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Det är inte riktigt så enkelt. Det är dessvärre alldeles för lätt att infiltrera rörelser och/eller använda dessas namn i handlingar som inte nödvändigtvis är representativa för helheten. Något som faktiskt kan innebära ett svårhanterligt dilemma för en sådan koloss som Facebook blivit. Rent sociologiskt är det rätt intressant, var gränser ska dras när du skapar ett projekt som innefattar i princip hela mänskligheten - det är en enorm bredd på FBs användarbas.

Däremot borde det på något sätt i alla fall gå att särskilja rent fiktivt våld (så som i film, böcker, datorspel, konst o.s.v.) mot verkligt sådant.

Jo, men så kan man ju göra med vilken typ av grupp som helst och då måste man ju förbjuda allt som har med exempelvis politik och religion på Facebook, något som jag inte tror att de gör.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jo, men så kan man ju göra med vilken typ av grupp som helst och då måste man ju förbjuda allt som har med exempelvis politik och religion på Facebook, något som jag inte tror att de gör.

Däri ligger lite problemet. Gränsdragningen blir mer komplex än den kanske verkar för en individ.
Inte minst med tanke på att de måste ta fram system (det finns inte människor på planeten nog för att manuellt granska allt som läggs upp i sociala medier) för att automatisera bedömningarna, det gör det än besvärligare - och öppnar upp för felaktigheter som kan vara svåra att få något grepp om.

Vi får se hur det blir när maskininlärning och AI utvecklas mer och tillämpas mer i sådana system. Finns säkert inga risker med det alls.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Fecesbook är och kommer alltid förbli en tågkrasch i slow mo

1
Skriv svar