Zelda-inspirerade Genshin Impact har laddats ner 17 miljoner gånger på fyra dagar

Robot
Zelda-inspirerade Genshin Impact har laddats ner 17 miljoner gånger på fyra dagar

Och det är bara mobilsiffrorna.

#genshin-impact


Medlem

Jag har kört det en hel del på PC och trivs skitbra. Känns som nån form av AAA gacha med inslag av ett gäng olika genres. Trots sin enkelhet så skapar spelets art direction en mysig och lugnande atmosfär, vilket jag inte hade väntat mig i den här typen av spel.

Ska bli spännande att se Switchversionen och vad v1.1 för med sig.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Både voice acting och gameplay var förvånansvärt bra. Däremot klarar jag inte av anime-stilen, så jag lade ned det efter ett par dagar tyvärr.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Gillar inte heller anime stil men kan ta mig genom om det är bra.
Om man väljer att inte betala, vad blir sämre?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Började spela igår. "Råkade" aktivera någon slags välkomstgåva för Early Birds, blev instantly Level 16. Hoppas inte det inte gör mig för OP. O.o

Medlem
Skrivet av Molotov:

Gillar inte heller anime stil men kan ta mig genom om det är bra.
Om man väljer att inte betala, vad blir sämre?

Man kan betala för fler chanser till att låsa upp karaktärer och för att slippa viss grinding. That's about it. Om man inte har bråttom till metakaraktärer och min-maxing så klarar man sig fint utan att betala något.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ladda ner det igår faktiskt och testa.
Lite mysigt
Drog ner mobil versionen och ska testa under dagen.
Kul att man kan köra vidare på sin story

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Började spela igår. "Råkade" aktivera någon slags välkomstgåva för Early Birds, blev instantly Level 16. Hoppas inte det inte gör mig för OP. O.o

Antar du levlat en av dina karaktärer till 16? Adventive Rank är det som är din level.

Medlem

Breath of the Waifu

Medlem

Har kört det i några timmar och tycker att det är rätt så bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Antar du levlat en av dina karaktärer till 16? Adventive Rank är det som är din level.

Korrekt. Karaktären har typ 2500hp.

Avstängd
Skrivet av Davisx3m:

Började spela igår. "Råkade" aktivera någon slags välkomstgåva för Early Birds, blev instantly Level 16. Hoppas inte det inte gör mig för OP. O.o

Överlag är spelet aningen för enkelt om man satsar på att maxa en karaktär åt gången. Antar att man får så mycket experience-items för att man ska kunna ha balanserade nivåer på alla sina karaktärer när de börjat överstiga tio stycken.

Medlem

Positivt överraskad av det verkligen, trodde inte att det skulle vara något för mig alls men har sugits in rejält. Kan verkligen rekommendera att ni som är nyfikna testar. Sen inser man hur otroligt smidigt det är att verkligen kunna spela crossplay på pc/mobilen med samma konto/karkatärer etc utan något som helst krångel. Borde vara standard i fler spel 2020 tycker jag.

Medlem

"Det är också släppt på Xbox och Playstation"

Dyker inte upp när jag söker? Har en xbox one s

Medlem

Finns det på Switch?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

"Det är också släppt på Xbox och Playstation"

Dyker inte upp när jag söker? Har en xbox one s

Det är bara släppt på PS4 om jag förstått det rätt.

Skrivet av lasselason:

Finns det på Switch?

Nej inte än, en switchversion är under utveckling men det finns inga datum än vad jag vet.

Medlem
Skrivet av Arzei:

Jag har kört det en hel del på PC och trivs skitbra. Känns som nån form av AAA gacha med inslag av ett gäng olika genres. Trots sin enkelhet så skapar spelets art direction en mysig och lugnande atmosfär, vilket jag inte hade väntat mig i den här typen av spel.

Ska bli spännande att se Switchversionen och vad v1.1 för med sig.

Det som sänker det något är det där jävla gacha systemet som är typiskt när det kommer till f2p mobilspel..

Annars är det nice.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Överlag är spelet aningen för enkelt om man satsar på att maxa en karaktär åt gången. Antar att man får så mycket experience-items för att man ska kunna ha balanserade nivåer på alla sina karaktärer när de börjat överstiga tio stycken.

Jo, fast man kanske inte måste levla 10 olika karaktärer En karaktär för varje element kanske. Möjligtvis två av samma element. Att ha en archer är bra att ha. Huvudkaraktären kan växla mellan air, earth (när man aktiverat första earth statyn) och antar att man kan använda fler längre fram.

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Det är bara släppt på PS4 om jag förstått det rätt.

Nej inte än, en switchversion är under utveckling men det finns inga datum än vad jag vet.

Ok. Tack!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det som sänker det något är det där jävla gacha systemet som är typiskt när det kommer till f2p mobilspel..

Annars är det nice.

Personligen gillar jag gacha aspekten av spelet, jag hoppas bara de inte snålar allt för mycket med resurserna i framtiden. Jag lägger gärna pengar på spelet men vill även kunna göra några 10-pulls i månaden utan att tvingas till att betala.

Set också fram emot vad för nya gameplay moment de planerar.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Personligen gillar jag gacha aspekten av spelet, jag hoppas bara de inte snålar allt för mycket med resurserna i framtiden. Jag lägger gärna pengar på spelet men vill även kunna göra några 10-pulls i månaden utan att tvingas till att betala.

Set också fram emot vad för nya gameplay moment de planerar.

Dum fråga kanske, men vad menas med gacha?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Detta spelet seglade upp på min radar idag. Många verkar gilla det. Blir att prova på PS4, behöver något lättsamt mellan Bloodborne och Dark Souls 3.

Diggar skarpt att sparfiler fungerar mellan flera format. Fler borde ta efter.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Det är bara släppt på PS4 om jag förstått det rätt.

Nej inte än, en switchversion är under utveckling men det finns inga datum än vad jag vet.

Ok fz som slarvat då.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Detta spelet seglade upp på min radar idag. Många verkar gilla det. Blir att prova på PS4, behöver något lättsamt mellan Bloodborne och Dark Souls 3.

Diggar skarpt att sparfiler fungerar mellan flera format. Fler borde ta efter.

Märk väl dock att crossplay inte fungerar med PS4

Medlem

När kommer recensionen från FZ?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Dum fråga kanske, men vad menas med gacha?

"Gacha is toy machine into which a customer puts money into."
Det är ungefär så ja, som sånna maskiner man lägger ner en peng i och får en liten leksak, fast i detta fallet är det karaktärer och vissa vapen.

Det finns vissa spel som verkligen går överstyr med gacha och allt balanseras och designas efter det. Ett exempel jag tidigare spelat mycket utav var Crusader Quest. Jag älskade spelet men i längden blev de extremt giriga och det blev aldrig någon ordentlig utveckling av spelet, bara mer av gacha systemen. Tillslut kunde jag inte spela längre.

Med det sagt, detta är inte samma utvecklare. AzurLane är ett exempel på ett utmärkt Gacha.
Genshin Impact är inte riktigt på en AzurLane nivå dock, men hittills har jag inget emot det och är positiv till framtiden.

Medlem

Spelat sedan release nu och har inte känt av behovet att spendera några pengar än (men skulle man vilja det är Battle Pass men framför allt blessing of the welkin moon bra för att få en boost utan att gå pank) då dem är väldigt generösa med "premium" pengar för nästan allt du gör i spelet.

Något som är värt att tänka på om man är lite sugen att börja är att nu under första veckorna så får man massa extra saker gratis.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Detta spelet seglade upp på min radar idag. Många verkar gilla det. Blir att prova på PS4, behöver något lättsamt mellan Bloodborne och Dark Souls 3.

Diggar skarpt att sparfiler fungerar mellan flera format. Fler borde ta efter.

Har precis spelat igenom Dark Souls 3 och Bloodborne på nytt. Detta efter att jag insåg att jag aldrig spelat igenom sista DLC till DS3.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Har precis spelat igenom Dark Souls 3 och Bloodborne på nytt. Detta efter att jag insåg att jag aldrig spelat igenom sista DLC till DS3.

Har du gått på DLC ännu?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

"Gacha is toy machine into which a customer puts money into."
Det är ungefär så ja, som sånna maskiner man lägger ner en peng i och får en liten leksak, fast i detta fallet är det karaktärer och vissa vapen.

Det finns vissa spel som verkligen går överstyr med gacha och allt balanseras och designas efter det. Ett exempel jag tidigare spelat mycket utav var Crusader Quest. Jag älskade spelet men i längden blev de extremt giriga och det blev aldrig någon ordentlig utveckling av spelet, bara mer av gacha systemen. Tillslut kunde jag inte spela längre.

Med det sagt, detta är inte samma utvecklare. AzurLane är ett exempel på ett utmärkt Gacha.
Genshin Impact är inte riktigt på en AzurLane nivå dock, men hittills har jag inget emot det och är positiv till framtiden.

Grymt, tack för utförligt svar.

Blir en nerladdning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar