Hitta rätt i Cyberpunk 2077 – nu har vi äntligen kartan över Night City

Robot
Hitta rätt i Cyberpunk 2077 – nu har vi äntligen kartan över Night City

Vilket blir ditt smultronställe?

#cyberpunk-2077


FM-guru
F.d. Sisyr

Kanske skulle dölja bilden på förstasidan för folk som inte vill bli "spoilade"? Eller är folk inte så känsliga för sådant? Själv bryr jag mig inte, noterar mest att staden tycks se ganska liten ut. Vet att den ska vara "vertikalt designad", men ändå.

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Kanske skulle dölja bilden på förstasidan för folk som inte vill bli "spoilade"? Eller är folk inte så känsliga för sådant? Själv bryr jag mig inte, noterar mest att staden tycks se ganska liten ut. Vet att den ska vara "vertikalt designad", men ändå.

Jag är jävligt känslig för sådant. Som tur var är jag på mobilen och bilden blir ganska liten då så såg inte mer än att det var en karta. Dock är jag medveten om att min tröskel för vad som klassas för spoilers är lägre än allmänhetens så jag tycker inte FZ gör sig skyldiga till något brott här, mer mitt ansvar att undvika sånt här.

Jag vill tipsa folk som mig om en plugin till chome som heter spoiler protection som automatiskt censurerar allt med nyckelorden man skriver in i pluginen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Kanske skulle dölja bilden på förstasidan för folk som inte vill bli "spoilade"? Eller är folk inte så känsliga för sådant? Själv bryr jag mig inte, noterar mest att staden tycks se ganska liten ut. Vet att den ska vara "vertikalt designad", men ändå.

Finns det nån jämförelse mellan den här kartan och andra?
inte för att det personligen inte spelar nån roll.
Kvalitet ist för kvantitet.
GTA tex har mycket "onödigt" dö utrymme som inte är fyllt med nå intressant överhuvudtaget, förrutom easter eggs på ett fåtal.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det solpaneler jag ser där? Fan vad deppigt med ett samhälle 50 år in i framtiden som ej har bemästrat fusionsenergin ännu!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Fuck, men denna höst har med sig mer spel än jag har tid med..


signatur

K9
:.:

Medlem

Blir intressant att se en karta av den skalan som mestadels är stadsmiljö.

Medlem

Verkar väl inte så stor ändå?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Verkar väl inte så stor ändå?

Den största skillnaden från alla andra open world-spel är vertikaliteten.

Medlem

julen är räddad, vintern med. Och sen att det finns några nivåer att utforska vertikalt kommer bli trevligt. Nu ska det bara planeras in en väl vald sjukskrivning.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Den ser ut att vara lika liten (eller stor) som dessa spel:
- Liberty city ifrån GTA III
- Lost heaven ifrån Mafia.
- Vice city gta.
- Far cry 4
- Just cause 3

Inget nytt under solen tyvärr. Jag vill inte vara anti, men varför är alla så pepp på detta? Varför skulle cyberpunk revolutionera spelindustrin? Jag tycker det mest har hypat upp detta, dags att de börjar leverera..

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Den ser ut att vara lika liten (eller stor) som dessa spel:
- Liberty city ifrån GTA III
- Lost heaven ifrån Mafia.
- Vice city gta.
- Far cry 4
- Just cause 3

Inget nytt under solen tyvärr. Jag vill inte vara anti, men varför är alla så pepp på detta? Varför skulle cyberpunk revolutionera spelindustrin? Jag tycker det mest har hypat upp detta, dags att de börjar leverera..

Visst, grafiken såg halvdan ut, gameplayet arkadigt, jag tror mycket av hypen är pga CDPR och deras titel the Witcher3, man förväntar sig att standarden ska vara likvärdig. Jag är hoppfull


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Moderator | Testpilot
Skrivet av JonnyBOj:

Den ser ut att vara lika liten (eller stor) som dessa spel:
- Liberty city ifrån GTA III
- Lost heaven ifrån Mafia.
- Vice city gta.
- Far cry 4
- Just cause 3

Inget nytt under solen tyvärr. Jag vill inte vara anti, men varför är alla så pepp på detta? Varför skulle cyberpunk revolutionera spelindustrin? Jag tycker det mest har hypat upp detta, dags att de börjar leverera..

Size is not everything.

Dessutom har de varit öppna med om att spelet har enorm vertikalitet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fan va najs!


signatur

Meep!

Medlem

kommer kolla varenda kubikcentimeter av kartan in game sen, inte missa en enda atom


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av kintobe:

Visst, grafiken såg halvdan ut, gameplayet arkadigt, jag tror mycket av hypen är pga CDPR och deras titel the Witcher3, man förväntar sig att standarden ska vara likvärdig. Jag är hoppfull

det lär ju bli betydligt högre standard nu när dom är mångmiljardärer på det hela!


signatur

//monster

Medlem

Hur pass mycket av bakgrunden kan man utforska? Jag vill upp i bergen!^^

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av JonnyBOj:

Den ser ut att vara lika liten (eller stor) som dessa spel:
- Liberty city ifrån GTA III
- Lost heaven ifrån Mafia.
- Vice city gta.
- Far cry 4
- Just cause 3

Inget nytt under solen tyvärr. Jag vill inte vara anti, men varför är alla så pepp på detta? Varför skulle cyberpunk revolutionera spelindustrin? Jag tycker det mest har hypat upp detta, dags att de börjar leverera..

Att folk har höga förväntningar är nog inte konstigare än att Witcher-serien var en dundersuccé och Cyberpunk är det första AAA-spelet studion släpper sen dess.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Att folk har höga förväntningar är nog inte konstigare än att Witcher-serien var en dundersuccé och Cyberpunk är det första AAA-spelet studion släpper sen dess.

Witcher serien var rätt långt ifrån en dundersuccé. Visst många såg den, men väldigt många var kluvna.
Skulle snarare säga att anledningen var Witcher 3s framgång.

Edit ohh nvm inser nu att det var nog spel- serien du mena😁

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Den ser ut att vara lika liten (eller stor) som dessa spel:
- Liberty city ifrån GTA III
- Lost heaven ifrån Mafia.
- Vice city gta.
- Far cry 4
- Just cause 3

Inget nytt under solen tyvärr. Jag vill inte vara anti, men varför är alla så pepp på detta? Varför skulle cyberpunk revolutionera spelindustrin? Jag tycker det mest har hypat upp detta, dags att de börjar leverera..

Witcher 3, som i princip satte en ny standard för open world rpgs. Dess framgång, och Cyberpunks popularitet och djupt utvecklade värld som bordsrollspel är förmodligen anledningen till hajpen.

Det som visats upp hittills påbjuder dessutom en spelmiljö som känns mer levande och interaktiv än mycket (något) vi hittills sett.

Man ska inte glömma att spelvärlden i cyberpunk är utvecklad i närmare 40 år och erbjuder väldigt mycket ”lore” att arbeta med.

Huruvida de levererar eller ej...får vi veta om drygt en månad. Personligen har jag bara blivit mer och mer peppad ju mer som visats och sagts och tror med stort förtroende att det blir något utöver det vanliga. Min spelvinter är av allt att döma räddad.

Om inte har jag RDR2 kvar att klara ut


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tarmböld:

Witcher serien var rätt långt ifrån en dundersuccé. Visst många såg den, men väldigt många var kluvna.
Skulle snarare säga att anledningen var Witcher 3s framgång.

Edit ohh nvm inser nu att det var nog spel- serien du mena😁

Haha, ja det var spelen jag åsyftade.

Medlem

Jag gissar att Cyberpunk blir årets spel 2020


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

https://youtu.be/2ZnrLMGaWhE

Bra video på ämnet, från Gamespot.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag gissar att Cyberpunk blir årets spel 2020

Blir nästan förvånad annars.

Medlem

Det där är ju en karta över staden mer än något annat. Badlands finns ju inte med där som tydligen ska vara rätt stort bara det...

Medlem

Bara jag som tycker kartan är ganska liten i GTA-mått mätt?

1
Skriv svar