Henry Cavill som Arthas? Chris Metzen och Internet säger "ja tack!"

Robot
Henry Cavill som Arthas? Chris Metzen och Internet säger "ja tack!"
Medlem

Kommer tyvärr inte ihåg storyn i förra Warcraft filmen om jag ska vara ärlig.
Jag tror det är svårt att hitta duktiga manusförfattare till den typen av filmer tyvärr.

Medlem

Ogillade Warcraft filmen, både på designbeslut och story. Men med tanke på Netflix Witcher, så har jag tilltro att de hade rott hem detta också.


signatur

I drank what?

Medlem

Warcraft-filmen borde ha handlat om Arthas, en mycket enklare story att följa med en godhjärtad prins som i sin strävan efter rättvisa tar till alla hjälpmedel för att säkra sitt folks trygghet men går för långt.

Cavill tror jag kan funka bra i rollen som Arthas, eller möjligtvis Varian. Han har rätt utseende, och är dessutom ett fan av spelen.
Han hade gjort det rättvisa med en bra manusförfattare vid sin sida.

Skrivet av CACTUZREX:

Kommer tyvärr inte ihåg storyn i förra Warcraft filmen om jag ska vara ärlig.
Jag tror det är svårt att hitta duktiga manusförfattare till den typen av filmer tyvärr.

Första filmen handlar ju om när orcerna kommer till Azeroth första gången med hjälp av Medivh.
De gjorde en alternativ berättelse som inte är canon. Det tror jag skapade förvirring hos nya fans, och blev ett irritationsmoment för gamla fans. De borde bara återberättat det som faktiskt har hänt utan att försöka sväva iväg och skapa en egen version av det.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Mjamje, lite för gammal och har inte det utseende som passar, åtminstone inte innan han blir The Lich King. Visst, han ser inte alltför gammal ut och skulle säkert göra ett OK jobb, men skulle helst vilja ha någon okänd som lyckas göra ett grymt jobb som Arthas.

Förövrigt var första filmen ingen höjdare, tyvärr.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Lär antagligen dröja ett tag innan det blir verklighet. Han har ju några säsonger kvar som Geralt så att säga :).

Gnällkuk
Skrivet av Fezk:

Mjamje, lite för gammal och har inte det utseende som passar, åtminstone inte innan han blir The Lich King. Visst, han ser inte alltför gammal ut och skulle säkert göra ett OK jobb, men skulle helst vilja ha någon okänd som lyckas göra ett grymt jobb som Arthas.

Förövrigt var första filmen ingen höjdare, tyvärr.

Så länge han går hem i Kina så räcker det


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ogillade Warcraft filmen, både på designbeslut och story. Men med tanke på Netflix Witcher, så har jag tilltro att de hade rott hem detta också.

Jag är fortfarande besviken på att det inte kom någon uppföljare till den filmen Då hade man kunnat gå in mer på djupet och sett Thralls historia och inte stressat iväg händelserna som de gjorde i första filmen.

Tror Netflix hade fixat detta kanon.

Medlem

Henry Cavil skulle vara perfekt.
Han är alpha av nördar.
https://www.gq-magazine.co.uk/culture/article/henry-cavill-in...
exempel på hans nördhet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

hur stora armar kan man ha och fortfarande räknas som nörd? jag menar, om man tränar mer än man spelar, är man fortfarande nörd då?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

hur stora armar kan man ha och fortfarande räknas som nörd? jag menar, om man tränar mer än man spelar, är man fortfarande nörd då?

Fast vad gör det för skillnad om han tränar mycket ? Han är väl fortfarande en nörd i sinnet precis som vi andra som är här. Det är väl det som räknas och inte antalet timmar han står och gör reps på gymmet skulle jag kunna tycka.


signatur

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.

Gnällkuk
Skrivet av monsterbenke:

hur stora armar kan man ha och fortfarande räknas som nörd? jag menar, om man tränar mer än man spelar, är man fortfarande nörd då?

Om någon som är spelnörd skaffar familj kommer man ju inte hinna spela lika mycket, det betyder ju inte att intresset försvinner.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag gillade warcraft filmen!

Medlem

Tycker Warcraft-filmen var den största besvikelsen under hela årtioendet för min del. Det viskades om filmen redan 2004 eller nåt, den skulle väl egentligen komma runt 2008? Jag minns att jag i alla fall mer eller mindre växt upp med att filmen viskats om. När den väl kommer är antingen castingen eller manuset (eller båda) helt åt helvete. Alla effekter ser jättekonstiga ut, och storyn är helt kaos. Jag vet inte vad internet tycker men jag tycker att Travis Fimmel var en helt värdelös skådespelare, eller så är det bara hans karaktär som inte infriar någon som helst känsla hos mig.

Det man lyckades med till 100% däremot är Orcs. Jag tycker allt med dom var huuuur bra som helst. Det räddade filmen från 1/10 till kanske 5/10 istället

OnT: Tycker Cavill hade passat grymt som Arthas, även om han kanske är lite gammal som en del påpekat. Definitivt som Lich King om inte annat.

Medlem

Men kom igen nu.. Lite variation tack. En rätt begränsad skådespelare som absolut har sina toppar, men någon annan hade varit trevlig att se


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

hur stora armar kan man ha och fortfarande räknas som nörd? jag menar, om man tränar mer än man spelar, är man fortfarande nörd då?

Han är ju både en gaimingnörd och träningsnörd , En supernörd.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Tycker Warcraft-filmen var den största besvikelsen under hela årtioendet för min del. Det viskades om filmen redan 2004 eller nåt, den skulle väl egentligen komma runt 2008? Jag minns att jag i alla fall mer eller mindre växt upp med att filmen viskats om. När den väl kommer är antingen castingen eller manuset (eller båda) helt åt helvete. Alla effekter ser jättekonstiga ut, och storyn är helt kaos. Jag vet inte vad internet tycker men jag tycker att Travis Fimmel var en helt värdelös skådespelare, eller så är det bara hans karaktär som inte infriar någon som helst känsla hos mig.

Det man lyckades med till 100% däremot är Orcs. Jag tycker allt med dom var huuuur bra som helst. Det räddade filmen från 1/10 till kanske 5/10 istället

OnT: Tycker Cavill hade passat grymt som Arthas, även om han kanske är lite gammal som en del påpekat. Definitivt som Lich King om inte annat.

Travis Fimmel var nog filmens svagaste kort. Fruktansvärt överspelad rollprestation.

Medlem

Yes plsae think it whode be great


signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

All human beings are born free and equal in dignety and rights. And conscience and should act towards one another in a sprit of brothrhood

Medlem
Skrivet av CACTUZREX:

Kommer tyvärr inte ihåg storyn i förra Warcraft filmen om jag ska vara ärlig.
Jag tror det är svårt att hitta duktiga manusförfattare till den typen av filmer tyvärr.

Filmen följde vagt storyn kring WC1 i och med det första kriget mellan Orcs och The Alliance och Medivhs korruption samt död. Filmen var helt okej faktiskt.

Skrivet av Fezk:

Mjamje, lite för gammal och har inte det utseende som passar, åtminstone inte innan han blir The Lich King. Visst, han ser inte alltför gammal ut och skulle säkert göra ett OK jobb, men skulle helst vilja ha någon okänd som lyckas göra ett grymt jobb som Arthas.

Förövrigt var första filmen ingen höjdare, tyvärr.

För Arthas ser absolut inte "gammal ut" både innan och efter han blev The Lich-king?

Skrivet av cohletrain:

Men kom igen nu.. Lite variation tack. En rätt begränsad skådespelare som absolut har sina toppar, men någon annan hade varit trevlig att se

Vadå en rätt begränsad skådespelare? Henry Cavill har ju visat att han faktiskt har allt möjligt i sitt bibliotek av skådespeleri. Sedan är variation bara för variationens skull ganska kontraproduktivt. Om Cavill passar som en viss roll så vore det rent av idiotiskt att välja någon annan mindre kvalificerad och som passar mindre bara för variationens skull....

Medlem

Han har både passande röst och väldigt likt ansikte och skulle naila arthas enligt mig iaf.

Medlem
Skrivet av KingCobra:

Travis Fimmel var nog filmens svagaste kort. Fruktansvärt överspelad rollprestation.

Han fortsätter den streaken i nya Raised By Wolves. Riktigt stabil serie som sänks av bl.a. hans överskådespeleri. Synd

Skrivet av Dizzz:

Vadå en rätt begränsad skådespelare? ..

Nämn en prestation som erbjöd något mer än mellanmjölk?


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem
Skrivet av Dizzz:

För Arthas ser absolut inte "gammal ut" både innan och efter han blev The Lich-king?

Mja, du kanske har rätt.

Men rent utseendemässigt tycker jag inte Cavill passar riktigt. Men men, om det nu blir någon mer film och Cavill blir Arthas är det bara hoppas på det bästa.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar