Äntligen bekräftat - Du kan plocka bort de vita sidopanelerna på Playstation 5

Robot
Äntligen bekräftat - Du kan plocka bort de vita sidopanelerna på Playstation 5

Men det blir inte särskilt snyggt - Se Sony plockar isär sin spelmaskin i molekyler.

#nyhetstips, #playstation-4


Medlem

Bra om man ska modda eller reparera

Medlem

Den där kylflänsen, den var STOOOR som flickan sa...satan va stor.

Go video, lite erotiskt nästan, ge mig min PS5a nuuuu!

Medlem
Medlem

Känns som många delar kommer gå att krympa till en slimvariant, frågan är bara hur länge man måste vänta.
Men lär inte kunna hålla mig så slår väl till nu i vinter om det finns tillgängligt i någon affär


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Kom igen nu Sony. Dags att börja berätta om konsolen. Vilka funktioner saknas från RDNA2 och så vidare.

Medlem

Det blir väldigt lätt att byta utseende/färg på den. Det lär säkert uppstå en marknad där andra tillverkare gör paneler med olika färger, textur och motiv.

Ambassadör
Xbox

Vacker är den ju inte, men det blir nog en väldigt trevlig spelmaskin!


signatur

Jump in.

Avstängd

Jösses vilket imponerande bygge.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Jag imponeras inte av bygget. Känns som att den är onödigt stor.. stort plus att man kan byta plattorna, men formen är ju fortfarande ett problem.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det blir väldigt lätt att byta utseende/färg på den. Det lär säkert uppstå en marknad där andra tillverkare gör paneler med olika färger, textur och motiv.

Som på första xbox 360 där fronten var utbytbar. Minns att det fanns mängder med alternativ på gamestop.

Men annars finns det ju skins att köpa till det mesta nu för tiden om man är duktig på att applicera sådana.

Avstängd
Skrivet av Freeman79a:

Kom igen nu Sony. Dags att börja berätta om konsolen. Vilka funktioner saknas från RDNA2 och så vidare.

Varför skulle något saknas? Är själv mer intresserad att få veta vilka rdna3 funktioner som dom implementerat


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Ja den var ju inte direkt vackrare utan de fula vita sidopanelerna....

Sen fattar jag inte varför videon är på japanska utan subtitles när den kommer från Playstation's officiella Youtube kanal...suck...

Medlem

Ser ut att vara lättarbetad och välkyld, får dock se hur det fungerar i praktiken då även PS4 presenterades med stor fokus på kylningen (som sedan visades vara en katastrof). Gillar dock att de tidiga renderingarna var realistiska sett till den färdiga produkten, ser riktigt bra ut såväl liggande som ståendes. Slog mig att designen påminner lite om den gamla Phantom-konsolen (om än mer spelkonsol och mindre digitalbox):

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fatmajk:

Ja den var ju inte direkt vackrare utan de fula vita sidopanelerna....

Sen fattar jag inte varför videon är på japanska utan subtitles när den kommer från Playstation's officiella Youtube kanal...suck...

Det finns subtitles, klicka bara CC-knappen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Yes, blir till att pimpa panelerna med svartaste svart som går att få tag på, helst Black 3.0

#Blackconsolesmatter

NuZ
Testpilot

Nice med hål för lättare rengöring. Gillar fläkten också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det finns subtitles, klicka bara CC-knappen.

Se där! Kan inte ens skylla på att det är fredag idag...

Medlem

Där ser man.
med lite moddning så kanske den kan bli snygg.
eller, i alla fall inte lika ful.

Medlem

Stor konsol, liten fläkt. Ska bli intressant att se den med andra färger på skärmarna där. Även hur en slimvariant skulle se ut som någon nämnde.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Varför skulle något saknas? Är själv mer intresserad att få veta vilka rdna3 funktioner som dom implementerat

Vet inte riktigt om de ska vara några RDNA3 funktioner i PS5?! RDNA3 sägs bli 5nm och flera gpuer mm. PS5 är RDNA2 på 7nm.

Skrivet av Phyrino:

Där ser man.
med lite moddning så kanske den kan bli snygg.
eller, i alla fall inte lika ful.

Konsol moddning är så himla coolt. Folk har gjort galna byggen på YT av PS4 och Xbone Så tror nog det kommer göras här också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Skönt att man lägger till med utrymme och inte ersätter existerande SSD. Var orolig att man skulle ersätta. Då kan man uppgradera till 1TB och få minst 1,5tb i utrymme.

Kylflänsen, that's a big boi!

Medlem

Ser fram emot att se tredjepartsmarknaden för paneler till konsolen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Belfry:

Ser fram emot att se tredjepartsmarknaden för paneler till konsolen.

Jag också. Det kommer bli nice.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Vilken jävla kylfläns, alltså helvete!

Kommer nog bli en stor marknad för dom där sidopanelerna.

Medlem

Flytande metall som kylning alltså?

Medlem

Grym film. Ingen jobbig musik. Inga effekter eller onödiga klipp. Total avsaknad av artificiell hype. Tydligt och informativt. Straight business. 5 av 5 stjärnor.

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Vet inte riktigt om de ska vara några RDNA3 funktioner i PS5?! RDNA3 sägs bli 5nm och flera gpuer mm. PS5 är RDNA2 på 7nm.

Rykten säger att ps5 har vissa funktioner lånade från rdna3. Svårare än så är det inte.
Men du vet alltså att det saknas rdna2 funktioner eller?


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Jupp, kommer definitivt lägga en slant på snyggare sidpaneler när d börjar dyka upp😎

Avstängd
Skrivet av Ribcage:

Stor konsol, liten fläkt.

Liten fläkt? Kollade vi faktiskt på samma teardown? Volymen luft den där jäveln kommer att skyffla är ju helt crazy


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Skriv svar