Efter Bethesda-affären: Prey-, Wolfenstein-, Dishonored-samlingar ser ut att komma till Xbox

Robot
Efter Bethesda-affären: Prey-, Wolfenstein-, Dishonored-samlingar ser ut att komma till Xbox

Till Series X och S.


Fragtjuv

Jag hopps verkligen att de kommer till PC också!

EDIT: Jaha. Uppfattade det som Gamepass. Läste lite för snabbt helt enkelt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Ambassadör
Xbox

Det blir trevligt med lite Series X|S versioner! Jag förmodar att det är det som avses.


signatur

Jump in.

Medlem

Arkane Studios var ett kung-köp verkligen. Den studion är vansinnigt talangfulla. Hoppas på mera från DisHonored serien som är djävulskt bra.

SONY ser ut att bli utan många tungviktare till serier om nu inte MicroSoft skulle öppna sina dörrar mot deras konsol.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Kommer detta till Gamepass?

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Arkane Studios var ett kung-köp verkligen. Den studion är vansinnigt talangfulla. Hoppas på mera från DisHonored serien som är djävulskt bra.

SONY ser ut att bli utan många tungviktare till serier om nu inte MicroSoft skulle öppna sina dörrar mot deras konsol.

Sjukt att (i princip) ingen pratade om Arkane när nyheten kom. Arkane har en sån jävla potential och har redan visat prov på att kunna skapa egna IP:n med bra stämning och unik gameplay. Personligen har jag varit mer imponerad av vad de lyckats åstadkomma än något de andra studiorna gjort och som kom med i köpet, inklusive Bethesda Game Studios.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Kommer detta till Gamepass?

Japp. Dag 1

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Japp. Dag 1

Grymt!

Medlem

Redan innan affären är helt i hamn öppnas slussen av spel. Räkna inte med 1a part spel på annat än Xbox ekosystem.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Arkane Studios var ett kung-köp verkligen. Den studion är vansinnigt talangfulla. Hoppas på mera från DisHonored serien som är djävulskt bra.

SONY ser ut att bli utan många tungviktare till serier om nu inte MicroSoft skulle öppna sina dörrar mot deras konsol.

Dessvärre har Sony väldigt många *tungviktare* som du kallar dem.
Men sen har man ju pc också å andra sidan, gamepass osv....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Hoppas folk köper prey denna gången så de får göra en uppföljare. Ett av de bästa spelen från förra decenniet som sällan nämns.

Medlem

Ja, Ms gjorde ett riktigt bra köp i och med Arkane! Dishonored-serien är fantastisk!

Medlem

Prey var fantastiskt! Ge oss Prey 2 från Arkane.

Skrivet av Jokobib_Bob:

Prey var fantastiskt! Ge oss Prey 2 från Arkane.

Jag ser det som en andlig efterföljare till "System Shock 2".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

NuZ
Testpilot
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag ser det som en andlig efterföljare till "System Shock 2".

Ja och väldigt mycket Bioshock också. Fantastiskt spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Redan innan affären är helt i hamn öppnas slussen av spel. Räkna inte med 1a part spel på annat än Xbox ekosystem.

Du är väl medveten om att alla spel som räknas upp är gamla spel som redan finns typ överallt (en del av dem har jag t.o.m. på min 360)? Spelen i sig är det dock inget fel på. Flera av dem är riktigt, riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Popski:

Du är väl medveten om att alla spel som räknas upp är gamla spel som redan finns typ överallt (en del av dem har jag t.o.m. på min 360)? Spelen i sig är det dock inget fel på. Flera av dem är riktigt, riktigt bra.

Ger ändå en fingervisning om var det barkar hän...

Tur att alla med en Playstation också har en rigg de kan spela alla framtida MS-exklusiva på.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ger ändå en fingervisning om var det barkar hän...

Tur att alla med en Playstation också har en rigg de kan spela alla framtida MS-exklusiva på.

På vilket sätt menar du att ett nysläpp av en trave gamla spel skvallrar om vad som ska komma i framtiden?

Jag kan tillägga att jag inte har några tvivel om att spelmakarna i fråga i framtiden kommer släppa bra spel. Just den här nyheten har dock inte mycket med det att göra.

Jag får väl hoppas på att kommande Wolfenstein även kommer till PS5, men det är nog inte så troligt. Min sambos laptop är nog inte riktigt gjord för nya spel, så jag får i så fall nöja mig med det som jag kan spela på de apparater jag har.

Medlem
Skrivet av miffot:

Dessvärre har Sony väldigt många *tungviktare* som du kallar dem.
Men sen har man ju pc också å andra sidan, gamepass osv....

Jo visst har SONY många egna exklusiva tungviktare som jag kommer köpa en PlayStation 5 för. Däremot kan de ha förlorat så många tunga (tidigare) multiplattform från Bethesda. Om inte nu MicroSoft öppnar sina portar mot SONY lär det svida rätt mycket med Bethesdas titlar som då kanske inte kommer dit.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Som jag har förstått det så har man återgått till att göra Dataspel som sedan portas till xbox series osv.

Mycket bra för oss konsumenter på pc-sidan. Framtiden ser ljus ut och yttligare en anledning till xbox pass.

1
Skriv svar