Äntligen bekräftat - Du kan plocka bort de vita sidopanelerna på Playstation 5

Avstängd
Skrivet av martinot:

Du kan inte mäta volym på produkter efter dess vikt. Två olika produkter kan ha helt olika densitet.

Om du ska räkna volymen på ett föremål och använder yttermåtten måste föremålet vara symmetriskt i detta fall är inte föremålet symmetriskt så dina siffror stämmer inte! Jag tycker inte om när man kommer med falska uppgifter!

Om båda föremålen väger lika mycket och innehåller liknande komponenter så kommer volymen av enheterna att bli likvärdiga!

Medlem
Skrivet av martinot:

Sedan kan du ju även som ett tredje anslutningssätt koppla XB-handkontrollerna trådat via USB. Just så jag gör när jag tex. spelar i min bil (då bilen tyvärr bara stödjer Xbox-kontrollers via bilens USB-uttag).

Skrivet av NuZ:

Edit: Bilen?

Tesla?

Skrivet av NuZ:

Nej där håller jag inte med. VR-spel är en ”gimmick” som gör folk åksjuka. När man pressar sig genom ett spel där man simmar med delfiner förstördes vardagsrumsmattan hemma
VR är absolut inget för mig. Då har jag flugit sk60 flera gånger utan problem också.

Vet att mitt inlägg säkert kommer reta VR folk men helt ärligt. Jag blir galet åksjuk av det. VR och när jag åker buss är hemskt. Så hoppas inte spelindustrin satsar på det innan tekniken är färdig. Tar 3D TV alla dar i veckan före VR.

Edit: Jag vet det är offtopic. Inte meningen att reta upp någon heller. VR är inte min grejj bara

Synd, själv så är jag riktigt sugen på VR, finns många typer av spel som drar stora fördelar av tekniken.
Det är väl ändå drömmen lite, att vara inne i ett spel? 360 graders upplevelse istället för en så stor tv/skärm som möjligt.
Och vill du spela traditionella spel så är det bara att slänga upp en TV i VR världen.

Skrivet av Checker:

Mm.. jag blev åksjuk av codmw2 till 360 också på grund av FOV, refresh rate och upplösning. Gör inte att jag klankar ner på fps genren generellt. Bara för att du blir åksjuk betyder inte att VR gör alla åksjuka.

Vissa har det lite/ganska svårt men det beror vanligtvis inte på att vr-tekniken inte är färdig utan på den egna kroppen. Din hjärna klarar helt enkelt inte av att förstå varför dina ögon signalerar att du rör dig medans resten av kroppen signalerar att du sitter/står stilla. Tyvärr är det bara så för en liten del människor.
Själv har jag noll problem med VR och har aldrig varit problem heller. Blir aldrig åksjuk heller, förutom då av cod på 360

VR är framtiden (för dom som klarar av det).

Tillägg: på samma sätt som att åksjuketabletter hjälper personer att åka buss och bil så hjälper dessa även för personer som blir åksjuka av VR. Du borde testa.

Hoppas att så många som möjligt får uppleva komfortabel VR.
Star Wars och Alyx verkar grymt, skulle gärna se något open world som har bra VR stöd också, typ ett väl fungerande Fallout, GTA eller Cyberpunk typ.

Om/när PSVR2 utannonseras så blir det nog en beställning, ifall det är inte är något dåligt i designen som sticker ut för mycket.

Medlem

Har sett på vissa sidor där de hård testat spel som God of War, Spiderman, Last of Us 2 i 30+ grader i rummet och 10 tals timmar
utan att fläkten gått i gång och konsollen fortfarande kall. Tror inte äkta ps5 spel lär väcka fläkten heller om dessa ps4 lir tar
upp mot 100gb

Skrivet av Eken77:

Om du ska räkna volymen på ett föremål och använder yttermåtten måste föremålet vara symmetriskt i detta fall är inte föremålet symmetriskt så dina siffror stämmer inte! Jag tycker inte om när man kommer med falska uppgifter!

Om båda föremålen väger lika mycket och innehåller liknande komponenter så kommer volymen av enheterna att bli likvärdiga!

Nu antar du lika fel som du anser folk gör med att dom använder ytermåtten på lådan, du vet inte hur liknande saker dom har och hur densiteten e likvärdiga på dom.. så sluta tjata om volymen, uppenbart att du inte gillar Xbox och Microsoft och vill att det ska vara dom

Edit: sen har komponenterna på insidan ingen betydelse för volymens storlek


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fastlödd SSD
F


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

NuZ
Testpilot
Skrivet av Godofcheese:

Fastlödd SSD
F

Ja tusan de e sant. Hoppas enklare arbete för att byta om de skulle bli fel på den. MS lösning med bricka över är kanske bättre/smidigare ur reperation, moddningssynpunkt. Bara MS går ifrån ”parade” komponenter så är det bra. Var ju ett himla problem på One då det inte gick att byta cd-läsaren om den var trasig


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av submariner:

Har sett på vissa sidor där de hård testat spel som God of War, Spiderman, Last of Us 2 i 30+ grader i rummet och 10 tals timmar
utan att fläkten gått i gång och konsollen fortfarande kall. Tror inte äkta ps5 spel lär väcka fläkten heller om dessa ps4 lir tar
upp mot 100gb

Vore märkligt om ps4 spel skulle få ps5an att svettas. Fläkten kommer garanterat jobba när den kör ps5 spel, vi får dock hoppas att det gör det tyst.

Du kan inte mäta hur krävande spel är av hur stora de är.

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

Fastlödd SSD
F

Eliminering av flaskhalsar som connectors och olika Interface kan orsaka.
Finns en orsak till varför det ryktas att series s/x tappar upptill 30-40% av SSDns teoretiska max läs och skriv hastighet


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Avstängd
Skrivet av rosski:

Vore märkligt om ps4 spel skulle få ps5an att svettas. Fläkten kommer garanterat jobba när den kör ps5 spel, vi får dock hoppas att det gör det tyst.

Du kan inte mäta hur krävande spel är av hur stora de är.

Dock är det en del journalister som nämner att series x känns "toasty", "hot" och generellt ganska varm i ytan efter att ha kört One spel. Alltså inte bara luften från utblåset.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Dock är det en del journalister som nämner att series x känns "toasty", "hot" och generellt ganska varm i ytan efter att ha kört One spel. Alltså inte bara luften från utblåset.

Personen som sa det har tagit tillbaka det eftersom media överreagerade på hans kommentar.

https://twitter.com/jeffbakalar/status/1313586798996721664?fb...


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Avstängd
Skrivet av Ac3 Toni:

Personen som sa det har tagit tillbaka det eftersom media överreagerade på hans kommentar.

https://twitter.com/jeffbakalar/status/1313586798996721664?fb...

Fler än bakalar som uttalat sig och orsaken till att han tog bort det var för att media tolkade det som att konsolen överhettar. Inte alltså att den bara kändes varm


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Fler än bakalar som uttalat sig

Svårt att uttala sig innan man vet fläktkurvor och hur varma komponenterna blir om det är ett problem eller inte.

Medlem
Skrivet av Checker:

Fler än bakalar som uttalat sig

Många som inte fattar att konsoler har kylning.
Någon påstod 45C från utblåset är jättevarmt för en Xbox när den stått igång i 4 timmar.
Löjligt.

Själv brände jag foten på en skrivare som står på standby.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

= "Patetiska kackerlackor som sprider FUD" helt enkelt. Bra förklarat av Rand. Verkar som att vissa vill att värmen ska hållas inne i konsolen.

Medlem

Många besserwissers trots att dem inte själva har konsolen i sin ägo eller ens sett den irl.


signatur

"High life on low budget"

Så "PS5'an med BluRay" väger alltså in på bara 0,5Kg!
Lägg sedan på fläkt och kylflänsar vilket ger 4Kg extra, ..wow!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av neocon:

Mobiltelefoner, fastlödd lagring
F

Att du ens jämför båda
F


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja det visste jag att de tog med i uppdaterade Xbone dosan och använder själv på Xcloud med mobilen. Ok så bättre än BT alltså
Tack

Till våra Switchar så har jag till den medföljande dockan (som jag iofs. bytt case på för jag vill inte repa upp de) kopplat in vanliga USB-Ethernet-adaptrar. Alla fungerar dock inte, så man får pröva sig fram lite.

Hade till en av mina gamla ThinkPad en "ThinkPad"-brandad Ethernetadapter som fungerat kanon, och sedan köpte jag en på Amazon en av märket Ugreen till den andra Switchen som också fungerar kanon för ca. en hundralapp.

https://www.amazon.co.uk/UGREEN-Ethernet-Adapter-Nintendo-Chr...

Kan rekommendera en sådan då det inte kostar så mycket, och då har alltid perfekt anslutningen av Switchen i dockat läge (även om jag personligen kör de mest handhållet).

Skrivet av NuZ:

Edit: Bilen?

Skrivet av Fearnox:

Japp. Tesla har haft ett gäng olika småspel genom tiderna, där de enkla klassiska Atarispelen går fint att spela med touchskärmen.

Med version 10.0 av Teslas bilmjukvara som kom för något år sedan så dök det upp lite fler spel som Beach Buggy Racing 2 (liknande Nintendos Mario Kart) som behövde spelas med den riktiga ratten och pedalerna (man måste självklart vara parkerad för att spela: https://twitter.com/i/status/1141041018835353600 ). Som Player 2 på passagerarsidan (som saknar ratt) så var man dock tvungen att ha en Xbox 1S-kontroller om man ville köra samtidigt (jag och min dotter brukar tävla rätt friskt mot varandra).

Samtidigt med v10.0 så kom även Cuphead (tydligen är Elon stort fan). Då kom absolut krav på att ansluta en riktig handkontroller till bilens USB-uttag för att kunna spela det (gick inte att få bra spelupplevelse med touchkontroller enligt utvecklarna, och ett redan svårt spel blev allt för svårt utan handkontroller).

Så numera har jag alltid en XB1S-kontroller liggandes i mittkonsolen i bilen.

Perfekt när man tex. väntar på någon familjemedlem, och vill passa på att fördriva tiden lite (även om Fallout Shelter och Stardew Valley, som spelas bäst med touch, är de som rullar mest på bilen just nu).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Eken77:

Om du ska räkna volymen på ett föremål och använder yttermåtten måste föremålet vara symmetriskt i detta fall är inte föremålet symmetriskt så dina siffror stämmer inte! Jag tycker inte om när man kommer med falska uppgifter!

Om båda föremålen väger lika mycket och innehåller liknande komponenter så kommer volymen av enheterna att bli likvärdiga!

Volymen skiljer enormt stort. Vikt ganska lika. => Olika densitet.

[ https://sv.wikipedia.org/wiki/Densitet ]

Inget bättre eller sämre. Bara fakta och olika.

Bägge kommer vara grymt fina konsoler, oavsett. Välj den du gillar bäst. Enkelt.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Skriv svar