Trådat eller trådlöst?

Skribent
Trådat eller trådlöst?

Jag kommer aldrig använda headset med sladd något mer i alla fall. Så jävla skönt med trådlöst. På samma sätt är jag skeptisk till trådlösa möss och tangentbord och kommer köra dem med sladd i en överskådlig framtid.

Jag har nätverkskabel till datorn och Telia boxen men kör min Nvida Shield och TV genom Wi-fi. Vet inte varför jag har olika, det har bara blivit så.

Handkontroller är det bara trådlöst (koppla en PS4 dosa till datorn med sladd är inte ett alternativ för mig t.ex.) så länge det inte är en nischkonsol (mini-NES o.s.v.)

Mobilladdning har jag inte provat trådlöst, kör vanlig sladd där. Kan däremot tänka mig att använda trådlös laddning.

Vad kör ni trådlöst och vad kör ni med sladd hemma? Har ni något som ni absolut inte kommer köra med sladd något mer alternativt något ni aldrig kommer köra trådlöst?

Ambassadör
Xbox

Internet alltid trådat till alla viktiga prylar, det tar lite tid och effort att dra kablar snyggt och osynligt men det är det värt.

Handkontroller alltid trådlöst, samma med möss. Tangentbord spelar inte så stor roll.

Headsets oftast trådat men det är ALLTID sladden som går sönder/glappar till slut så det får nog bli trådlöst permanent där också.


signatur

Jump in.

Medlem

Laddning och signal:
Headset trådlöst.
Hörlurar trådat till hörlursförstärkare
Handkontroll trådlöst i soffan/trådat vid monitor när det är mer competitive.
Mus och tangentbord trådat
Mobil trådat

Nätverksmässigt:
Dator trådat
Musikstreamer trådat
PS4 trådat
Apple TV trådlöst
TV Trådlöst

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Internet alltid trådat till alla viktiga prylar, det tar lite tid och effort att dra kablar snyggt och osynligt men det är det värt.

Handkontroller alltid trådlöst, samma med möss. Tangentbord spelar inte så stor roll.

Headsets oftast trådat men det är ALLTID sladden som går sönder/glappar till slut så det får nog bli trådlöst permanent där också.

Det är ju därför man köper hörlurar där man enkelt kan ersätta kabeln med en ny

Internet kör jag trådat där det går. Annars wifi, spelar inte mp ändå.
Mus och tangentbord trådat, likaså hörlurar/headset. Speldosor trådlöst oftast.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Trådat:
4 datorer för internet.
Mus (trådlös funktion trasig)
Tangentbord
Allt som laddas (inga trådlösa laddningsenheter)

Trådlöst.
Bärbara enheter mot internet wifi
Alla sorts handkontroller till spel.
VR Headset.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Mus å tangentbord kontroll trådat, likså det mesta av internet.

Headset e nog enda som e trådlöst


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Farornas Konung

Den ända tråden jag givit upp är till telefonen.

Medlem

Trådat,
Fick låna för utvärdering JBL Quantum 600 så ingen större erfarenhet som så, de med hög frekvens på kommunikationen har väl i alla fall inget ljudlagg.
De gick förvånande nog ej att ladda och spela samtidigt, kanske ett undantag men värt att kolla på eventuella kandidater.

Det var en befrielse att ta på mina gamla Sennheiser P363D efter några dagars användning, lätta, luftiga och o-svettiga
Men gillar man bas så fanns inget mer att önska av JBLn.

Det finns en hel del info. i ämnet i de här trådarna och "bra att ha" funderingar generellt om headsets,
Fråga om Headset och tips,
#3947793
Nya hörlurar. Vad ska man lägga pengarna på?
https://www.fz.se/forum/trad/433313-nya-horlurar-vad-ska-man-...


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Väldigt svårt att gå tillbaka till trådat efter trådlöst headset. Man behöver aldrig bryta musiken/samtalen ifall man går ifrån datorn för att göra något, det hänger med. Ingen slav längre.
Med det sagt så såg jag att Bose ska släppa gaming headset utifrån deras quite comfort 2. Dock blir det trådat när det väl används som headet, men trådlöst när det används som ursprungs idén. Så funderar på om jag kan leva med den kompromissen...

Jag kan tänka mig trådlös mus, ifall musmattan är trådat och det är en evig trådlös laddning från matta till mus.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kör sladdlös mus och handkontroll till datorn, trådat tangentbord och trådade hörlorar med separat mikrofon. Orkar inte hålla på att ladda hörlurar och tangentbord var och varannan timme, musen håller drygt en vecka och 360-dosan går på uppladningsbara batterier.

Medlem

@WonderBoy
Har kört med två olika.
Bose soundsport free. Är nog det bästa ljudet jag upplevt, bra tryck på basen. Dock är de lite bulky och sticker ut en del, så inte jätte snyggt utifrån, man ser ut som shrek typ, men riktigt bekväma och bra tid.

Nu kör jag med Sony wf-1000xm3
Det är mer eleganta, inte riktigt lika bekväma och samma tryck i basen, men har klarare diskant. De har även noice cancelling vilket fungerar riktigt bra!
Bägge ligger lite över din budget men kan tänka att de droppas till black friday om du klarar vänta så länge.

EDIT DIN POST FÖRSVANN!? O:

@kebbe Trådlösa hörlurar fungerar som trådade när de laddas, så det är inget jobb runt det. Bara trycka in sladden och fortsätta.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

@WonderBoy
Har kört med två olika.
Bose soundsport free. Är nog det bästa ljudet jag upplevt, bra tryck på basen. Dock är de lite bulky och sticker ut en del, så inte jätte snyggt utifrån, man ser ut som shrek typ, men riktigt bekväma och bra tid.

Nu kör jag med Sony wf-1000xm3
Det är mer eleganta, inte riktigt lika bekväma och samma tryck i basen, men har klarare diskant. De har även noice cancelling vilket fungerar riktigt bra!
Bägge ligger lite över din budget men kan tänka att de droppas till black friday om du klarar vänta så länge.

EDIT DIN POST FÖRSVANN!? O:

Haha, förlåt... Befarade att tråden skulle överösas med tips och eventuellt flytta fokus från huvudfrågan. Så jag startade en ny tråd istället.

Men tack och bock för tipsen!

Medlem
Skrivet av dTexN:

Med det sagt så såg jag att Bose ska släppa gaming headset utifrån deras quite comfort 2. Dock blir det trådat när det väl används som headet, men trådlöst när det används som ursprungs idén. Så funderar på om jag kan leva med den kompromissen...

Kika på Audeze Penrose (släpps förhoppningsvis nästa vecka). Planmagnetiska lurar (Mobius som är deras tidigare modell är imo långt mycket bättre än Bose).
2,4ghz för gaming och bluetooth för telefonen

Medlem

Hörlurar till telefonen kör jag trådlöst, både on ear och in ear. Handkontroll till PS4 och Switch körs trådlöst det med, likaså WiFi (säger ju egentligen sig själv). Annars kör jag trådat nätverk till PC och PS4, trådat headset till datorn och PlayStation, trådad laddning till allt (har ändå inte stöd för trådlöst), trådad mus och tangentbord etc., börjat fundera på trådlös mus men nah, känner inte för lägga de pengarna på en ny mus när den jag har är fullt fungerande för mina ändamål.

Medlem

I tv-bänken:

Apple TV: kabel
TV: kabel
TV-box: kabel
Switch: kabel
PS4: Wi-Fi (eftersom min PS4 av någon anledning inte går att koppla upp mot nätet med kabel längre)

I övrigt har jag trådlösa hörlurar till mobilen, en JBL Charge 4 och en liten apparat kopplad till min sjuttiotalsförstärkare så att jag kan spela Spotify från mobilen trådlöst på förstärkaren. Vinylspelare och högtalare är förstås Kopplade med kablar till förstärkare.

Skribent

Trådlösa hörlurar klarar jag mig verkligen inte utan. Så skönt att slippa ha en kabel som kommer i vägen och tvingar en att ta av sig lurarna när man ska gå till köket eller liknande.

Musen är också trådlös, och nästa tangentbord jag köper lär också bli det.

Över lag föredrar jag helt klart trådlöst.

Medlem

Av gammal vana, och snålhet, så har jag sladd på allt till datorn.
Bara konsoller as kontroller som är trådlösa

Medlem

Allt som går. Kablat. Mobiler, plattor trådlöst. Wifi 6 kommer inte göra skillnad.

Medlem

Till datorn så kör jag allt trådat, men funderar starkt på att byta ut tangentbord och mus till trådlöst. När det kommer till hörlurar så finns det inga trådlösa som tilltalar mig. Och så länge wifi bara är halv-duplex så är det inget alternativ för mig, utan jag försöker dra kabel till allt som går. På konsol så kör jag handkontrollerna trådlöst.

Medlem

Kör trådat på allt, är väl ps4 dosorna som inte är det.

Medlem

Har inte haft ett headset till datorn på 10 år, har kört enbart högtalare, sen hatar sladd till headsets, till mobilen har jag haft rådlösa nokia trådlösa sennheiser trådlösa skitmärke som jag inte tänker rgöra reklam för har nu trådlösa bose 700 quiet comfort så jävla bra, kopplar dom trådlöst på jobbet med när man kommer dit. HAr trådlös mus på jobbet , trodde man skulle få ladda i tid och otid, får ladda kanske en natt varje kvartal om jag har otur annars 1 gång i halvåret. så blir nog en trådlös mus kanske hemma med,, aldrig trådlöst tangentbord hade ett corsair tangentbord och mus som jag vann som var helvetes jävla skit så kanske inte blir det hemma ändå. Trådlös laddning har man haft i evigheter, sen slutade tillverkare släppa mobiler med det så hade hiatus några år tills jag köpte min note 9 så vart trådlös laddning sen dess. trådlös laddning till klockan, inte har man nån fysisk nyckel i bilen heller trådlös keyfob bara sätta sig ner trycka på koppling och knapp

Medlem

Kablar till allt.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Men... alla ni som kör trådlösa lurar, blir det inte lagg på ljudet? Eller är det inte bluetooth? Jag menar inte att kritisera nu, men jag vet att det är en stor diskussion när det gäller headsets till Ps4/Switch osv.

Medlem

@Birkovic inge lagg, körs ej på bluetooth utan man får med någon dongel som skickar signalen lossless med de flesta.
Men ja, bluetooth hörlurar som är till för att lyssna musik med, brukar lagga/synca knasigt och ha en väldigt bra delay ifall man spelar med dem


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Har en trådlös mus, men aldrig tagit ur sladden på den. Har inget behov av trådlösa enheter egentligen. De är ändå placerade så nära datorn.

Medlem

De trådlösa sakerna jag använder är handkontroll till Xboxen och wifi till mobiltelefonen, tv, skrivare samt receiver resten av sakerna har sladd.

Medlem

Min dator är det som körs mest med kablar, enda trådlösa där är mitt headset som körs på en wifi-dongle.

Annars körs resten trådlöst, TV, PS4 Pro, mobbe och platta ligger på wifi. Mest för att slippa dra kabel till t.ex switch/router.

Medlem

Det enda jag kör trådlöst är mus och tangentbord till studiodatorn (inte till gamingdatorn). Och det är bara för att spara ett usb-uttag. Har inte störts tillräckligt av nån sladd nån gång för att absolut vilja ha trådlöst.

Medlem

Har kablar till allt men jag ska nog skaffa trödlösa hörlurar då sladden alltid pajar, förmodligen in ear, är trött på att behöva köpa nya alternativt betala hutlösa överpriser för reservdelar (Steelseries).

Medlem

Trådlösa hörlurar (Plantronics RIG 800HD)
Trådlöst tangentbord (Logitech G613 Wireless Keyboard)
Trådlös mus (Logitech G502 Lightspeed)
Micen (Blue Yeti) är det enda som är inkopplat i datorn just nu förutom diverse kablar till och från datorn.


signatur

Halo kompis!

123
Skriv svar