Nyversionen av Mafia är uppdaterad - nu kan du ta bort HUD:en

Robot
Nyversionen av Mafia är uppdaterad - nu kan du ta bort HUD:en

Förbättringar till Free ride-läget ingår också.

#mafia, #uppdatering


Medlem

Trevligt. Saknas bara ett co-op läge eller lite free roam multiplayer så är man satt i sylt.

Finns inget mafiaspel i 1930-talet med multiplayer, synd.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Underbar remake. Bra story och tjusig grafik, speciellt kvällstid.
Det enda lite halvjobbiga var väl racinguppdraget som tog ett tag att klara på classic!

Hoppas nu dom fortsätter att uppdatera och lägga till mer innehåll i free ride-läget, för förutom uppdragen från telefonkiosken finns inte mycket att göra atm.

Medlem

Väldigt uppskattat!

Medlem

Trevligt! Tyckte remaken var rätt mysig ändå. Spelar Mafia 3 nu efter att ha kört remaken + 2an, 2an var riktigt trevligt också men kändes precis som jag mindes det lite "ofärdigt" när man kommit en bit in. Inledningen är svinbra och detaljerad men sen går det lite väl fort fram med storyn.

Mafia 3 å andra sidan är på tok för långt och repetivt. Gillar de öppnare uppdragen där man kan smyga runt hit och dit men det upprepas lite väl ofta, de hade kunnat minska ner ordentligt på de uppdragen och haft några fler storyuppdrag istället, lite mer variation. Annars är det nice, gillar karaktärernas banter, eran, stämningen och tycker gameplay är rätt nice också.

Medlem

Denna remake är väldigt bra, racet var lite irriterande precis som i originalet men inte lika så som det omgjorda Crème de la crème uppdraget som fan var det jobbigaste i slutet av.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Trevligt! Tyckte remaken var rätt mysig ändå. Spelar Mafia 3 nu efter att ha kört remaken + 2an, 2an var riktigt trevligt också men kändes precis som jag mindes det lite "ofärdigt" när man kommit en bit in. Inledningen är svinbra och detaljerad men sen går det lite väl fort fram med storyn.

Mafia 3 å andra sidan är på tok för långt och repetivt. Gillar de öppnare uppdragen där man kan smyga runt hit och dit men det upprepas lite väl ofta, de hade kunnat minska ner ordentligt på de uppdragen och haft några fler storyuppdrag istället, lite mer variation. Annars är det nice, gillar karaktärernas banter, eran, stämningen och tycker gameplay är rätt nice också.

Håller helt med om nästan allt.

Medlem
Skrivet av Popski:

Håller helt med om nästan allt.

Nu blir jag ju nyfiken på vad du inte håller med om

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Nu blir jag ju nyfiken på vad du inte håller med om

Haha. Det ska väl vara att jag knappt alls gillar de öppnare uppdragen i III. Såna här spel tycker jag ska ha lite mer linjära uppdrag. I övrigt var ditt inägg spot on.

Inaktiv

Freeride-läget?! Är det precis vad det låter som, eller är det bara det man kallar det när man inte är i uppdrag?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Freeride-läget?! Är det precis vad det låter som, eller är det bara det man kallar det när man inte är i uppdrag?

Det är ett separat spelläge där man får klä sig som man vill, använda alla vapen och köra runt i typ alla bilar och bara leva rövare. Finns några uppdrag i spelläget som går ut på att hitta nya hemliga bilar. Riktigt kul!

Inaktiv
Skrivet av Potatisbullen:

Det är ett separat spelläge där man får klä sig som man vill, använda alla vapen och köra runt i typ alla bilar och bara leva rövare. Finns några uppdrag i spelläget som går ut på att hitta nya hemliga bilar. Riktigt kul!

Tack så mycket för informationen Det lät ju riktigt trevligt måste jag säga, som om jag ens brhövde fler anledningar att köpa detta. Verkar riktigt bra

Medlem

Fin grafik och OK story, men världen i sig är bara ett tomt skal. En öppen värld utan djup.

Tycker många delar som t.ex. närstriden, vissa story sekvenser känns opolerade och ihophafsade. Korkad AI och platta eldstrider utan dynamik.

1
Skriv svar