Recension – Crash Bandicoot 4: It's About Time

Robot
Recension – Crash Bandicoot 4: It's About Time

Crash 4 ringer in det nya, omfamnar sitt ursprung och stryker ett streck över 00-talet.

#crash-bandicoot, #crash-bandicoot-4-its-about-time


NuZ
Testpilot

Låtet ju fantastiskt ju! Blir def. Köp!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör
Ponny
Skrivet av NuZ:

Låtet ju fantastiskt ju! Blir def. Köp!

En riktigt glad överraskning.
Nu tar jag gärna ett Spyro 4, tack.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kommer bli ett köp, helt klart


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Skribent

Hur är laddningstiderna? Jag klarade inte av Trilogin för laddningstiderna var hemska på mitt standard PS4. När man dör vill man bara trycka på retry så ska det köra igång nästan direkt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Shadee:

Hur är laddningstiderna? Jag klarade inte av Trilogin för laddningstiderna var hemska på mitt standard PS4. När man dör vill man bara trycka på retry så ska det köra igång nästan direkt.

Hmm! Har inte alls tänkt på (vilket ju i sig är ett gott tecken) men ska undersöka saken ikväll. Dock sitter jag på ett PS4 Pro, så helt perfekt blir väl inte svaret för dig.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hmm! Har inte alls tänkt på (vilket ju i sig är ett gott tecken) men ska undersöka saken ikväll. Dock sitter jag på ett PS4 Pro, så helt perfekt blir väl inte svaret för dig.

Om det är schyssta laddningstider på Pro så är det värt att köpa, för i värsta fall kan jag låna ett av en kompis som samlar damm hos honom

Annars blir det till att vänta tills jag har en PS5 hemma och hoppas att det här spelet kan dra nytta av extra kraften. Har nog blivit lite bortskämd med snabba laddningstider på PC så det smittar av sig till konsolspelen där jag förväntar mig samma sak.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

En riktigt glad överraskning.
Nu tar jag gärna ett Spyro 4, tack.

Åhhhh de vill jag också ha


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

De skulle aldrig sålt Bandicoot. Hade så gärna velat sett ett nytt Crash från Naughty Dog själva i modern tid.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SunShine:

De skulle aldrig sålt Bandicoot. Hade så gärna velat sett ett nytt Crash från Naughty Dog själva i modern tid.

Det här är nog det bästa du kan få. Fantastiskt spel som tar efter vad de gamla spelen gjorde bra, och lägger till lite eget som fungerar prima.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Shadee:

Om det är schyssta laddningstider på Pro så är det värt att köpa, för i värsta fall kan jag låna ett av en kompis som samlar damm hos honom

Annars blir det till att vänta tills jag har en PS5 hemma och hoppas att det här spelet kan dra nytta av extra kraften. Har nog blivit lite bortskämd med snabba laddningstider på PC så det smittar av sig till konsolspelen där jag förväntar mig samma sak.

Kan bekräfta nu att det är i princip noll laddningstider när man döden dör. En kort black, sedan är man igång.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det här är nog det bästa du kan få. Fantastiskt spel som tar efter vad de gamla spelen gjorde bra, och lägger till lite eget som fungerar prima.

Oj är det så? låter lite coolt ändå.
Kanske kan vi få Naughty att göra ett nytt jak and daxter då? de äger väl fortfarande de spelen iaf...


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kan bekräfta nu att det är i princip noll laddningstider när man döden dör. En kort black, sedan är man igång.

Tack för återkoppling! Då blir det nog till att köpa spelet om några veckor när det är lugnare på jobbet, och jag orkar sätta tänderna i någon nytt spel.

Moderator | Testpilot

Lirat cirka 3 timmar nu. Fasiken vad kul! Precis som gamla Crash fast bara bättre på alla sätt. Känns precis som Naughty Dog också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Kontot avslutas

Det låter intressant.
Kanske blir ett köp om/när den kommer till Nintendo Switch


signatur

ゼルダの城

Medlem

Hmm... 3/5 (6/10) var ju inget vidare bra betyg. Spelet har 86/100 på metacritic efter 61 recentioner och många prisar det för sina fantastiska plattformsbanor. Kanske dags att slipa lite på dina "gamer-färdigheter" herr Eriksson? Att du ser banornas rika innehåll som något negativt tyder ju på att du inte riktigt mäktar med dem.

Redaktör
Skrivet av Gutterra:

Hmm... 3/5 (6/10) var ju inget vidare bra betyg. Spelet har 86/100 på metacritic efter 61 recentioner och många prisar det för sina fantastiska plattformsbanor. Kanske dags att slipa lite på dina "gamer-färdigheter" herr Eriksson? Att du ser banornas rika innehåll som något negativt tyder ju på att du inte riktigt mäktar med dem.

3 av 5 betyder "Bra" hos oss. Andra betygsskalor är ofta olika viktade, våra treor brukar snarare vara 7/10 eller 75-80/100. Sen är man kanske mindre sugen att köpa ett spel som 'bara' är bra, men det handlar snarare om vad man helst lägger pengar på än att spelet är dåligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

3 av 5 betyder "Bra" hos oss. Andra betygsskalor är ofta olika viktade, våra treor brukar snarare vara 7/10 eller 75-80/100. Sen är man kanske mindre sugen att köpa ett spel som 'bara' är bra, men det handlar snarare om vad man helst lägger pengar på än att spelet är dåligt.

Spelet verkar ju vara ett plattformsmästerverk av allt att döma så även 75/100 är ju aningen lågt. Nå ja, jag kommer köpa det nu i veckan och får avgöra själv. Älskar plattformsspel med mycker utmaning och variation (t.ex Mario galaxyspelen).

Redaktör
Skrivet av Gutterra:

Spelet verkar ju vara ett plattformsmästerverk av allt att döma så även 75/100 är ju aningen lågt. Nå ja, jag kommer köpa det nu i veckan och får avgöra själv. Älskar plattformsspel med mycker utmaning och variation (t.ex Mario galaxyspelen).

Hoppas du blir nöjd! En recension har ju aldrig mer rätt än din egen spelsmak.


signatur
Kontot avslutas

Har börjat att testa spelet på Switch.
Det är kul, har spelat fram till N Gin men tycker att det är svårare att få alla lådor på de första banorna än vad det varit i tidigare spel.
Så pga svårighetsgraden så tycker jag att det är bra att man kan välja att spela med Modern eller Classic spelstil. Har inte vågat välja Classic än.
Men det kanske blir lättare att spela de första banorna när jag kommit in i spelet lite mer.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar