Doom Eternal-designers bjuder på tankar om demondesign
Doom Eternal-designers bjuder på tankar om demondesign
Evil Dead och Heavy Metal nämns bland inspirationskällorna när sprites skulle bli moderna demoner.
Skrivet av Zidious G:
Klarade just spelet! Det var kul men de kunde ha skippat Prince of Persia-hoppandet.
Ja, hur tänkte de där?
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Ja, hur tänkte de där?
Gissar att utvecklare ofta känner att de måste förnya och lägga till nya mekaniker med varje nytt släpp men ibland känns det bara apart (vilket de flesta verkar tycka om det där)
Jag kan tycka det är lite konstigt att sånt inte kommer fram oftare i interna tester men kanske är svårt att veta exakt vad den stora massan ska tycka. Har spelat Doom 2016 men fortfarande inte Eternal men när jag av en slump hamnadd på soundtracklåten Cultist Base från Eternal så uppstod ett jävulskt sug att spela det.