Domstolsdatum för Apple vs Epic spikat

Robot
Domstolsdatum för Apple vs Epic spikat
Medlem

Live stream y'all!!!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Det jag tycker e konstigt e att dom anser att Apple har monopol och dom använder det till att ta höga avgiften på 30% och Epic anser det e fel. Men samtidigt eftersom på Google kan du ha andra stores så e det okej att ta 30% och därför inte stämma dom åxå.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Det jag tycker e konstigt e att dom anser att Apple har monopol och dom använder det till att ta höga avgiften på 30% och Epic anser det e fel. Men samtidigt eftersom på Google kan du ha andra stores så e det okej att ta 30% och därför inte stämma dom åxå.

Jösses

Skrivet av Vercadi:

?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Mamma mia

Medlem

varför vill man änns spela det skit spelet på mobil? kära nån den är redan stressad på dator (även consoler) Blir stressad å se på folk å lira de spelet. Jag är för gammal för sånt


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Det jag tycker e konstigt e att dom anser att Apple har monopol och dom använder det till att ta höga avgiften på 30% och Epic anser det e fel. Men samtidigt eftersom på Google kan du ha andra stores så e det okej att ta 30% och därför inte stämma dom åxå.

Skillnaden är att på Android så kan du ha egen store eller sideloada in spelet. Dvs du förbigår Google play och behöver inte betala Google. På Apple produkter kan du inte göra det. Alla appar är direkt knutna till app store vilket betyder att om du inte vill använda dig av app store så kan du glömma att ha dina appar på apple produkter.

Sen är problemet annorlunda på Android. Det är mer arbete att lägga in en app som inte är knuten till Google play.


signatur

Idono. That's me!

Skrivet av Idono:

Skillnaden är att på Android så kan du ha egen store eller sideloada in spelet. Dvs du förbigår Google play och behöver inte betala Google. På Apple produkter kan du inte göra det. Alla appar är direkt knutna till app store vilket betyder att om du inte vill använda dig av app store så kan du glömma att ha dina appar på apple produkter.

Sen är problemet annorlunda på Android. Det är mer arbete att lägga in en app som inte är knuten till Google play.

Jo det vet jag att du kan ha andra stores än Google play, men Google play tar endån 30% och dom slängde väll åxå ut Epic för att dom gjorde en egen deal i deras affär precis som Apple. Så Apple kommer ta ut sina 30% i sin butik även där e fler butiker i deras system


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Blessus:

varför vill man änns spela det skit spelet på mobil? kära nån den är redan stressad på dator (även consoler) Blir stressad å se på folk å lira de spelet. Jag är för gammal för sånt

De som spelar det är väl uppenbarligen inte det.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jo det vet jag att du kan ha andra stores än Google play, men Google play tar endån 30% och dom slängde väll åxå ut Epic för att dom gjorde en egen deal i deras affär precis som Apple. Så Apple kommer ta ut sina 30% i sin butik även där e fler butiker i deras system

Det finns väl en stämningsansökan mot Google också? Har dock svårare att se att Epic skulle vinna den. Det är väl i så fall om Google motarbetat att Epic Store skulle finnas förinstallerat på några tillverkares telefoner.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Det jag tycker e konstigt e att dom anser att Apple har monopol och dom använder det till att ta höga avgiften på 30% och Epic anser det e fel. Men samtidigt eftersom på Google kan du ha andra stores så e det okej att ta 30% och därför inte stämma dom åxå.

För möjligheten finns där. Just därför handlar inte om att folk handlar i Apples affär eller Google pay utan att möjligheten.

Medlem

Låt oss leka med tanke och förmodade avsikter. Epic får igenom sina krav och öppnar kort därefter en butik för mobilappar, där alla utvecklare kan sälja både appar och in-game saker för 15-20%. Samtidigt lägger samma utvecklare ut appen "gratis" på App Store, som nu inte längre får betalt alls för att tillhandahålla plattformen för appar/spel på deras OS och telefoner.

Blir det rimligare då?

Medlem

Även om jag tycker hela caset är löjligt då Apple kan göra va det vill på sin platform, givetvis inom lagar och regler. Men detta går ju lite i epics anda då det säger sig slåss mot steam också då steam tar 30% om mer.

1
Skriv svar