PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Dex
Medlem
Skrivet av stesva:

Tycker v46 för definitivt besked av wh är åt helvete för sent, alla vi som förbokade fick ju inte veta nått nytt känns det som, preliminärt, kanske osv.Blir ju wh som får ta skiten, obefogat eller ej.

Men vad vill du Webhallen ska göra då? Uppenbarligen så vet dom inte exakt hur många dom får in än, precis som Inet, Netonnet och dom andra inte heller vet.

Jag är också besviken att man inte får till release (bokade i Maj i år), men förstår inte hur många kan bli så här upprörda och arga och aldrig mer ska handla på Webhallen.

Medlem
Skrivet av jonnin01:

Vi ser helt enkelt olika på service.

Hur menar du att dom skulle gjort då?

————

Från webhallens kundo:

”Hört att det verkar som det tilldelats 5000 konsoler till Sverige. Vilket är ju helt sjukt lite om det stämmer. (Detta kommer från någon som jobbar i ett av Sveriges största elektronik affärer)
Isak”

Skulle inte förvåna mig om det stämmer, men låter ju riktigt lågt.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Helt galet, det var ju galet tidigt. Undrar seriöst hur få konsoler Webhallen faktiskt får. Verkar typ vara några enstaka hundra utifrån folket här.

Och snälla vänner, nästa gång ni förhandsbokar något, sikta på det större leverantörerna som Elgiganten och Media Markt, eller en mix av båda/alla tre. Det är uppenbart att dessa får betydligt fler exemplar än Webhallen och Komplett..

Har förbokat alla mina konsoler via webhallen och fått på release så de brukar vara bra (vad jag kan bedöma). Men det verkar vara extrem hype, eller väldigt låg tillgång på konsoler, denna gång.. 😢

Medlem

Tilldelningen är vad den är och där kunde Webhallen ha vart "smartare" och inte haft en oändlig förbokning aktiv innan man fått indikationer hur tilldelningen blir.
men men, det är lite som det är nu, ett dumt misstag som man kunde undvikit.

Det man kommer hålla väldigt noga koll på är ju ifall Webhallen verkligen har ett fungerande kö-system nu, det är den viktigaste biten.
Det kommer ju bli bekräftat ifall folk som bokat under 2020 börjar få konsoler av webhallen medans andra som bokat under 2019 inte får... om så blir fallet kommer jag aldrig att handla där igen (lvl 21 void atm, med 100 000tals spenderade kronor genom åren)

Medlem

Frågar i denna tråd också...

Är det ingen av er som bokat PS5 från CDON?

Min kusin bokade där samma dag som Sony hade sitt "E3-event" (i somras någon gång?), och han har tydligen blivit lovad en konsol.

Medlem
Skrivet av frobozz:

Intressant, jag bokade en PS5 på Webhallen 2019-05-31 och fick mejlet med prel leverans mellan release och jul så det förefaller finnas en brytpunkt mellan 2019-05-31 och 2019-06-17.

Vidare fwiw så bokade jag en PS5 DE 2020-09-07 med prel leverans efter jul. Oroa er inte för scalping, det är en present till min pappa för co-op.

Fast min förhandsbokning är från 2019-06-20 och jag har fått besked att jag preliminärt får leverans mellan release och jul?

Varit i kontakt med cdon som garanterar mig en konsol på release när dom tittade i listan på min bokning och hur många dom blivit lovade.
Bokade i början av Januari.
Tar dock detta med en nypa salt tills den verkligen ligger på postbilen 🙂

Medlem

Förhandsbokade mitt XSX 29/9

Känns ju som vissa butiker inte kör nå kösystem huvudtaget.. lite lotteri.. Eller har vissa kedjor olika saldon per stad som förbokas typ per stad? Om det är upphämtning i butik vill säga.. hmm illa iaf

Tilläggas att jag fått bekräftat att min order är klar för upphämtning vid release

Medlem
Skrivet av daniel.johansson.73997:

Varit i kontakt med cdon som garanterar mig en konsol på release när dom tittade i listan på min bokning och hur många dom blivit lovade.
Bokade i början av Januari.
Tar dock detta med en nypa salt tills den verkligen ligger på postbilen 🙂

Har de ändrat pris/datum för dig?
Har beställt därifrån med, men står
"behandlas" ursprungspriset 10lax datum ?
Dock --->förbokad

jbx
Medlem

Bokade 9/10-2019 på cdon.com, hade inte hört ett ljud så mailade idag och frågade. Fick svar att jag kommer få den på releasedagen men att de ej skickat ut mail ang detta ännu.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Köpte min ps4 via blocket med 1000:- i påslag samt 12,5mil åka enkel väg, men det var det värt när man väldigt sent om sider fick ågren för en taskig planering.

Återbruk nedan,
Tror/inbillar mig att "risken" är större att få en om stället man köper på kräver förhandsbetalning, dvs. man ska ligga ute med kulorna utan att veta tilldelningen.

Många har nog förbokat överallt så misstänker att det kan vara svårt att få en korrekt bild av hur det ser ut, dvs. en levererad ger antagligen också en minskning i ett par köer till där samma person också antagligen bokat maskin (om man nu inte tror det går att shoppa/sälja och tar det jobbet).


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Bokade min PS5 på webbhallen den 2019-04-18 17:47 och får tydligen inte min på releasedagen heller. Mellan release och december, trodde jag var snabb men icke😆

Medlem
Skrivet av Windbite:

Bokade min PS5 på webbhallen den 2019-04-18 17:47 och får tydligen inte min på releasedagen heller. Mellan release och december, trodde jag var snabb men icke😆

Var det inte då som förhandsbokningen släpptes på WH, overkligt om du inte får den 19é

Medlem
Skrivet av stesva:

Var det inte då som förhandsbokningen släpptes på WH, overkligt om du inte får den 19é

Var det inte nån som sa att de inte har skickat "du får den på releasedagen" till någon? Ditt besked är det "bästa" de har skickat ut. De väntar till en vecka innan release med slutgiltigt verkar det som.

Medlem
Skrivet av stesva:

Var det inte då som förhandsbokningen släpptes på WH, overkligt om du inte får den 19é

Tror dom öppnade bokingen den 16/4 så jag missade på ett par dagar haha. Är det verkligen ingen här som fått en bekräftad maskin från WH?

Medlem

Ginza säger nu första kvartalet 2021. Får se om de kan leverera snabbare än webbhallen, isåfall en bonus att den bara kostar mig 5695:-. För nybeställningar har de höjt till 5895:- nu.

Medlem

Min ps5 från Webhallen kommer jag nog inte få se skymten av detta år. Bokade i September 2020, så får skylla mig själv.
Min Series X som bokades senare från Mediamarkt sägs levereras i December, kanske.

Märkligt att köpsuget stiger så förbannat bara för att man vet att man troligen inte kommer få krama den nya hårdvaran först.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Reggade ett konto för att lugna era nerver lite; jag har min förbokning på Webhallen, natten mellan 16 och 17 april. Alltså extremt tidigt 17 april, 2019 - och har fått mailet; "mellan release och jul".

Medlem
Kanske Önsketänkande?

Har någon fått beskedet "leverans på releasedagen" av Webhallen? "Mellan release och jul" skulle ju kunna vara på release också? Har mycket svårt att tro att folk som bokade 2019 inte får på releasedagen. Det enda som skulle kunna förklara det då är att man fått in skrämmande få enheter.

Medlem

Nej, ingen har fått det. Jag bokade kanske 1 timme efter att det gick att boka. Det jag försökte säga med mitt inlägg ovan. Webhallen har uppenbarligen inte fått bekräftad tilldelning av Nordisk film ännu, och vill därför inte säga något. Även om dom skulle kunna säga det till de 10 första som bokat om dom hade velat. De tar allt på en gång istället.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Frågar i denna tråd också...

Är det ingen av er som bokat PS5 från CDON?

Min kusin bokade där samma dag som Sony hade sitt "E3-event" (i somras någon gång?), och han har tydligen blivit lovad en konsol.

Bokade på CDON 16/9-2020 och mailade de för ett par dagar sen och ska tydligen "vara med i leveransen till dom kunder som har bokat ganska tidigt med releasedatumet 2020-11-19, och vid normal postgång samt inga leveransproblem från leverantören så ska du ha denna på det datumet.," De nämnde också att priset var korrigerat men att det eventuellt inte syntes än pga att de ändrat till en ny bas på hemsidan.

Har 2 bokningar på MM också som tydligen ska kunna hämtas på release. Förhoppningsvis hämtar jag en i butik och släpper de andra to da people :P.

Medlem

Jag har en bokning på Webhallen dec 2019. Och en digital version 17 juni 2020. Då jag inte kommer få någon av dem innan jul drog jag iväg en bokning på MM också dock i förra veckan så det lär ju också vara rejält kört.

Hur har ni andra gjort som missbedömt bokning på WH och missat förhandsboknings släppet på MM och EG? WH har gått ut med att de inte kommer sälja över disk. Och jag har f.ö. inte möjlighet att tälta. Någon som har koll på udda återförsäljare? Kjellk&co tex ska ju sälja den säger de men kommer inte börja förens 2021 som det ser ut nu. Och har inte förhandsbokning.

Medlem
Skrivet av meedas:

Reggade ett konto för att lugna era nerver lite; jag har min förbokning på Webhallen, natten mellan 16 och 17 april. Alltså extremt tidigt 17 april, 2019 - och har fått mailet; "mellan release och jul".

Japp du lugnade mig faktiskt, känns som att dom som fått mail om "mellan relese & jul" kan känna sig ganska lugna.

Medlem

Min dotter som är 9 år berättade nyss att hennes klasskompis ska köpa ett ps5 billigt på black friday.
Så det är ett tips till er som inte lyckats förboka än!

Medlem
Skrivet av meedas:

Reggade ett konto för att lugna era nerver lite; jag har min förbokning på Webhallen, natten mellan 16 och 17 april. Alltså extremt tidigt 17 april, 2019 - och har fått mailet; "mellan release och jul".

Du bokade en dag innan mig, och jag har fått samma mail. Jag vill gärna tro att det är vi som antagligen får den på releasedagen om inte något går fel. Samtidigt så är det antagligen vi som är mest positivt inställda till Webhallens lösning för förbokning 😉

Medlem

Bokade ett PS5 (optisk läsare) i mitten av juni hos Inet. Det blir ingen konsol för egen del till releasedagen Någon annan som har bokat där omkring samma tid och fått vidare info?


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Dex
Medlem
Skrivet av TooAngryToDie:

Bokade ett PS5 (optisk läsare) i mitten av juni hos Inet. Det blir ingen konsol för egen del till releasedagen Någon annan som har bokat där omkring samma tid och fått vidare info?

Jag bokade där i Maj, men fick också samma svar som dig. Har inte hört något mer.

Medlem

Någon som lyckats få nyheter från NetOnNet?


signatur

I drank what?

FLX
Medlem

Enligt en lite inofficiell undersökning på kundo så är brytpunkt för vem som får innan jul på Webhallen under perioden 2019-08-13 till 2019-08-20.

Skriv svar