Microsoft stäms för återkommande fel i gamepads

Robot
Microsoft stäms för återkommande fel i gamepads

Grupptalan menar att detta varit ett problem sedan 2014.

#gamepads, #microsoft


Medlem

Razer wolverine ftw

Medlem

Jag köpte precis en ny xbox one kontroll när Mafia remaken kom och fick stick drift efter drygt en månad. Det är min tredje xbox one kontroll som fått stick drift och nu ger jag upp på deras kontroller. Jag har en 8bitdo sn30 pro+ som funkar men visa spel vill inte samarbeta med den och den har börjat stänga av sej själv utan anledning.

ELF
Medlem

Det är första gången jag hör att det är problem med dem.

Git gud istället för att skylla på kontrollen


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Jag köpte precis en ny xbox one kontroll när Mafia remaken kom och fick stick drift efter drygt en månad. Det är min tredje xbox one kontroll som fått stick drift och nu ger jag upp på deras kontroller. Jag har en 8bitdo sn30 pro+ som funkar men visa spel vill inte samarbeta med den och den har börjat stänga av sej själv utan anledning.

Har en ps4 handkontroll med samma problem. Så jag köpte en Nacon Unlimited eller vad den heter och det är den bekvämaste handkontroll jag ägt. Synd på priset bara 😋


signatur

PSN: MrOakenborn

Geeks Gaming

Aldrig haft något problem med en xbox kontroller innan. Som ELF skrev. Första gången jag ens hört talas om att någon ens har problem med en xbox kontroll.

Dex
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Aldrig haft något problem med en xbox kontroller innan. Som ELF skrev. Första gången jag ens hört talas om att någon ens har problem med en xbox kontroll.

Har läst till och med här på FZ (förutom inläggen redan i denna tråden) som haft problem med detta på Xbox kontrollern och även på Dual Shock.

Jag själv har också lämnat in Dual Shock med stora drifting problem och fått nya.

Medlem

Hmm, måste vara lyckligt lottad som aldrig upplevt detta. Däremot har jag själv "tryckt" sönder tumspakarna då och då i NHL så de börjar knastra, tar i för mycket sen jag slutade spela NHL så har det inte hänt


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Fick drifting på ena styrspaken på min första Elite, verkar vara ett vanligt problem på dom. Men har inte haft något strul med dom vanliga xboxkontrollerna.

Medlem

märkligt, till skillnad från nintendo har man ju läst rätt länge om joycon drifts men att microsoft ska ha problem har jag då inte hör talas om ? har ju ingen xbox heller så va vet jag...

Medlem

Har haft detta på ett par kontroller.

Medlem

Aldrig haft, eller hört om stick drift på Xbox controllers och då har jag använt dom sedan Xbox 360 lanserades, däremot har jag stött på en del andra fel på min nuvarande Xbox one dosa.*

* Rumblemotorn i höger trigger var DOA, sladd som inte var lödd ordentligt, lätt fixat. Tjutande /gnisslande ljud i en av de"stora" rumblemotorerna och A knappen e lite smått glappig ibland.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Enda jag någonsin upplevt med nån Xbox kontroll är att panelen på sidan av en Xbox One kontroll satt löst på. Kunde antagligen fixat det med att trycka in lite papper eller något bakom den... Kändes dock som ett produktionsfel och Microsoft var grymt snabba med att byta den.

Förutom det så har alla Xbox kontroller fungerat väldigt bra över åren.

Gnällkuk

Inget som drabbat mig än så länge, har tre kontroller. två trådlösa xb1-kontroller som inte haft några problem, däremot var min trådade 360 drabbad av kabelbrott så fick tejpa fast sladden böjd mot baksidan, när tejpen gav upp andra gången så gav jag upp och köpte två nya xb1-kontroller.

Spontant verkar det ju mest som det är deras dyra Elite-kontroller som är drabbade dock än vanliga handkontroller?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Får alltid driftproblem på vänstra spaken. Har hänt med PS4, Xbox One samt 360. Mina gamla PS3 kontroller fungerar däremot fortfarande fint efter många år.

Medlem

Aldrig någonsin trots många kontroller. Stick drift däremot har jag fått erfara.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Har en ps4 handkontroll med samma problem. Så jag köpte en Nacon Unlimited eller vad den heter och det är den bekvämaste handkontroll jag ägt. Synd på priset bara 😋

Har kollat lite på den och revolution pro kontrollen men jag gillar inte Nacon som företag. Efter att ha lagt nästan 2000 på xbox one kontroller så funderar jag på att lägga 2000 på en Astro c40 istället.

Medlem

ett problem jag haft / har med min xbox elite kontroll är att den gör att ljudet "klickar" i majoriteten av spelen jag använder den till (på PC).

så fort jag stänger av kontrollen så blir ljudet normal igen. min gamla xbox 360 kontroll funkar dock utan problem.

aldrig stött på nån med samma problem, så misstänker att jag aldrig kommer få det löst. lagom irriterande hur som.

Medlem

Haft 2 xbox one kontroller med grova drift problem. Ett annat vanligt problem är att den lysande on off knappen slutar fungera och släcks efter bara några sekunder. Den förlorar kontakt med kretskortet typ. Har jag haft på två kontroller. Det är ju över 2 lax i ersättning bara till mig så jag förstår att dom inte vill kännas vid detta problem.

Medlem

Har några vanliga som funkar bra, men Elite-kontrollen ramlar pekfingerknapparna bort på.

Medlem
Skrivet av ELF:

Det är första gången jag hör att det är problem med dem.

Git gud istället för att skylla på kontrollen

Tror dem som har problem sitter doppar i chips påsen och sedan spelar utan torka av sina flotta fingrar, därefter blir det avlagring.
Men har flera vänner som har Xbox kontroller till pc som har fått detta problem, så inte världens bästa kontroller desvärre.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Har bara haft problem med D-pad på Xbox one dosan, 360 dosan inga problem alls.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Bästa gamepadsen jag någonsin ägt är mina X360 kontroller. Har hållit så oerhört bra och är helt överlägset allt i ergonomi. Älskar det fortsatta stödet i alla nya spel som kommer ut på PC.
Måste verkligen applådera Microsoft för denna fantastiska kontroll och har aldrig haft ett enda problem med en enda av dem.

Har pga detta inte haft en tanke på att inverstera i någon ny Xbox One / Elite kontroll. Har inte ens testat någon av dem, trots att de funnits ett bra tag. Och man blir ju inte mer intresserad när man ser denna video (fniss!).

Medlem
Skrivet av Nercis:

Jag köpte precis en ny xbox one kontroll när Mafia remaken kom och fick stick drift efter drygt en månad. Det är min tredje xbox one kontroll som fått stick drift och nu ger jag upp på deras kontroller. Jag har en 8bitdo sn30 pro+ som funkar men visa spel vill inte samarbeta med den och den har börjat stänga av sej själv utan anledning.

Testa att uppdatera "firmware" till 8bitdo kontrollen.
Har modellen under, utan handtagen och installerade senaste mjukvaran som fixade några små problem med BT. Sen har den funkat hur bra som helst. Annars är det väl bara att skicka tillbaka om du inte haft den för länge. Är ju garanti på sånt.

Medlem

Alltså.. jag har 9 Xbox One kontrollers har dock inte kört med alla men dom som jag har kört med har varit helt fungerande. Både Elite 1 och 2 kontrollerna fungerar som dom ska. Tråkigt för dom som är drabbade dock.

Medlem

Aldrig haft problem med Xbox, ta i trä, men PS4 däremot flertalet gånger. Framförallt att spaken som styr kameran/siktet är långsam åt höger eller vänster.

KoP
Medlem

Kan bara dra mig till minnes att någon dosa till 360'n kukade ur en gång. På Xbone har jag dock aldrig haft någon strul med mina två dosor (tur?).

Medlem

Har bara en trådad 360-kontroll, den generationen kom nog innan problemen yttrade sig antar jag. Funkar prima fortfarande.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Skribent

Upptäckte faktiskt att en av mina analogspakar driver på min Xbox One-kontroll när jag började lira Microsoft Flight Simulator. Det verkar vara så lite så att andra spel inte registrerat det på grund av dödzonen, men det blir tydligt i MFS när man konstant driver till höger.

Kontrollen kom iofs med min Oculus Rift CV1, så den har några år på nacken.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Har kollat lite på den och revolution pro kontrollen men jag gillar inte Nacon som företag. Efter att ha lagt nästan 2000 på xbox one kontroller så funderar jag på att lägga 2000 på en Astro c40 istället.

Jag har fattat i efterhand att dom inte är årets företag direkt. Vilket är synd för dom gör bra handkontroller.
Kollade lite på C40 också men det blev Unlimited till sist. Det är väl den man kan flytta runt knapparna och spakarna va?


signatur

PSN: MrOakenborn

12
Skriv svar