Sveriges Radio lägger ner P3 Spel

Medlem
Sveriges Radio lägger ner P3 Spel

Så här skriver de på sin Discord-kanal:

Citat:

Hallå @everyone. Jag har det hjärtskärande jobbet att förmedla de kanske tråkigaste möjliga nyheterna till er. Efter nästan 10 års tid har P3 Spel snart nått vägs ände, och programmet läggs ner vid årsskiftet. Det har varit tio år av skratt, tårar och kärlek när vi i redaktionen och de gamla veteranerna har gett er Sveriges främsta spelbevakning i form av poddar och på senare år även dokumentärer, streams och nyhetsbevakning på Instagram. Men tyvärr så har allting ett slut, och så även P3 Spel.

Det här är ett beslut som tagits av P3s kanalansvarige och är således utanför vår kontroll. Kanalen P3 kommer att fortsätta bedriva spelbevakning via P3 Nyheter. Vi förstår att det kommer uppstå många frågor i samband med detta och vi ska göra vårt bästa med att besvara dem i den mån vi kan.

Med bara några månader kvar av P3 Spel så vill vi göra det bästa möjliga av tiden vi har kvar. Därför har vi planerat en massa härliga streams, spännande dokumentärer och skarp spelbevakning ända fram till jul, då vi avslutar med en veckas streamingmys till Musikhjälpen. Vi älskar er och är så tacksamma för all pepp och kärlek ni har gett oss genom åren, och vi hoppas att ni vill hänga med oss ända in i mål!

Tycker det här är supertrist. P3 Spel hade ju lyckats bygga upp en väldigt härlig community på Discord och Twitch och både dokumentär- och nyhetspoddarna var mycket bra.

Lyssnar ni på P3 Spel?

Medlem

Tråkigt att höra! Tack för att du delade med dig. Jag har ingen koll på communityt.
Däremot har jag länge lyssnat på poddarna och sett fram emot nya avsnitt mitt i veckan.

Kanalen P3 kommer att fortsätta bedriva spelbevakning via P3 Nyheter.
Hoppas medlemmarna kan fortsätta där och att något liknande format kommer gå att lyssna på i poddversion.

Medlem

Jag kommer inte ligga sömnlös över detta, om man säger så.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag har nog lyssnat på varenda avsnitt som pod.
P3 är dock en tvättäkta skit radiokanal, tom sämre än dom här reklamfyllda kanalerna från Stockholm så det blir inget mer lyssnande på nå p3 nyheter det är då säkert.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Lyssnade fram tills Leijonhufvud och Möller försvann, var inte särskilt mycket att ha efter det.

Skribent

Gillade deras specialare...dokumentärer

P3-spel var en av anledningarna jag började lyssna på poddar. Brukade lyssna på ett avsnitt när jag gick på barnvagnpromenader när äldsta var spädis. Det och Spelradion var två poddar som fick mig in i poddträsket.

Historia går således i graven för mig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tyckte om deras dokumentär-avsnitt, i övrigt så kändes det alltid som om deras nyhetsrapportering var en vecka eller två efter alla andra spelsajter jag besöker, likaså kändes deras Twitch-streams som ett slöseri med resurser (Jag antar här att de streamade på arbetstid som en del av P3-spel).

Jag kommer inte sakna nyhetsavsnitten särskilt mycket, men jag hade uppskattat om de gjorde likt P3 ID och P3 Historia, och helt slopa nyheterna och satsa på dokumentäravsnitt inom diverse områden, kanske likt Noclip fast i poddform.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Tyckte om deras dokumentär-avsnitt, i övrigt så kändes det alltid som om deras nyhetsrapportering var en vecka eller två efter alla andra spelsajter jag besöker, likaså kändes deras Twitch-streams som ett slöseri med resurser (Jag antar här att de streamade på arbetstid som en del av P3-spel).

Jag kommer inte sakna nyhetsavsnitten särskilt mycket, men jag hade uppskattat om de gjorde likt P3 ID och P3 Historia, och helt slopa nyheterna och satsa på dokumentäravsnitt inom diverse områden, kanske likt Noclip fast i poddform.

Jag tror det var få som lyssnade på deras poddar för att få de senaste nyheterna, de är alldeles för enkla och snabba att få på annat håll. Det intressanta var ju istället att höra dem diskutera nyheterna och ta del av diskursen (som ofta sedan gled över i deras Discord-kanal).

P3 Spel är häftigt eftersom det är en av få (den enda?) Sveriges Radio-produktionen som lyckats bygga upp en community som redaktionsmedlemmarna aktivt interagerar med.

Medlem

Nä vad trist . Har lyssnat på dem sen två år tillbaka och har gillat deras poddar.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Det är synd, tycker att det varit nedåtgående kvalitetsmässigt sen Lejonhuvud lämnade, men ibland hade det riktigt bra dokumentärer. Var väldigt enkelt att slö-lyssna på, har svårt att hitta någon svensk spel/nörd-podd som jag fastnat för. Denna var en av de skönare.

Medlem

Jag försöker undvika public service så mycket som möjligt och har aldrig lyssnat på den här podden, men det är väl tråkigt för de som lyssnat kanske.

1
Skriv svar