ATI snabbar upp Bad Company 2-laddning

Robot
Medlem
ATI snabbar upp Bad Company 2-laddning

Får ta och vänta på 4000 serien fixas, hoppas det går snabbt!

Medlem

4xxx-serien verkar få en fix Nästa vecka.
Men annars funkar denna fix super från 40sec till 10sec. Först in varje gång!

Jag kör med Nvidia och det funkar strålande, trodde senaste Catalyst hade fixat detta problem dock...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av FearKill:

4xxx-serien verkar få en fix Nästa vecka.

Najs news...

Medlem

Ah, då kanske jag kommer kunna starta spelet då.. >_<
Just nu flippar spelet precis efter introt, fett irreterande.

Inaktiv

Härliiiigt... fast jag väntar nog ändå tills officiellt släpp, har fortfarande garanti på möget jö.

Jag fick tips i forumet att man kan sänka öladdningstiderna genom att i settings.ini-filen (nåt sånt) i "mina dokument" sätta directX=auto till directX=9 istället.

Dock kan man bara köra grafikinställningar till 1x Antialiasing, vilket är fulare än 4x helt klart men wtf, man sänker laddtid rejält.

Medlem

JAAA! Jag med mitt super grafikkort RADEON HD 5770 1GB skriker av lycka!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Mycket trevlig fix dock väldigt sen med tanke på hur länge spelet varit ute.

Haldur, garantin ryker inte för att du kör preview drivrutinerna så det är bara att ladda ner och installera. (Ifall jag nu skulle ha fel så kan de inte se vilka drivrutiner du har kört och i värsta fall får du en blåskärm så det är chill med preview / beta drivrutiner)

Medlem

Dessa drivare är guld värda. Alla som har BC2 och en 5XXX kort gör bäst i att ladda hem dem. Jag har ett 5870 och gick från att vara typ sist in på servrar med laddningstider på ~45 sekunder ned till att vara först in efter ca 5-6 sekunders ladningstid. Awesome!

Medlem

Nu har jag ingen superdator (E6420 @ 2,6 GHz + 4 GIG ram och en raptor 80GB) men jag har hela tiden tyckte att det är konstigt att jag varit bland de sista in på servern, hade inte en tanke på att mitt ATI 4770 kunde ha något med saken att göra så detta var ju goda nyheter.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Jag hade diverse problem innan jag ändra i inifilen från directx11 till 9. Lite sämre grafik men det märks knappt , det som märks är att spelet flyter och laddar mycket snabbare.

Medlem

Men vi med äldre kort då. Vi som inte har pengar att köpa grafikkort så fort det kommer ett nytt spel.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Men vi med äldre kort då. Vi som inte har pengar att köpa grafikkort så fort det kommer ett nytt spel.

Spela några rader LOTTO, Hehehe

Medlem

Nån med Radeon 4800 som testat dessa drivrutiner än?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nån med Radeon 4800 som testat dessa drivrutiner än?

Detta är endast för 5-tusen serien så du kan/ska inte använda dem. Det ska komma en beta-drivare för 4xxx-serien nästa vecka enligt ATI (eller rykte, tror dock de skrev det pa sin en twitter).

Inaktiv

Jag är alltid först in ^^ och ändå har jag bara ett 9800GTX+ (överklockat)

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

Men vi med äldre kort då. Vi som inte har pengar att köpa grafikkort så fort det kommer ett nytt spel.

Får väl prostituera er eller strippa för pengar som jag.
Bra sätt att dryga ut kökskassan.

m0s
Medlem
Skrivet av filur93:

Jag är alltid först in ^^ och ändå har jag bara ett 9800GTX+ (överklockat)

Och?
Det är ATI som har problem med sina drivrutiner, inte Nvidia.
Så att du sitter med ett sunk 9800gtx och "alltid" kommer in först berör inte nyheten minsta lilla.

Medlem
Skrivet av m0s:
Skrivet av filur93:

Jag är alltid först in ^^ och ändå har jag bara ett 9800GTX+ (överklockat)

Och?
Det är ATI som har problem med sina drivrutiner, inte Nvidia.
Så att du sitter med ett sunk 9800gtx och "alltid" kommer in först berör inte nyheten minsta lilla.

Förstör inte för lille filur född 1993 (?) som är jättestolt över sitt grafikkort nu.

Medlem

Funkade skit bra!!!! Laddar mycket snabbare nu!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av m0s:
Skrivet av filur93:

Jag är alltid först in ^^ och ändå har jag bara ett 9800GTX+ (överklockat)

Och?
Det är ATI som har problem med sina drivrutiner, inte Nvidia.
Så att du sitter med ett sunk 9800gtx och "alltid" kommer in först berör inte nyheten minsta lilla.

Förstör inte för lille filur född 1993 (?) som är jättestolt över sitt grafikkort nu.

haha

Medlem

så jävla underbart, från ca 1 minut till 5 sekunder med mitt 5770, nu är det jag som alltid är först in!

Medlem

öhhhh vad snackar ni om minuter? tar typ 20 sek max för mig.......iofsj är jag alltid nästan först in,,,,har en intel i5, gtx 275 och 6GB minne

Medlem
Skrivet av Tiny:

öhhhh vad snackar ni om minuter? tar typ 20 sek max för mig.......iofsj är jag alltid nästan först in,,,,har en intel i5, gtx 275 och 6GB minne

Ja ett Nvidia GTX 275, Här snackar vi om ATI serierna och för oss me ATI ( iaf dem flesta ) så måste man ladda ett bra tag för att komma in, vilket är relativt lamt


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Tiny:

öhhhh vad snackar ni om minuter? tar typ 20 sek max för mig.......iofsj är jag alltid nästan först in,,,,har en intel i5, gtx 275 och 6GB minne

Läs nyheten?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Från 40-60 sekunder till 10-15, för mig.
Q6600@3.1GHz, 4gb, 5850.

Jävligt dåligt att det ska ta så lång tid dock.

Medlem

Installern krashar när den skall börjar installera D: Provade tanka igen, ingen skillnad, "Program has met an unexpected error"

Win7 x64 med 5770

1
Skriv svar