P3 Spel går i graven

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Nu har jag inte lyssnat på just denna men är man intresserad bara av spel så blir såna där "nörd poddar" inte så bra.
Är inte intresserad av film/tv serier/comics och böcker.
FZ körde en pod som hette finkultur tidigare.
Den började bra men sen vart det bara sämre. det blandade i början men sen blev det typ bara böcker

FULkultur, inte fin. haha... ja, det var klart bättre i början.

Sen var det Geeks, inte FZ som körde podden. Han som oftast höll i det jobbade då på den numer nedlagda 99mac och andra gästspelare som Amanda var med där. Har för mig att Lövet jobbade där också innan han gick över till Swec, men kan minnas fel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Himla trist. När de lämnade linjärradion och Angelica Norgren sen försvann så började det bli ofokuserat och ganska irrelevant (precis som P3 i stort, tyvärr), men tycker att att podden hittat en bra form igen sista året.

Kulturbevakning hör till det jag tycker att public service gör bäst och borde göra mer av, inte mindre.

Enter P1!

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

FULkultur, inte fin. haha... ja, det var klart bättre i början.

Sen var det Geeks, inte FZ som körde podden. Han som oftast höll i det jobbade då på den numer nedlagda 99mac och andra gästspelare som Amanda var med där. Har för mig att Lövet jobbade där också innan han gick över till Swec, men kan minnas fel.

Nä du har rätt i att Lövet jobbade på 99.
Jakob kör fortfarande fulkultur med inhoppare från nuvarande och tidigare Geeks-anställda.
https://player.fm/series/fulkultur

Senaste avsnittet:
Om Bond, James Bond.

Medverkande:
Jakob.
Lövet.
Amanda.
Gurra.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Skojar dom? P3 Spel är det sista programmet med anknytning till P3 som jag lyssnar på.
Lyssnade jättemycket förr när morgonpasset hade Matina Thun. Och dom sände bra humor som Deluxe och Mammas nya kille.
Och Christer i P3. Kanalen var ju kanon förr. Fattar inte vad dom håller på med.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Dunder:

Finns andra mycket bättre spelpoddar, så detta gör mig inget direkt...

Ge mig namn på dessa poddar tack 🙂


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
SR...

SR har tappat otroligt mycket i attraktionskraft. Enskilt bra program tar SR med sig ner i fallet.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Ge mig namn på dessa poddar tack 🙂

Dropped Frames är väl den jag först kommer att tänka på, den jag lyssnar på mest.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

När det kommer till spel har gammelmedia aldrig haft förtroende. SR, SVT, dagstidningar etc är som bäst trea på bollen vad gäller den bevakningen.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

FULkultur, inte fin. haha... ja, det var klart bättre i början.

Sen var det Geeks, inte FZ som körde podden. Han som oftast höll i det jobbade då på den numer nedlagda 99mac och andra gästspelare som Amanda var med där. Har för mig att Lövet jobbade där också innan han gick över till Swec, men kan minnas fel.

Haha det var telefonen som ändrade till finkultur
I övrigt stämmer det du säger, det var bättre iaf när FZ snubbarna var med

Tur vi har fragzone fredag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Skojar dom? P3 Spel är det sista programmet med anknytning till P3 som jag lyssnar på.
Lyssnade jättemycket förr när morgonpasset hade Matina Thun. Och dom sände bra humor som Deluxe och Mammas nya kille.
Och Christer i P3. Kanalen var ju kanon förr. Fattar inte vad dom håller på med.

Hehe ja tur att vi alla tycker olika, personligen tyckte jag mammas nya kille var bland den sämsta skiten jag hört, bytte snabbt kanal när det drog igång
Dock kan jag hålla med om Christer i P3, fan va jag saknar det programmet, var alltid ett måste att lyssna på det varje dag på jobbet. Blev lätt irriterad när jag hörde dom skulle lägga ner ett sådant populärt program

Fragtjuv

Jag och en polare har en podd som heter ”Fyrkantiga ögon”. Vi snackar om spel och film och det är väl egentligen mest ett forum för att vi ska kunna snacka av oss men den som vill får gärna kolla upp den!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu har jag inte lyssnat på just denna men är man intresserad bara av spel så blir såna där "nörd poddar" inte så bra.
Är inte intresserad av film/tv serier/comics och böcker.
FZ körde en pod som hette finkultur tidigare.
Den började bra men sen vart det bara sämre. det blandade i början men sen blev det typ bara böcker

Tror du menar Fulkultur.
Fulkultur är en benämning som är så mycket mer än spel, men jag förstår vad du menar.

I stand corrected, sorry;

Skrivet av Molotov:

Haha det var telefonen som ändrade till finkultur
I övrigt stämmer det du säger, det var bättre iaf när FZ snubbarna var med

Tur vi har fragzone fredag


signatur

/MJ

Medlem

Jag är en frekvent lyssnare av P3-Spel och tycker att de, till skillnad från väldigt många andra, håller väldigt hög klass rent produktionsmässigt. Var tråkigt när Angelica Norgren tackade för sig men tyckte ändå gänget som var kvar höll fanan högt.
P3 som radiokanal går väl att diskutera och som relativt ung gubbe föredrar jag ju helt klart P4 med sitt lugnare tempo ^^. P3-Spel tankade jag dock via Pocket Casts ändå så hade inte så mycket med P3 att göra för egen del.

Nej helt klart en tråkig nyhet detta.

Medlem

P3 Spel är fantastiskt mysigt och det är oerhört synd att det nu läggs ner. Ser en del här som verkar tycka att det är okej med tanke på att programmet hade P3 i namnet. Jag tycker heller inte att P3 är något att hänga i julgranen, men P3 Spel har ju knappt haft något med kanalen att göra de senaste åren sedan programmet lämnade tablån och enbart blev pod. Det jag gillar med P3 Spel är att programledarna känns proffsiga och de diskussioner som uppstod under nyhetspoddarna och sedan rann över i deras Discord-kanal. För att inte snacka om de fantastiskt fina mini-dokumentärerna som de släppte varannan vecka. Dessutom kul med lite mysigt Public Service-streamande på Twitch. Är väl en av få Sveriges Radio-produktioner som lyckats skapa en riktig community och som programledarna dessutom interagerar med närmast på heltid.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag är en frekvent lyssnare av P3-Spel och tycker att de, till skillnad från väldigt många andra, håller väldigt hög klass rent produktionsmässigt. Var tråkigt när Angelica Norgren tackade för sig men tyckte ändå gänget som var kvar höll fanan högt.
P3 som radiokanal går väl att diskutera och som relativt ung gubbe föredrar jag ju helt klart P4 med sitt lugnare tempo ^^. P3-Spel tankade jag dock via Pocket Casts ändå så hade inte så mycket med P3 att göra för egen del.

Nej helt klart en tråkig nyhet detta.

Kan inte annat än hålla med! Speciellt den biten som handlar om 'ung gubbe' och 'lugnare tempo'. ^^
Sen har ju P4 Krister och Morgan på sin tablå. Tiderna förändras och inte fan blir man yngre...
/hälsningar från en av de 'unga gubbarna'


signatur

/MJ

International
Man of Mystery
Skrivet av Fezk:

Fixad* ;P

Och vad ska man lyssna på istället ? Jönsarna på reklamradiokanalerna ? Finns det nåt mer pinsamt än morronzoo eller de andra wannabe-clabbe ?

Nä, P3-spel var(är) grymt! Deras dokumentärer är ju höjden av kvalitet som visar hur riktiga proffs kan göra podcasts!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Skojar dom? P3 Spel är det sista programmet med anknytning till P3 som jag lyssnar på.
Lyssnade jättemycket förr när morgonpasset hade Matina Thun. Och dom sände bra humor som Deluxe och Mammas nya kille.
Och Christer i P3. Kanalen var ju kanon förr. Fattar inte vad dom håller på med.

Skrivet av Nimafor:

Hehe ja tur att vi alla tycker olika, personligen tyckte jag mammas nya kille var bland den sämsta skiten jag hört, bytte snabbt kanal när det drog igång
Dock kan jag hålla med om Christer i P3, fan va jag saknar det programmet, var alltid ett måste att lyssna på det varje dag på jobbet. Blev lätt irriterad när jag hörde dom skulle lägga ner ett sådant populärt program

Kan glädja er med att flera av dessa röster och program numera återfinns i P4. Christer är en av programledarna för "Kvällspasset i P4", som påminner mycket om "Christer i P3" med folk som ringer in. Och även "Mammas Nya Kille" har sänts i P4 under denna vår.

P4 är överlag gravt underskattat. Gäller bara att acceptera att man inte tillhör målgruppen "unga" längre. För oss som älskar lokalradio, sportradio och "trevlig radio" är det perfekt.

Medlem

Inget jag ens har hört talas om...

Medlem

Slutade lyssna på radio 1997.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Väldigt tråkigt. En mycket bra spelpodd med vägjorda dokumentärer.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Kan glädja er med att flera av dessa röster och program numera återfinns i P4. Christer är en av programledarna för "Kvällspasset i P4", som påminner mycket om "Christer i P3" med folk som ringer in. Och även "Mammas Nya Kille" har sänts i P4 under denna vår.

P4 är överlag gravt underskattat. Gäller bara att acceptera att man inte tillhör målgruppen "unga" längre. För oss som älskar lokalradio, sportradio och "trevlig radio" är det perfekt.

Jo jag har lyssnat en hel del på P4 eftersom det är standardkanalen på jobbet och jag gillar det.
Men jag tycker att P3 satsar för mycket på att vara "ungdomskanalen" framför bra innehåll.
Eller så börjar jag bli gammal. Har börjat göra ofrivilliga ljud när jag sätter mig osv. Oerhört irriterande men kan inte sluta.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Tråkigt tycker jag! Har lyssnat mycket på det genom åren. Kan hålla med om att det var lite bättre förr, men även nuvarande programledare gör ett bra jobb. Och dokumentärerna tycker jag stundtals är riktigt bra! De skulle jag rekommendera till de flesta. Exempelvis en av de första, om ryktet om att Michael Jackson gjort musiken till Sonic 3, eller de om eve online.

Självklart är det lite tramsigt ibland, men kom igen, det är ju inte som att fragzone-fredag är all serious direkt heller. (mycket bra dock!)

Håller med om att musik och tugget på "vanliga" P3 är urk. Men i podflödet finns det trevliga program såsom P3 Dokumentär och P3 Historia. Och P3 Spel!! ...rip

Medlem
Skrivet av Dunder:

Dropped Frames är väl den jag först kommer att tänka på, den jag lyssnar på mest.

Tack. Ska kolla upp 👍


signatur

PSN: MrOakenborn

It's not a lake, it's an ocean

P3 har knappt någon publik kvar längre, så man kan bara fantisera sig om hur få som lyssnat på P3 Spel de senaste åren. Jag lyssnade lite sporadiskt förr om åren, men det var aldrig något jag fastnade för.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Slutade lyssna när Josef Fares hoppade av.

Medlem

8 miljarder i bidrag men lägger ner nåt som är intressant. Gillar deras podcasts, lyssnade just om fenomenet Hugo. Riktigt bra!

Medlem

Jag älskade podden när Angelica Norgren höll i det. Hennes radiostämma är underbar. Jag har dock fortsatt lyssna, så det är tråkigt att P3 Spel går i graven.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Vad P3 är för något nuförtiden, vet jag inte. Dom har ju ändrat så mycket. Något jag har tänkt på är hur alla programledare är i 40 års åldern och gör radio för 20-30 åringar. Dom verka inte kunna byta ut sina programledare till yngre förmågor utan fortsätter med samma som senaste 10-15 åren.

Medlem

Lyssnade ofta på P3 förr, då fanns det lite variation i utbudet, musiken och programledarna.
Idag är det ju bara samma falska skratt, godhetssignalering och fullkomligt fantasilös svensk hiphop.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mats:

Kan inte annat än hålla med! Speciellt den biten som handlar om 'ung gubbe' och 'lugnare tempo'. ^^
Sen har ju P4 Krister och Morgan på sin tablå. Tiderna förändras och inte fan blir man yngre...
/hälsningar från en av de 'unga gubbarna'

Skrivet av bluebird:

Kan glädja er med att flera av dessa röster och program numera återfinns i P4. Christer är en av programledarna för "Kvällspasset i P4", som påminner mycket om "Christer i P3" med folk som ringer in. Och även "Mammas Nya Kille" har sänts i P4 under denna vår.

P4 är överlag gravt underskattat. Gäller bara att acceptera att man inte tillhör målgruppen "unga" längre. För oss som älskar lokalradio, sportradio och "trevlig radio" är det perfekt.

Måste vara ett bra test: att de man gillade på P3 går till P4 med samma typ av innehåll.

I övrigt kan både förstå och inte förstå beslutet att lägga ner P3 Spel. Det märkligaste var egentligen att man strök det från tablån, och försökte göra det relevant på massa plattformar (förutom pod) som det är notoriskt svårt att bli stor mekaniskt på.

Jag har också varit lite avis på tiden de har kunnat lägga på en enskild speldokumentär. Att göra bra produktioner kräver både kunnande och massor av tid.


signatur
Skriv svar